Jump to content
Pelle!!

Min kørekort er væk

Recommended Posts

Hej Jeg har været uheldig og tabt mit danske kørekort. Hvad gøre jeg nu? Jeg kan ikke udstede nyt kørekort i Danmark da jeg bor i Sverige. Jeg har forsøgt at søge i forumet uden held, håber at nogen kan hjælpe:-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal melde det stjålet hos det danske politi, få et nyt midlertidigt, gå ind på http://www.korkortsportalen.se/jag-har-forlorat-mitt-korkort/stulet-borttappat/ og sende anmeldelsen, dit midlertidige kørekort samt forespørgelse om nyt (husk at betale) vi lavede den fejl at vi ikke meldte det stjålet og svenskere har åbenbart den holdning at hvis man taber det og det ikke fremkommer, så er det stjålet, så vi måtte hele vejen til malmø ret for at få et kørekort til min kone (som havde gået fra sin taske og den var så væk, man kan gradbøje det til "stjålet", men også til "mistet") Det endte med at de afgjorde at hun havde ret til kørekort, hvis hun meldte det stjålet hos det danske politi (selvom hun havde fået et dansk midlertidigt kørekort og forklaring om at det var mistet var godtaget i danmark) mener det tog +8 måneder før hun havde et svenskt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hej Jeg har været uheldig og tabt mit danske kørekort. Hvad gøre jeg nu? Jeg kan ikke udstede nyt kørekort i Danmark da jeg bor i Sverige. Jeg har forsøgt at søge i forumet uden held' date=' håber at nogen kan hjælpe:-)[/quote'] Hvorfor skulle du ikke kunne få et nyt kørekort i DK når nu kortet er fra DK ?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor skulle du ikke kunne få et nyt kørekort i DK når nu kortet er fra DK ?
Ja, så´en er reglerne; Hvis man bor i SE får ( mod betaling ) man et nyt kørekort i SE. Men du kan da naturligvis gøre et forsøg... Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er et eu kørekort og udstedes af de eu land du bor i, det er kun ved en fejl at det kan blive udstedt fra danmark. fordelen er at du ikke kan få klip i det....
Nej, men de kan ved fejl ta´ det, hvis det er så´en, at du ikke overholder landets love. ( har jeg læst ) Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites