Jump to content
lovebuine

Varmt vand er gult og smager rusten

Recommended Posts

Jeg har problemer med det varme vand, efter en 2-3md så er mine fliser på toilet totalt gule af rust. det kolde vand smager en smule af rust også, men det kan jeg få væk ved at rense jernfilter og saltfilter. men det varme vand kan jeg ikke fixe, kan man overhovedet fixe sådan noget, nogen der kender en til det?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Er varmtvandsbeholderen ved at ruste op indefra ? Du skriver jernfilter, så jeg antager at i bor på landet og har egen brönd ? Hvis det er tilfäldet, og i har et filtersystem som skal rense sig selv (tilbagespoling), kan der väre problem med at tilbagespolingen af filteret er stoppet af en eller anden grund ? Hvis du får brug for vandfilter assistance kan jeg varmt anbefale Libradon. /Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

det er fra egen brønd. med eget filter system. min varmvandsbeholder er kun 6md gammel. den laver tilbagespoling hver dag, men om det virekr optimalt ved jeg ikke. jeg renser jernfilter ca hver 6md manelt, tager ca en 5-6timer, og så bliver vandet da lidt bedre, men samtidig har saltfilter også indflydelse på smagen af vandet. men jeg får aldrig det gule helt væk fra det varmevand.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du en oxidationstank inden jernfilteret (som jeg antager er et sandfilter) ? Hos os fungerer det sådan at vandet bliver iltet i oxidationstanken, derfra går det til sandfilteret hvor jern/mangan udfäldes. Og bliver så fjernet med tilbagespolingen hver anden dag ca. /Peter

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Har du en oxidationstank inden jernfilteret (som jeg antager er et sandfilter) ? Hos os fungerer det sådan at vandet bliver iltet i oxidationstanken, derfra går det til sandfilteret hvor jern/mangan udfäldes. Og bliver så fjernet med tilbagespolingen hver anden dag ca. /Peter
er ikke klar over om der er en oxidationstank i mit jernfilter, som er et sandfilter, jeg her tilbage spoling hver dag faktisk. men samme princip som dig. du renser vel også dit sandfilter hver 5-6md ik, skruer toppen af og hælder noget specielt ned og lader det stå i et par timer?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites