Kim2770 10 Anmeld indhold Skrevet May 7, 2012 Hej! Min kæreste er blevet påkørt bagfra i vores lille Lupo.. Nu skal den jo så laves og her støder vi så ind i problemet.. Forsikringen ( modpartens ) vil helst have bilen lavet i Danmark, men vi kan ikke finde værksteder der har lånebiler, som man må køre til Sverige i... Nogen der har prøvet en lignende situation og løst proplemet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2012 Hej! Min kæreste er blevet påkørt bagfra i vores lille Lupo.. Nu skal den jo så laves og her støder vi så ind i problemet.. Forsikringen ( modpartens ) vil helst have bilen lavet i Danmark, men vi kan ikke finde værksteder der har lånebiler, som man må køre til Sverige i... Nogen der har prøvet en lignende situation og løst proplemet? Vil mene at de bør stille en lejebil til rådighed så, altså forsikringsselskabet. Man skal vel holdes skadefri!? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim2770 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2012 Det mener de ikke.. De betaler kun for lejebilen UDEN km.. Dette findes så ikke nogen steder så der laver de et skøn på hvor meget af prisen er for km.. Deres holdning til at jeg ville have en lånebil var "At så må du jo ud og leje én.. Altså lægge pengene ud og så få nogen af dem igen.." De betaler heller ikke forsikring eller andre ting på lejebilen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2012 Det mener de ikke.. De betaler kun for lejebilen UDEN km.. Dette findes så ikke nogen steder så der laver de et skøn på hvor meget af prisen er for km.. Deres holdning til at jeg ville have en lånebil var "At så må du jo ud og leje én.. Altså lægge pengene ud og så få nogen af dem igen.." De betaler heller ikke forsikring eller andre ting på lejebilen.. Hvad med at få dit svenske forsikringsselskab til at tage dialogen med modpartens danske forsikringsselskab ?? Det kan da aldrig blive dit problem at bilen skal laves i DK - og så hvor du skal stå for nogle af udgifterne selv. Via din svenske forsikring kan du hvis du har denne dækning, kun komme til at betale 25% af udgifterne i.f.m. lejebil (brændstof ikke medregnet). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim2770 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2012 Bilen er kun trafikforsikret så tvivler på at der er noget at hente af rabat på udlejningsbil... :( Ringer til dem og hører i morgen.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2012 Hej! Min kæreste er blevet påkørt bagfra i vores lille Lupo.. Nu skal den jo så laves og her støder vi så ind i problemet.. Forsikringen ( modpartens ) vil helst have bilen lavet i Danmark, men vi kan ikke finde værksteder der har lånebiler, som man må køre til Sverige i... Nogen der har prøvet en lignende situation og løst proplemet? Har du forsøgt hos http://www.3liter.dk/ eller http://www.3litervaerkstedet.dk/? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2012 Det mener de ikke.. De betaler kun for lejebilen UDEN km.. Dette findes så ikke nogen steder så der laver de et skøn på hvor meget af prisen er for km.. Deres holdning til at jeg ville have en lånebil var "At så må du jo ud og leje én.. Altså lægge pengene ud og så få nogen af dem igen.." De betaler heller ikke forsikring eller andre ting på lejebilen.. Jeg fik dækket lånebil af modpartens forsikringsselskab for nogle år såden, men der gælder nogle vilkår: 1. Din modpart skal have helt eller delvist ansvar for uheldet 2. Din bil skal bruges erhvervsmæssigt, eller 3. du skal ikke kunne undvære bilen, fordi du ikke kan bruge offentlig transport til og fra arbejde uden meget store tidsmæssige gener. Derudover giver de en fast takst pr. kørt KM, uagtet hvad din omkostning er... Bilen er kun trafikforsikret så tvivler på at der er noget at hente af rabat på udlejningsbil... :( Ringer til dem og hører i morgen.. Ikke noget at hente der, hyrbilsersättning indgår som en del af helförsäkring (og nogle gange mod tillæg hertil)... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hpn 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2012 Vi havde lignende situation for et par år siden, men det var forsikringsselskaberne, der ordnede det. Vi fik brev fra vores forsikringsselskab, at vi kunne kontakte et värksted herovre, og så var det löst. Hvorfor skal en svensk bil repareres i DK? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret May 7, 2012 Vi havde lignende situation for et par år siden' date=' men det var forsikringsselskaberne, der ordnede det. Vi fik brev fra vores forsikringsselskab, at vi kunne kontakte et värksted herovre, og så var det löst. Hvorfor skal en svensk bil repareres i DK?[/quote'] Ja det giver ikke meget mening, det er helt sikkert også billigere at få den fikset i SE. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mette 0 Anmeld indhold Besvaret May 10, 2012 Jeg er inden for de sidste 3 år blevet påkørt 2 gange af en dansk bil (og en bus) i Danmark. Begge gange var det modpartens skyld. Begge gange blev min bil repareret i Sverige. NB! Hvis det danske forsikringsselskab går med til at betale for en lånebil (som du i øvrigt uden problemer kan leje i Sverige) vil du højst sandsynligt selv skulle betale en del af udgiften. Det kan f.eks. være ca. 60 SEK pr. dag for at slippe for selvrisiko ved skade på bilen samt ca. DKK 2 kr. pr. kørt km over 100 km om dagen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim2770 10 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2012 LOL!! Nu efter at have diskuteret med flere danske værksteder om lånebiler, bliver jeg så ringet op af Folksam som der åbenbart repræsenterer ALKA ( som modparten er forsikret hos ) i Sverige.. Hun siger så at jeg skal køre bilen på et svensk værksted og få den lavet... Bare de selv kan finde ud af det.. men nu ryger den til VW herovre et sted.. måske der kan handles lidt med det lokale værksted her i Skurup, så man får en billig lånebil.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret May 17, 2012 LOL!! Nu efter at have diskuteret med flere danske værksteder om lånebiler, bliver jeg så ringet op af Folksam som der åbenbart repræsenterer ALKA ( som modparten er forsikret hos ) i Sverige.. Hun siger så at jeg skal køre bilen på et svensk værksted og få den lavet... Bare de selv kan finde ud af det.. men nu ryger den til VW herovre et sted.. måske der kan handles lidt med det lokale værksted her i Skurup, så man får en billig lånebil.. Deres lånebiler kommer ovre fra den lokale Preem, så du skal forhandle godt hvis det er... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites