dabp 10 Anmeld indhold Besvaret August 17, 2012 Kan du anbefale Bank Nordik? Jeg kender dem ikke andet end at jeg har set deres logo på tidligere Amagerbank filialer.... Generelt har jeg endnu ikke mødt et selskab der arbejder med finanser som jeg har lyst til at anbefale til andre. Eftersom Banknordik har taget Amagerbankens personale med sig, så er det stadig de samme kogehoveder der sidder der. Den eneste bankrådgiver jeg nogensinde har haft, som jeg var glad for, havde jeg kun et halvt år, så flyttede(flygtede) hun arbejdsplads.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2012 Jeg bruger Nordea og de udmærker sig ved at det koster 0 kroner (udover det de tjener på vekslekursen) at overføre mellem mine konti i DK og SE. Jeg kan lave så mange overførsler jeg har lyst til. Samme her .... De er også lidt stivnakket men det fungere mellem Dk og SE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2012 Lige endnu en bank-historie.... En kvinde hos Danske Bank SE (Malmö-kontoret) kontakter mig i maj måned og spørger, om de ikke skal flytte vores Swedbank-aktiviteter over til dem (vi har i Sverige - lidt rodet - bankforhold hos både Swedbank og Danske). Jeg takker ja per mail og får også per mail bekræftet, at hun vil gå i gang med processen, da hun netop har modtaget min fuldmagt. Da jeg så ikke hører yderligere i en hel måned, rykker jeg hende per mail. Får et autosvar om, at hun er på sommerferie en hel måned. Fair nok. Jeg rykker så igen endnu en måned senere. Stadig intet. Glemmer selv for en stund alt om det, og rykker så igen-igen efter yderligere et par måneder, men nul respons. I sidste uge sker der så det, at vi modtager et brev fra Danske Bank med trussel om inkasso, fordi vi har en konto i -284 kroner. Undersøger sagen via netbank og kan konstatere, at hun åbenbart i juni oprettede en konto og straks trak 59,- i oprettelsesafgift, således at kontoen nu stod i minus. 4 uger senere er der atter trukket et løb (135 kroner) i årlig afgift. Kun 5 dage herefter trækkes der 90 kroner i overtræksgebyr, så kontoen lander i -284, og disse 284 kroner vil Danske Bank nu sende til inkasso. Hun opretter med andre ord en konto men informerer ikke om en skid. Samtidig har hun endnu ikke præsteret at migrere vores Swedbank-aftaler (konti, kreditkort, diverse AG-aftaler), omend der snart er gået et halvt år. I forgårs skrev jeg en meget kontant mail til hende og bad hende få fingeren ud og løse hendes makværk. Samtidig ringede min kone dagen igennem til Malmö-afdelingen for at blive stillet videre til hende (har ikke hendes direkte nummer), men det kom der intet ud af. Enten sad hun (angiveligt) i møde, eller også havde hun andre gøremål. Vi blev lovet flere gange, at hun ville ringe tilbage, men INTET er hændt. Update følger... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret November 3, 2012 Det kan betale sig at slå hårdt i bordet. Danske Bank har nu undskyldt og har bragt deres sjuskefejl i orden igen. Tak for det! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Amina 10 Anmeld indhold Besvaret November 4, 2012 Samme her .... De er også lidt stivnakket men det fungere mellem Dk og SE Jeg har Nordea i både DK og SE, og min løn bliver normalt automatisk bliver overført en bestemt dato hver måned til SE. Kontaktede min rådgiver i DK for at ændre på denne aftale til at jeg selv kunne overfører det jeg ville hver måned - altså uden at skulle betale noget - men fik at vide at det altså IKKE var gratis at overfører penge mellem NORDEA DK og SE medmindre det var en fast automatisk overførsel hver måned. Jeg troede at have hørt forkert og spurgte til det igen for at være helt sikker!! Jeg går selv og overvejer at skifte bank, men hvad skal man skifte til som fungere både i dk og se uden at koste en masse i udgifter osv? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2012 Jeg har Nordea i både DK og SE, og min løn bliver normalt automatisk bliver overført en bestemt dato hver måned til SE. Kontaktede min rådgiver i DK for at ændre på denne aftale til at jeg selv kunne overfører det jeg ville hver måned - altså uden at skulle betale noget - men fik at vide at det altså IKKE var gratis at overfører penge mellem NORDEA DK og SE medmindre det var en fast automatisk overførsel hver måned. Jeg troede at have hørt forkert og spurgte til det igen for at være helt sikker!! Jeg går selv og overvejer at skifte bank, men hvad skal man skifte til som fungere både i dk og se uden at koste en masse i udgifter osv? Jeg overfører selv i Nordea og det er helt gratis. Gør det ofte flere gange på en måned og stadig gratis. Man skal blot huske at markere i formularen at det er til egen konto i udlandet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret November 5, 2012 Enig ja - den rådgiver tager fejl. Jeg betaler heller ikke for overførsler i Nordea. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Amina 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2012 Det undrer mig også meget og det vil da kun være dårligt hvis Nordea begynder at indføre gebyr på denne transaktion. Er der andre banker man kan blive glad for hvis man gerne vil have bank i DK/SE som har et godt samarbejde??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2012 Handelsbanken SE/DK, det fungerer fint og er gratis lige meget hvor mange overførelser du laver! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret November 7, 2012 Handelsbanken SE/DK' date=' det fungerer fint og er gratis lige meget hvor mange overførelser du laver![/quote'] Får man en bankrådgiver eller det ligesom i Nordea hvor man skal være fordel plus ekstra kunde før de vil tage telefonen? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2012 Handelsbanken SE/DK' date=' det fungerer fint og er gratis lige meget hvor mange overførelser du laver![/quote'] Kan kun sige det samme om Swedbank... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret November 8, 2012 Kan kun sige det samme om Swedbank... Ehhh....vi betaler da 10dkr pr overførsel...? Er det ikke normalt i Swedbank? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret November 9, 2012 Ehhh....vi betaler da 10dkr pr overførsel...? Er det ikke normalt i Swedbank? Jeg betaler ikke en klink for at overføre... Kontoen koster et årligt gebyr på et par 100 kr., men det er også alt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2012 Har Handelsbanken i DK/SE. Som andre har nævnt kan du lave lige så mange overførsler du vil gratis. Der er ikke noget årligt gebyr for at have en konto. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret November 10, 2012 Hånden på hjertet... I en del banker afhænger priser og gebyrer jo af kundens engagement. Jo flere produkter under samme tag, jo 'bedre' vilkår. Tapatalk @ iPhone Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2013 Har Handelsbanken i DK/SE. Som andre har nævnt kan du lave lige så mange overførsler du vil gratis. Der er ikke noget årligt gebyr for at have en konto. Det er jo så aktuelt nu, hvor Danske Bank skruer på knapperne - igen. http://www.handelsbanken.dk/shb/inet/istartda.nsf/FrameSet?OpenView&iddef=Privat&navid=Privat&navob=50&base=/Shb/Inet/ICentDa.nsf&sa=/Shb/Inet/ICentDa.nsf/default/q676EA17C89C2C2C1C12577BB0045881A nævner da om en masse gebyrer. Men alm. lønkonto med alm. Dankort er gratis? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2013 Der er ikke noget gebyr for at have en konto. Visa-Dankort koster kr 165/årligt. Konto-overførsler og indbetalingskort over netbank koster kr 1/stk. Det koster 5 kr at hæve i en anden banks automat og som nævnt er det gratis at overføre imellem sine konti i DK/S. Sidste år betalte jeg samlet set 168 kr i gebyrer i Handelsbanken DK. Det syntes jeg er billigt sluppet, men det er også sjældent jeg overfører penge til andre eller benytter indbetalingskort. Jeg vil ikke udelukke at jeg måske ville være sluppet billigere igennem årene, hvis jeg havde haft Danske Bank og faldt ind i en af de kundegrupper hvor man ikke betalte gebyr for Visa-Dankort. Men jeg ved det ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2013 Der er ikke noget gebyr for at have en konto. Visa-Dankort koster kr 165/årligt. Konto-overførsler og indbetalingskort over netbank koster kr 1/stk. Det koster 5 kr at hæve i en anden banks automat og som nævnt er det gratis at overføre imellem sine konti i DK/S. Sidste år betalte jeg samlet set 168 kr i gebyrer i Handelsbanken DK. Det syntes jeg er billigt sluppet, men det er også sjældent jeg overfører penge til andre eller benytter indbetalingskort. Jeg vil ikke udelukke at jeg måske ville være sluppet billigere igennem årene, hvis jeg havde haft Danske Bank og faldt ind i en af de kundegrupper hvor man ikke betalte gebyr for Visa-Dankort. Men jeg ved det ikke. Jeg har det sådan set lidt at gebyrer er skidt uanset hvor store de er. Tænker lidt på at have en lønkonto i Finansbanken, og så ellers overføre penge til Handelsbanken, som jeg så vil bruge som til svenske overførsler. Så kan jeg vist slippe helt for gebyrer indtil det bliver ændret. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret February 5, 2013 Jeg har det sådan set lidt at gebyrer er skidt uanset hvor store de er. Tænker lidt på at have en lønkonto i Finansbanken, og så ellers overføre penge til Handelsbanken, som jeg så vil bruge som til svenske overførsler. Så kan jeg vist slippe helt for gebyrer indtil det bliver ændret. Og så ser jeg, at selvom den danske Handelsbank afd. ikke har noget egentlige gebyrer, så er der gebyrer på den svenske. Hvis jeg bare skal have et svensk debet-kort, kan jeg så slippe for gebyrer nogle steder (udover rent faktisk i Danske Bank SE). Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites