Pelle!! 10 Anmeld indhold Skrevet May 26, 2012 Hej Jeg har været uheldig og tabt mit danske kørekort. Hvad gøre jeg nu? Jeg kan ikke udstede nyt kørekort i Danmark da jeg bor i Sverige. Jeg har forsøgt at søge i forumet uden held, håber at nogen kan hjælpe:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2012 Du skal melde det stjålet hos det danske politi, få et nyt midlertidigt, gå ind på http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/stulet-borttappat/ og sende anmeldelsen, dit midlertidige kørekort samt forespørgelse om nyt (husk at betale) vi lavede den fejl at vi ikke meldte det stjålet og svenskere har åbenbart den holdning at hvis man taber det og det ikke fremkommer, så er det stjålet, så vi måtte hele vejen til malmø ret for at få et kørekort til min kone (som havde gået fra sin taske og den var så væk, man kan gradbøje det til "stjålet", men også til "mistet") Det endte med at de afgjorde at hun havde ret til kørekort, hvis hun meldte det stjålet hos det danske politi (selvom hun havde fået et dansk midlertidigt kørekort og forklaring om at det var mistet var godtaget i danmark) mener det tog +8 måneder før hun havde et svenskt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2012 Hej Jeg har været uheldig og tabt mit danske kørekort. Hvad gøre jeg nu? Jeg kan ikke udstede nyt kørekort i Danmark da jeg bor i Sverige. Jeg har forsøgt at søge i forumet uden held' date=' håber at nogen kan hjælpe:-)[/quote'] Hvorfor skulle du ikke kunne få et nyt kørekort i DK når nu kortet er fra DK ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2012 Hvorfor skulle du ikke kunne få et nyt kørekort i DK når nu kortet er fra DK ? Ja, så´en er reglerne; Hvis man bor i SE får ( mod betaling ) man et nyt kørekort i SE. Men du kan da naturligvis gøre et forsøg... Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2012 Det er et eu kørekort og udstedes af de eu land du bor i, det er kun ved en fejl at det kan blive udstedt fra danmark. fordelen er at du ikke kan få klip i det.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MKE 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2012 Det er et eu kørekort og udstedes af de eu land du bor i, det er kun ved en fejl at det kan blive udstedt fra danmark. fordelen er at du ikke kan få klip i det.... Nej, men de kan ved fejl ta´ det, hvis det er så´en, at du ikke overholder landets love. ( har jeg læst ) Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret May 27, 2012 Du skal skal søge om at få det ombyttet i Sverige, du får IKKE et kort fra den danske side igen så længe du bor her... (taler af egen erfaring) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites