larscph 18 Anmeld indhold Skrevet May 28, 2012 Nu vi har gang i hvad Polisen bruger resourcer på.... Jeg havde fået sådan et fint brev fra dem om at de havde nogen dokumenter liggende til afhentning og hvis jeg ikke hentede dem så ville de aflevere dem på mit arbejde eller hjemme. Nu var vi alligevel ude og køre i dag så jeg kørte ned forbi - egentlig havde jeg forventet at det måske var en fartbøde fra DK selv om jeg ikke lige mindes at være blevet blitzet i nyere tid. Det var det så ikke... Derimod var det p-bøder - ikke 1 men hele 3 af slagsen fra Italien. Dateret 25+26+27 juni 2011. De er ret sjove på sin vis - jeg skal enten betale 53 euro stykket som inkluderer udgifter "for notification and procedures" eller hvis jeg ikke gøre så er "the relevant tax authorities entitled to recover the sum of Euro 79,50". Jeg har mulighed for at klage hvis jeg skriver til "the Judge of peace of Cefalù or to the Prefect of Palermo or to the same of the Municipal Police Headqurters named above". Der er dog ikke anført nogen adresse på fredsdommeren eller nogen af de andre muligheder. Hvis det ikke var det var fordi det svenske politi havde udleveret dem til mig havde jeg kategoriseret det som spam mail. Der er selvfølgelig anført IBAN og SWIFT adresse hvor jeg kan overføre penge til. Nå men jeg var jo faktisk i Italien og fik en (og kun én) p-afgift den 27. juni - eller jeg tror det var en p-afgift for den seddel der var i vinduet på bilen var på italiensk, så måske det bare var en reklame ;) I det mindste undlod jeg at gøre mere ved den dér. Nu har de så som straf sendt mig 3 p-bøder. Jeg tror fejlen var at vi parkerede i nogen båse som var forbeholdt beboere, der var bare på ingen måde særlig tydeligt og havde skam pligtskyldigt betalt p-afgift i automaten alle 3 dage indtil og med hilsenen den 27 hvorefter vi så fandt et andet sted at parkere. Er der nogen af jer som har prøvet at få sådan en "opkrævning"... Og hvad sker der hvis man ignorerer den? Helt seriøst så står der INGEN adresse hvor man kan klage til. Og der er INGEN specifikation af beløbet som de gerne vil have jeg betaler. Desuden så HAR jeg ikke fået 3 p-bøder sat i ruden på 3 hinanden følgende dage. De danske og svenske p-afgifter kan jo ikke opkræves via skatten - men kan de italienske?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2012 Jeg havde påpeget det overfor politiet her i Sverige og sagt at du desværre ikke vil betale til bedragere. Og så anmelder du dem for bedrageri og dokumentfalsk. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2012 Ja, man skal da så sandelig ikke vedkende sig hvad man har gjort ;) Uærlighed varer længst... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2012 Ja' date=' man skal da så sandelig ikke vedkende sig hvad man har gjort ;) Uærlighed varer længst...[/quote'] Det er ikke det at jeg har fået en p-bøde... Det er det at de har skrevet to før de tredie dag så faktisk efterlader en seddel under viskerne. Det det at de skriver jeg kan klage men ingen adresse eller vejledning. Det er det at det beløb jeg skal betale ikke er specificeret. Det er det at skiltningen på stedet var under alt kritik... Alt i alt mener jeg det rimelige var at jeg betaler én afgift og ikke tre! Det der stunt de har kørt tenderer svindel som er enhver anden spam/phising russer værdig! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2012 Men som jeg læser din beretning har du holdt der i tre dage og hvis deres system er en afgift pr dag, så passer det jo. Det er ikke urimeligt. Du nævner to beløb, de 79,5 EUR ville jeg også forstå som en dagspris hvis du ikke snarest betaler de "lave" beløb. Der nævnes HVEM du kan skrive til men ikke HVOR. Du skulle have spurgt nogle lokale på stedet, eller spørg nu på ambassaden. Men du må også forstå - take it or leave it - at italienere ER ikke så organiserede som vi er her med den slags sager. Men derfor må du alligevel rette dig efter deres regler. Eller lade være med at rejse til Italien. At de godt kunne have sat seddel på første dag, ja, men du fik omvendt en chance for at flytte bilen et par dage... Jeg henvender mig til de lokale, hvis jeg er i tvivl. Det plejer at virke. Det er bare at spørge sig frem, der er altid folk på gaden i Italien. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2012 Tja... Nu var du jo ikke der hvor jeg parkerede - og nej, der var faktisk ingen tvivl - jeg holdt i en markeret p-bås og havde betalt 1 døgns p-afgift i automaterne på gaden. Det var så bare desværre den forkerte farve p-bås jeg havde valgt. Og igen - at skrive to p-bøder for derefter at sætte en seddel under viskeren dag 3 er efter min mening noget pis. Det med at "jeg fik en chance" har du slet ikke ret i for bøderne er da udstedt tre på hinanden følgende dage. Det var bare først 3. dag at det var tydeligt ved at de satte en seddel under viskeren. Havde jeg holdt et andet sted 3. dag havde der jo stadig været 2 bøder som jeg bare ikke anede noget om før efter 11 måneder. Organiseret eller ej - det er stadig europa og endda EU og at én eller anden lokal-strisser syntes det er mægtig sjov at skrive "skjulte" bøder til de uvidende turister et par dage før han sætter en seddel under viskeren gør mig i den grad irriteret. Havde han ville hjælpe/give en chance - så havde han jo kunne se at der var betalt i p-automaten og så skrevet en seddel og smidt i ruden om "parker ikke i de forkerte båse igen!", men det var tydeligvis ikke det der var meningen. De 79,50 euro er det beløb de skriver de kan kradse ind via skatten - altså det maximale beløb per bøde. Og jeg tror sørme jeg tager chancen og lader dem forsøge at kradse det ind ad dén vej. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2012 Har et forslag som måske kan bruges: find stedet på Google maps street view og brug fotos derfra til at illustrere ved en klage. For det er da ærgerlige penge. Tror ikke den holder med manglende seddel på ruden, børn kan more sig med at fjerne dem men synderen hænger på den alligevel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2012 Hvilken adresse skal han sende klagen til?? Har et forslag som måske kan bruges: find stedet på Google maps street view og brug fotos derfra til at illustrere ved en klage. For det er da ærgerlige penge. Tror ikke den holder med manglende seddel på ruden' date=' børn kan more sig med at fjerne dem men synderen hænger på den alligevel.[/quote'] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2012 Jeg ville prøve her først POLICE - Descent Paramuro - Tel 112/0921 421412/0921 421105 Kilde: Numeri Utili - Cefalú Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 30, 2012 Jeg syntes stadig fredsdommeren er et sjovere bud :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites