Jump to content
Naddi

Støt os <3 <3

Recommended Posts

Trist historie. Men det ville nok være bedst for alle at du rent faktisk fik styr på dit liv og en økonomisk ballast før du får din datter tilbage.
Bingo! Hvilket er derfor hun har startet en indsamling. Jeg synes også det er en trist historie. I min blåøjede naivitet troede jeg at et brev til kommunen blev besvaret hurtigst muligt, men at der kan gå 5 måneder, hvor man kun bliver mødt med en mur af tavshed virker direkte ondskabsfuldt. At en mor skal vente så længe på at få en form for vished om sit barns videre skæbne er jo i sig selv nok til at sende de fleste mødre (og fædre) ud i en større livskrise.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Bingo! Hvilket er derfor hun har startet en indsamling. Jeg synes også det er en trist historie. I min blåøjede naivitet troede jeg at et brev til kommunen blev besvaret hurtigst muligt, men at der kan gå 5 måneder, hvor man kun bliver mødt med en mur af tavshed virker direkte ondskabsfuldt. At en mor skal vente så længe på at få en form for vished om sit barns videre skæbne er jo i sig selv nok til at sende de fleste mødre (og fædre) ud i en større livskrise.
+1

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Man får altså ikke styr på sit liv ved at starte en indsamling. Det er jo en kortsigtet og uholdbar løsning som næppe vil give økonomisk grundlag for barnets trivsel på sigt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Som sædvanlig labber Markowitch det i sig. Det hører med til historien at datteren er i pleje hos OP's egen familie i Gladsaxe, så længere væk er hun jo altså ikke. Desuden passer OP's historie i sin tidslinje ikke med tidligere posts der er lavet her på forum af hende selv. Og så er jeg ret sikker på at OP er endt i RKI osv lang tid før denne påståede sygdom væltede det hele for hende. Dvs. at hvis man skal finde roden til det, så skyldes problemet hende selv, og ikke sygdom. Hvis der overhovedet har været en sygdom. Alligevel er der ingen skrubler ved at forsøge at skubbe regningen over på nogle andre. Går den så går den. Nej Natasja, hvis du virkelig vil det, så finder du nok en vej. Og før jeg modtager flaming af do-gooder forumkrigere og riddere i skinnende rustninger, så vil jeg minde om at der stadig står et stort rundt 0 ud for det indsamlede pengebeløb. Lad den skyldfrie kaste den første sten. Eller som de siger i USA: Put your money where your mouth is.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
öDvs. at hvis man skal finde roden til det, så skyldes problemet hende selv, og ikke sygdom. Hvis der overhovedet har været en sygdom. Alligevel er der ingen skrubler ved at forsøge at skubbe regningen over på nogle andre. Går den så går den.
Åh hvor er det dejligt at møde disse mennesker som er så utroligt kloge på andres vegne og som tror sig kan gennemskue alt og alle, naturligvis med fordømmende øjne. Hvem tror du egentlig du er... ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Som sædvanlig labber Markowitch det i sig.
Tja, det ved jeg nu ikke om jeg gør - der står stadig 0 kr. på indsamlingen, så dit udsagn må stå for egen regning ;-) Dermed ikke sagt at det ikke er et godt hjemmearbejde du har begået fdhin. At du har fundet frem til at OP havde barnet i familiepleje i Gladsaxe, endsige hos sin egen familie - vidner om at du har brugt lidt mere tid på den sag end jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må godt nok også sige, at det ikke virker som den rigtige løsning af oprette en tigger-post på et forum. Det er selvfølgelig mildest talt ikke en langtidsholdbar løsning, og i øvrigt vil der ganske givet også komme flere penge ud af det her og nu ved at foretage sig noget konstruktivt med sin tid i stedet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Et kort resume af hvad debatørerne mener:

• Et af de første meninger var at datter og mor først genforenes, når økonomi og liv er på plads.
  • Det blev påpeget at langtrukken kommunal sagsbehandling kan være psykisk belastende.
  • En af debattørerne så indlægget som simpelt tiggeri.
  • En anden debattør fangede Natasja Engel i en sagsfremlægning, der ikke matcher hendes tidligere indlæg på sunddebatten.
  • Det blev fremhævet at Natasja Engel var/er registreret i RKI.
  • At Natasja Engels barn er i familiepleje hos hendes egen familie.
  • En debattør mente at Natasja Engel's situation skyldtes hende selv, og ikke en påstået sygdom.
  • En anden debattør mener at Natasja Engel forholder sig passivt til sin situation og skulle overveje andre tiltag end indsamling.

Jeg har lidt overrasket over hvor mange antagelser der ligger i ovennævnte udsagn. Især hvad angår stillingtagen til hendes "påståede" sygdom og at hun nok ikke har flere boldte i spil samtidigt. Derudover at Natasja Engels forklaring om at hun har "mistet" sin familie, kun vægtes ringe, hvis slet ikke. Hvis antagelserne således forsætter med at rulle ind i denne tråd, uden at være bakket op af noget konkret, så ender vi i en ren tilsværtning af Natasja Engel. Jeg kan dog selv tilføje, at jeg nok ikke havde sat billeder af mit barn ind i en sådan indsamling. Hvis det altså overhovedet er hendes eget barn! Sidste bemærkning er selvfølgelig en grov antagelse... men viser tydeligt hvor langt ud dette her cirkus kan komme.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
så ender vi i en ren tilsværtning
Det er rigtigt. Og derfor gør du hende heller ikke ligefrem nogen tjeneste ved at poste hendes fulde navn, sådan at denne tråd kan google's af alle fremtidige arbejdsgivere og andre som måtte ønske at se hende efter i kortene. Jeg vil opfordre dig til at editere dit indlæg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites