Rikke Rost 11 Anmeld indhold Skrevet June 19, 2012 Nogle gode råd til at sprede risikoen på 494 millioner DKK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Ja, sæt dem i metaller ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Find 668 forskellige banker, så er de dækket af indskudsgarantien Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Ja' date=' sæt dem i metaller[/quote'] Undtagen kviksølv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ARN 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Find en landmand og lej hans møjspreder ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Nogle gode råd til at sprede risikoen på 494 millioner DKK? Hovedregel 1 hvis man vil sprede risiko i en investeringsportefølje er at få så mange aktivklasser med som muligt - og helst nogen som ikke er så korrelerede med hinanden. Så der skal både nogen sikre obligationer ind og også nogen aktier. Og så skal man gøre sig klar over, hvad formålet er med porteføljen og dermed hvad investeringshorisonten er. Sagt med andre ord: Hvornår skal pengene bruges igen? Princippet er sådan set det samme uanset om man vil investere 500.000, 500 mio. eller 500 mia. Implementeringen og de rabataftaler man kan få er dog væsentlig forskellig. Ved 500 mio. er minimumskurtage ikke længere noget problem. Man kan også købe de mere standardprægede aktiver direkte i stedet for gennem investeringsforeninger/fonde. Men man er stadig for lille til at gå i gang med de ilikvide og specielle aktivklasser såsom ejendomme, private equity og infrastrukturinvesteringer. Man burde dog kunne få væsentlige rabataftaler på forvaltningsfee, hvis man investerer gennem investeringsfonde. Det er ikke forbudt at "kigge efter" - her er fx, formuesammensætningen for Industriens Pension, som har været en af de bedste danske pensionskasser til at skabe afkast over de sidste mange år: http://www.industrienspension.dk/forside/om_industriens_pension/o_investeringer/o_aktiver.htm Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Send dem til mig, så skal jeg nok passe på dem :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Send dem til mig' date=' så skal jeg nok passe på dem :)[/quote'] Han ville jo sprede risikoen. Brian send halvdelen til mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Tak Klaus :) Og Nico vi skal lige snakke privat om ikke sålænge.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Gå til Danske Bank med dem og fortæl dem at du fremover vil kendes som "The Malmö Whale". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret June 19, 2012 Nej tak....jeg er færdig med Danske Bank...Magen til lortebank skal man lede meget længe efter! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2012 Tak Klaus :) Og Nico vi skal lige snakke privat om ikke sålænge.... Du siger bare til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skipperarm 10 Anmeld indhold Besvaret June 20, 2012 Det er ikke forbudt at "kigge efter" - her er fx, formuesammensætningen for Industriens Pension, som har været en af de bedste danske pensionskasser til at skabe afkast over de sidste mange år: http://www.industrienspension.dk/forside/om_industriens_pension/o_investeringer/o_aktiver.htm Jeg ved at industrienspension har brugt dem her før (3-4 år siden, ved ikke om de stadigvæk bruger dem) http://www.pictet.com/en/home/offices/london.html Ellers skulle østen være et godt bud, da europa er ved at bryde samme ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2012 Lige en opdatering på tingene. Jeg har skrevet kontrakt med en kunde på 103,7mill euro og mangler en bank der kan håndtere store internationale indbetalinger og som IKKE er Danske Bank.... Nogen forslag? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2012 Lige en opdatering på tingene. Jeg har skrevet kontrakt med en kunde på 103,7mill euro og mangler en bank der kan håndtere store internationale indbetalinger og som IKKE er Danske Bank.... Nogen forslag? Stort tillykke herfra! Hvad hedder dit firma om jeg må spørge så frit? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2012 Det kan vi ta' på PM :) Men tak. Det har været en lang og sej kamp. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2012 Lige en opdatering på tingene. Jeg har skrevet kontrakt med en kunde på 103,7mill euro og mangler en bank der kan håndtere store internationale indbetalinger og som IKKE er Danske Bank.... Kan se du allerede bruger danske bank.. hvorfor ikke bare lade dem håndtere det? Det er dæleme mange cloud PC'er du har solgt så.. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 20, 2012 Helt præcist 75.000 over de næste 5 år.... Men det fede er at det på på kundens grej og på kundens licenser :D Det er bare styret af mig og en del andre som kommer til løbende. Og så er det i hele verden, så jeg kommer nok til at bruge lidt tid i en flyver fremover.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2012 Og så er det i hele verden' date=' så jeg kommer nok til at bruge lidt tid i en flyver fremover....[/quote'] Klart, det er jo i skyen ;) Men tillykke med ordren, det er godt gået :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2012 Tak Credde :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2012 Lige en opdatering på tingene. Jeg har skrevet kontrakt med en kunde på 103,7mill euro og mangler en bank der kan håndtere store internationale indbetalinger og som IKKE er Danske Bank.... Nogen forslag? Hvad med Nordea? En hvilken som helst mellemstor bank eller større burde kunne håndtere internationale betalinger af den størrelse. Problemet er vel snarere om den kan gå ned undervejs, så konkurssandsynligheden er ikke helt irrelevant. Her er markedets mening om konkurssandsynligheder for de største banker i Norden: (CDS priser) [ATTACH=CONFIG]4457[/ATTACH] Så Svenske Handelsbanken er den mest sikre - Nordea nummer 2. Svenske Handelsbanken er bare så stok-konservativ at de almindelige medarbejdere nok ikke ved så meget om internationale overførsler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 21, 2012 Tak Claus Er det muligt du kunne poste det i større format? Svært at se! og ja det lagde jeg mærke til da jeg var derinde ude i Ørestaden.... helt mennesketomt og knapt nogen der gad betjene én...de hørte man boede i Sverige og så skulle det hele gå igennem afdelingen i Vellinge. Som om jeg har behov for det lige om lidt... :D Spurgte ham om man kunne få lov til at åbne en konto, men det kunne man ikke med mindre man rykker det hele over til dem.... Så jeg gik bare igen. Uden at sige så meget mere... Men det er ret fedt at sidde med kontrakten i hånden og et POF på 5milliarder USD så banken ved at kunden har penge... :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2012 Tillykke med ordren Brian. Fedt den nu er landet i papirform. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2012 Ja det var ret surrealistisk! Men fiuck hvor er der mange ting der skal på plads omkring det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2012 [ATTACH]4458[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites