Storken 10 Anmeld indhold Skrevet May 27, 2012 Hvad har I andre af banker og rådgivere? Nogle anbefalinger? Jeg har Nordea, men er begyndt at overveje at skifte. Min tidligere rådgiver var Lars Iversen, som jeg var meget tilfreds med, men da han stoppede fik jeg Tuula Et-eller-andet, som jeg først mødte for 2-3 uger siden. Jeg må indrømme at jeg blev meget overrasket da hun under mødet sagde, at Nordeas politik var IKKE at informere deres kunder som arbejder i DK, om at de må trække renteudgifter fra i begge lande, og hun virkede nærmest overrasket over at jeg vidste det! Hun sagde at de kun rådgiver om bank-sager, så som lån og lign, og al anden info må man selv skaffe af anden vej. Hun sagde også at de hverken lavede ejendomsværdivurderinger f.eks i forb. med nedsættelse af toplån, eller rådgav om hverken det juridiske ell økonomiske i forb. med ændring af ejerforhold af bolig (men hun kunne da henvise til et par mæglere og jurister som tog ca 1000,- pr time!!!). Jeg troede at alle banker havde vurderingsmænd tilknyttet, men der havde jeg måske for høje forventninger? Nu er det med dobbelt fradrag ikke noget nyt for mig, men det får mig da til at tænke over hvad de ellers ikke oplyser om... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2012 Gør andre banker det? Egentlig kan jeg godt forstå at de har fravalgt at tilbyde revisor og ejendomsmægler ydelser. Du bør da afgjort tale med en revisor som har styr på dk/se kombinationen hvis du vil være sikker på at din årsopgørelse er så korrekt som mulig. Det syntes jeg ikke er bankens opgave. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrhansen 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2012 ENIG:.... Men jeg savner også Lars......... Det var dejligt..... da der var en afdeling specielt for os.......... Gør andre banker det? Egentlig kan jeg godt forstå at de har fravalgt at tilbyde revisor og ejendomsmægler ydelser. Du bør da afgjort tale med en revisor som har styr på dk/se kombinationen hvis du vil være sikker på at din årsopgørelse er så korrekt som mulig. Det syntes jeg ikke er bankens opgave. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2012 Du kan søge herinde og finde en anden tråd om netop Nordea hvor jeg selv har skrevet om netop hende Tuula. Vi flyttede tilbage til DK her i maj. Havde vi ikke gjort det havde vi byttet bank pga hende. Sikken arbejdssky "service" medarbejder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret May 28, 2012 Jeg vil nu også sige at Tuula har ikke udelukkende positive indtryk her heller! Har dog ingen problemer haft med hende og på plus siden skal tælles at hun var med til at fikse at det lod sig gøre at jeg overtog hele hus + huslån da jeg delte boet med min ex. Så dengang var hun faktisk til god hjælp! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret May 29, 2012 Det er ikke bankernes problem at få vurderet huset, helt normalt at man betaler for det. Visse banker kunne i de gode tider kigge på hvad andre huset i området blev solgt for, men den tid er forbi. Jeg kan ikke se at banken har skatte oplysnings pligt. Men kedeligt med en dårlig rådgiver. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites