bonne 16 Anmeld indhold Skrevet June 15, 2012 Der er mange tråde om dette, men de er formodentligt outdated. Jeg er blevet træt af Danske Bank (har egentligt været det længe), og vil se, hvilke alternativer der er. Jeg har Finansbanken til værdipapirer osv., så jeg har egentlig bare brug for en lønkonto, hvor jeg billigt og nemt kan overføre penge til en svensk konto. Ganske enkelt - hvilken bank har I fundet, som gør det nemmere og billigere at være dansk i Sverige? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2012 Jeg bruger Nordea og de udmærker sig ved at det koster 0 kroner (udover det de tjener på vekslekursen) at overføre mellem mine konti i DK og SE. Jeg kan lave så mange overførsler jeg har lyst til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2012 Det samme i Danske Bank. Men ... google er jo vores ven, så jeg fandt denne: http://www.sparbankenoresund.se Nogle af jer kender denne? Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2012 Jeg bruger SEB. Der koster det vidst 25 kr om måneden for en dansk konto hvor de fører lønnen over hver måned. Det betaler jeg nu glædeligt. Synes at de er gode. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2012 Det samme i Danske Bank. http://www.sparbankenoresund.se Vh, Lars. Hmm. På mit spørgsmål hvordan de fungerer med dansk arbejde og bosættelse i SE, svarer de: "För att hjälpa dig med detta ärende ber jag dig går in på vårt kontor på Stortorget i Malmö. Det har öppet mån-ons 10-15, tors 10-17 samt fre 10-13." Der er man jo lissom i DK, og troede egentlig, at de var en internetbank... Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Okroner 10 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2012 Hej Lars Jeg har sonderet banken. Den faldt på, at Sparbanken Øresund ikke havde en fornuftig løsning på min udfordring. Job og løn fra Danmark - udgifter og hus i Sverige, og derfor et behov for konti i to lande uden for store omkostninger. De havde ikke en samarbejdsbank i Danmark???? Men måske er det ændret. Jeg forespurgte lige efter fusionen. Mvh. Ole Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret June 15, 2012 Hej Lars Jeg har sonderet banken. Den faldt på, at Sparbanken Øresund ikke havde en fornuftig løsning på min udfordring. Job og løn fra Danmark - udgifter og hus i Sverige, og derfor et behov for konti i to lande uden for store omkostninger. De havde ikke en samarbejdsbank i Danmark???? Men måske er det ændret. Jeg forespurgte lige efter fusionen. Mvh. Ole Men det burde jo være noget, de kunne svare på over mail... Den falder også her... Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
EBL 11 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2012 Danske Direkte er en 24/7/365 service pr. tlf som kan give dig den samme (eller ofte bedre) rådgivning end at møde op personligt i en filial. Det er ikke særligt god service at henvise dig til at møde personligt op på et tidspunkt hvor alle er på arbejde, de burde som minimum have tilbudt at arrangere et møde med en rådgiver på et tidspunkt som passer dig. Danske Direkte's nummer i Sverige er 0752-48 45 42 og i Danmark er det 70 123456 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2012 Hold jer langt væk fra Danske Bank....Aldrig er jeg blevet behandlet ringere noget sted. Handelsbanken er jeg på vej over i.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret August 13, 2012 Hold jer langt væk fra Danske Bank....Aldrig er jeg blevet behandlet ringere noget sted. Handelsbanken er jeg på vej over i.... Kan sige ca det samme om Nordea i DK. Jeg ser på at samle alt i Swedbank. De har mulighed for samlet rådgivning i DK for både dansk og svensk konto. Så skal priserne bare på plads. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2012 Problemet er at Swedbank har ikke virksomheder i DK....så det kan jeg ikke. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2012 Problemet er at Swedbank har ikke virksomheder i DK....så det kan jeg ikke. Det er vist rigtigt. Men mit firma er også langt om længe helt ude af verden så det er ikke et problem for mig. Men det kan da ikke udelukkes at det bliver det igen engang når sårene fra det første er helet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2012 Havde du noget ved siden af Atea? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2012 Havde du noget ved siden af Atea? Nej det var før den tid. Havde et I/S med en kammerat som vi startede tilbage i 2006. Og som så mange gange før med I/S så gik det galt og det blev nogle dyre lærepenge. Er først indenfor det sidste år blevet gode venner med SKAT, bank og en kreditor igen. Men så blev man jo klogere. Det har jo også en værdi. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2012 Ja det er satme ikke sjovt....Jeg har næsten 750.000 ude at svømme lige nu for 3 mdrs arbejde, så jeg er lidt irreteret.... Havde jeg ikke landet den kunde jeg skal igang med nu, så ville jeg nok ha' fundet et alm. job. Men ½ af de helt lange er svært at sige nej til... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2012 Problemet er at Swedbank har ikke virksomheder i DK....så det kan jeg ikke. Det synes jeg nu ellers går ganske fint her... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2012 Det synes jeg nu ellers går ganske fint her... Det kommer an på hvilket niveau virksomheden er på, de kan godt oprette en konto, men større arrangementer håndtere de ikke. (hvad jeg fik besked på for ca. 6 måneder siden) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2012 Det kommer an på hvilket niveau virksomheden er på, de kan godt oprette en konto, men større arrangementer håndtere de ikke. (hvad jeg fik besked på for ca. 6 måneder siden) Hvad definerer de så som større arrangementer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2012 Kan du ikke lige smide mig navnet på en jeg skal tale med så? Hvor store kunder kan de klare? Det synes jeg nu ellers går ganske fint her... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 15, 2012 Hvor store kunder kan de klare? Det aner jeg så ikke noget om, det var ikke mig der havde fået besked på de ikke ville have med større virksomheder at gøre... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dabp 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2012 Personligt er jeg aldrig blevet ringere behandlet end i swedbank og mødt af større inkompetence i forhold til beregninger, det lykkedes dem faktisk at beregne sig frem til at jeg mistede penge hver måned i forhold til mit budget, på trods af at jeg forsøgte at forklare dem at de havde lavet en regnefejl var der ingen forståelse! Og jeg har været igennem Danske, Nordea og Amagerbanken(nu Banknordik). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2012 Kan du anbefale Bank Nordik? Jeg kender dem ikke andet end at jeg har set deres logo på tidligere Amagerbank filialer.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2012 Jeg ved ikke helt hvordan man rekrutterer privatkunderådgivere til bankerne. Det lader til at det er en kvalifikation i sig selv at være kedelig og/eller overforsigtig. Derudover må der være nogen filtre undervejs, der sorterer dem fra, som virkeligt kan regne, tænke rationelt eller sågar tænke selvstændigt!. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2012 Hørt Klaus!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret August 16, 2012 Hvad definerer de så som større arrangementer? Jeg har ingen ide, men tror ikke man skal forvente sig andet end en konto og måske en mindre kredit, jeg gik ikke nærmere i detaljer da det ikke var noget jeg kunne bruge Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites