Jump to content
Claes Eiken

Køb af ATV/Fyrhjuling

Recommended Posts

Hej Vi overvejer at købe en ATV til vores feriehus i Sverige. Er det lige til som DK-borger at gå ned til en forhandler at købe den eller er der en masse der skal opfyldes ?? Hvordan med vejregistrering ?? Kan se stort set alle der sælges er indregistreret til vejbrug, vil der være fordel (prismæssigt) i at finde en der ikke er det, da vi egentlig kun skal benytte den på privat vej/grund?? Noget jeg skal være opmærksom på inden jeg går ud og kigger efter en ?? //Claes

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Claes, Velkommen til :) Får du så meget mere i løn som IT sherif i den advokatbiks så du kan købe den slags fornøjelser ;) For at eje og forsikre et køretøj skal du jo stå som ejer af dette, men da du savner svensk personnummer skal du ansøge Skatteverket om et s.k. samordningsnummer, som du blot udfylder istedet for personnummer på omregistreringen. Det bruger du også til at tegne forsikring med videre med. Dog kan det så vidt jeg husker kun registreres med en svensk adresse, så du skal eventuelt have købt noget videresendelse af evt. post fra jeres feriehus til jeres danske adresse, mon ikke adressandring.se kan klare den slags. Ang. at finde en som ikke er regget til brug på almän väg så skal du være klar over at du som ejer/fører af den er ansvarlig for de skader den påfører i et evt. uheld og derfor er det nok klogest med en der er regget til vejbrug for så bliver det nemmere med forsikringen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak :) Ja den er ihvertfald bedre end da jeg var konsulent, fik jo også lidt mere ansvar og flere opgaver ud af det :). Det dog ikke blevet til en banebil endnu jeg kan tage med på ringen.. hehe.. Kan godt se der er lidt ting der lige skal tages med i beslutningen og være klart inden købet, må i gang på de svenske sider, heh. Ja enten skal jeg så benytte vores svenske fritidshus's adresse eller lave en vidersendelse, heldigvis har vi da mulighed for postkasse og adresse ved huset. Men ja forsikring er nok det bedste at have på den, så kan man altid køre en længere tur på asfalten hvis man har lyst til det en dag.. Tusind tak for hurtigt svar.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps hos MS-R kører en af gutterne i en toyota starlet :D dog lidt pimpet' date=' men alligevel - og han har det sq sjovt hehe[/quote'] Og de der små "fesne" swifter man kan leje hos R4R kører snildt pæne 8-tider med den rigtige fører bag rattet... Husker sidste år dernede da en Aston Martin måtte vige da den ikke kunne ryste swiften af på andet end lige stræk :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nice. Ja kunne være. Har dog forelsket mig i den nye Fiesta ST. Der dog først kommer i 2013. Men den er sku lidt lækker. Og så glemmer vi bare hvad samme pose penge kan købe mig ovre hos jer i det dejlige land :)
Du må bare pakke hende polakken sammen og slæbe hende med herover ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites