Jesper Bækgaard 10 Anmeld indhold Skrevet June 1, 2012 Hejsan alle Jeg har søgt men ikke fundet... Så derfor dette spsm.: Jeg gætter på at de fleste øresundspendlere kunne tænke sig følgende til deres smartphone - jeg gør i hvert fald: - ét abonnement - ét SIMkort - én telefon med SIMkortet i (den har jeg i forvejen) - et svensk nummer og et dansk nummer knyttet til SIMkortet - en moderat portion datatrafik til brug i Sverige og i Danmark til fast månedlig pris (fx 1-5 GB datatrafik, nok til en smartphone), stadig kun ved hjælp af det ene SIMkort. - en fornuftig pris på det hele. Fordele: - du behøver kun slæbe rundt på én privat smartphone - danske venner kan ringe billigt til dig - svenske venner kan ringe billigt til dig - danske venner kan sms'e billigt til dig - svenske venner - ja nu kan du nok se mønstret - du skal ikke overveje datapriser når du bruger telefonen i det "forkerte" land. - osv Firmaet 3 kan ikke tilfredsstille disse behov med deres abonnementer, da man kun får ét nummer, enten i Sverige eller i Danmark. Mit 3-abonnement udløber snart, så jeg vil overveje hvad jeg så gør. Hvis det ikke er så vigtigt med sms (men det er det for mig) så kan man jo viderestille en dansk ip-telefon til sit svenske nummer eller gøre det omvendte, hvis man har 3-abonnement i Danmark i stedet. Findes dette produkt? Og hos hvem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret June 1, 2012 Kort: Nej. Det bedste bud ér et 3 abb. Har desuden aldrig hørt om ét sim-kort med to numre - og slet ikke aktive i samme telefon samtidig. Alternativet er en SIP-klient kørende på din mobil. Så kan du have IP-telefon og mobil i samme enhed. Det kræver så aktiv data for at fungere - og hvad det munder ud i af data-forbrug over en måned har jeg ingen idé om. Desværre spærrer en del mobilselskaber for SIP-tjenester på deres net. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2012 3 giver dig alle fordelene på nær at det er billigt for svenskere at ringe til dig. Det løses nemmest med Viber eller lignende. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 3, 2012 3 giver dig alle fordelene på nær at det er billigt for svenskere at ringe til dig. Det løses nemmest med Viber eller lignende. Det er også mega dyrt at ringe til svenske numre - og ikke mindst 2,50 DKK for at sende en SMS til et... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 4, 2012 Det er også mega dyrt at ringe til svenske numre - og ikke mindst 2' date='50 DKK for at sende en SMS til et...[/quote'] Ikke mens du er i Sverige. Der er det alm. takst. Men fra dk-net til Sverige betaler man udlandstakst. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2012 Desværre spærrer en del mobilselskaber for SIP-tjenester på deres net. Er det ikke kun ved oprettelse af nye abonnementer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2012 Ikke mens du er i Sverige. Der er det alm. takst. Men fra dk-net til Sverige betaler man udlandstakst. Hvis jeg sender en SMS fra mit dk 3 abonnement til et svensk nummer mens jeg er på svensk net koster det da 2,50 DKK.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jolin 15 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2012 Hvis jeg sender en SMS fra mit dk 3 abonnement til et svensk nummer mens jeg er på svensk net koster det da 2' date='50 DKK....[/quote'] Samme her. Nu ringer jeg ikke så tit til svenske numre men er da overbevist om at det koster udenlandstakst hvis jeg gør det, også selv om jeg er på 3's net i Sverige. I den SMS man af og til får når man rammer svensk net, skriver 3 da også, at på 3's net i Sverige gælder samme priser som "hjemme" - altså Danmark. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2012 Samme her. Nu ringer jeg ikke så tit til svenske numre men er da overbevist om at det koster udenlandstakst hvis jeg gør det' date=' også selv om jeg er på 3's net i Sverige. I den SMS man af og til får når man rammer svensk net, skriver 3 da også, at på 3's net i Sverige gælder samme priser som "hjemme" - altså Danmark.[/quote'] Fra 3s hjemmeside: 'I 3’s svenske net ringer, sms’er og mms’er du til samme priser som i Danmark, og alle rabatter, frie enheder og principper er præcis de samme som herhjemme.' Link: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Udland/I-Udlandet/ Men der plejer også stå noget om sverige til Sverige. Jeg leder videre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret June 5, 2012 Fra 3s hjemmeside: 'I 3’s svenske net ringer, sms’er og mms’er du til samme priser som i Danmark, og alle rabatter, frie enheder og principper er præcis de samme som herhjemme.' Link: http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Udland/I-Udlandet/ Men der plejer også stå noget om sverige til Sverige. Jeg leder videre. I har helt ret. Det er tilsyneladende ændret på de abonnementer der tegnes nu. Ved ikke hvornår men mit og kærestens to-tre år gamle abonnementer har stadig den gamle pris og der er opkald fra svensk 3 net til svenske numre samme pris som opkald i DK. Men det hjælper jo ikke rigtig andre hvis man ikke kan få det længere. Nu kan jeg dog bedre forstå de bliver ved med at skrive at de syns vi skal skifte til et nyere abonnement selvom vi ikke helt kan se fordelen/behovet. Det skal de nok ikke regne med kommer til at ske. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
HillSurfer 14 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2012 Er 3 stadig den bedste/billigste løsning for pendlere? Som jeg ser det er Telia ikke billigere og det er vel de eneste løsninger der er? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2012 Er 3 stadig den bedste/billigste løsning for pendlere? Som jeg ser det er Telia ikke billigere og det er vel de eneste løsninger der er? 3 er stadig løsningen ja. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret December 17, 2012 3 er stadig løsningen ja.+1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2014 Håber ikke mit spørgsmål er alt for meget off-topic, men ... Efter at have stået med det ene ben på vej ud af Sverige for at vende hjem igen, så ser det ud til at jeg bliver hængende, i det at jeg har fået en svensk kæreste. Hun har - naturligt nok - svensk tlf. abonnement, hos 3. Jeg overvejer samtidigt selv at skifte til 3, men er nu blevet i tvivl - bør jeg vælge svensk eller dansk abonnement? Eftersom jeg jo nok kommer til at ringe/SMS'e en del til kæresten (og omvendt) virker det jo umiddelbart logisk med svensk, så vi slipper for udlandstakster. Men, det vil jo så kræve helt nyt telefonnummer, samt at min danske familie, venner mv. lige pludselig skal betale udlandstakst, når de skal ringe til mig! Det er lidt nederen. Man kunne selvfølgelig have både det ene og det andet, og rende rundt med to telefoner på sig.... men det virker ikke skide tiltalende. Er der noget jeg har overset? Findes der en genial løsning? Eller er det bare at prioritere? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2014 Hvis du har en smartphone, kan du jo sms'e med kæresten via Whatsapp, LINE, Viber, LiveProfile, Skype, Yahoo Msg og hvad de ellers hedder – det er ganske gratis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2014 Hvis det kun er kæresten i det svenske ville jeg beholde det danske også benytte iMessage, whatsapp, facebook messenger osv. Der er også Skype og viber til opkald. Langt det meste af tiden har du vel datadækning så det ikke bliver et problem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bonne 16 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2014 Håber ikke mit spørgsmål er alt for meget off-topic, men ... Man kunne selvfølgelig have både det ene og det andet, og rende rundt med to telefoner på sig.... men det virker ikke skide tiltalende. Eller du kunne købe en telefon med plads til to SIMM-kort. F.eks. fås den fantastiske Motorola Moto G, som jeg har faktisk med to SIMM-holdere, hvis man køber den i Asien. Konen her er også svensk - jeg har dansk 3 hun har svensk 3. Irriterende, at man ikke kan kommunikere gratis mellem landeselskaberne med alm. telefoni/SMS. Men vi benytter Google Hangouts. Vh, Lars. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2014 3 har da en 'gratis mellem 3'-pakke, som gør det gratis at ringe til andre med 3-abonnement uanset land? En af mine venner havde 3 i england og fordi vi begge havde pakken talte vi sammen gratis. De nedlagde pakken i england for et par år siden, men jeg har den da stadig på mit og min hustrus danske abonnement. Vi bliver ikke takseret for kald, videosamtale, sms og mms til hinanden, blot vi er på 3's net, også i sverige. Fandt nedestående, og der er åbenbart ændrede betingelser fra dengang. http://www.3.dk/Privat/Kundeservice/Hjaelp_til_mobilen/Tilvalg/Fri-3-til-3-/?page=2475#Om_Fri_3_til_3 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2014 gælder kun fx. dansk 3 til dansk 3 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret May 4, 2014 telia har en pakke hvor man kan ringe til normalpris til telia lande, Sverige og Baltikum. men der ingen fri data uden for dk, og det var et kardinalpunkt for mig. Sendt fra min GT-I9505 med Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites