Jump to content
jolin

Stopp för ensamarbete krävs - Inställda Öresundståg kan förekomma

Recommended Posts

Vær obs hvis du skal med toget. Ved ikke hvor meget det påvirker tog til/fra DK men alligevel en god idé at være ude i god tid. Fra Skanetrafiken.se Inställda Öresundståg kan förekomma Från kl.18.00 13 juni får inget ensamarbete förekomma för tågvärdar på Öresundståg. Detta kan medföra att en del Öresundståg kan bli inställda på vissa sträckor. Även förseningar kan uppstå i trafiken under kvällen I de fall som tåg blir inställda sätts ersättningsbussarna in så att resenärer kan komma vidare till sina slutdestinationer. 10 bussar är beställda till följande orter Malmö, Hässleholm, Kristianstad, Helsingborg och till Halmstad. Dessa bussar kommer att stå standby ifall något tåg blir inställt. I nuläget så har vi ingen prognos på hur länge detta kan fortgå men räkna med att det kan vara problem även tidigt imorgon bitti. Resegarantin gäller inte p g a att detta är en arbetsrättslig konflikt som Skånetrafiken ej råder över. Beslutet gäller från kl. 18.00 Stopp för ensamarbete krävs http://www.sydsvenskan.se/skane/stopp-for-ensamarbete-kravs

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

En teenageknægt forsøger at stjæle nogen få hundrede kroner, og så skal hele resten af samfundet og samfundsproduktion for millioner tages som gidsel....... Det er simpelthen så torskedumt at jeg mangler ord! I det mindste har Veolia været kvikke nok til at indkalde ekstra mandskab i dag, så togene kører som de skal. Det var nok ikke sket under DSB First.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
En teenageknægt forsøger at stjæle nogen få hundrede kroner, og så skal hele resten af samfundet og samfundsproduktion for millioner tages som gidsel....... Det er simpelthen så torskedumt at jeg mangler ord! I det mindste har Veolia været kvikke nok til at indkalde ekstra mandskab i dag, så togene kører som de skal. Det var nok ikke sket under DSB First.
Det er vel nærmere grundet de overfald der har været hvor bl.a en galning var ved at smide togpersonalet af et tog under kørslen. Hvordan det så kunne lade sig gøre fatter jeg stadig ikke. Men derudover er jeg nu enig i at det er lidt en overreaktion for mange millioner kr.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites