Thyper 10 Anmeld indhold Skrevet April 30, 2012 Jeg har købt bostadsret i 2011 og ser at ejendomsværdien skal påføres supplementet til selvangivelse for 2011 da jeg vil beskattes af grænsegængerreglerne. Hvordan finder jeg ejendomsværdien, er det købsprisen ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2012 Jeg har købt bostadsret i 2011 og ser at ejendomsværdien skal påføres supplementet til selvangivelse for 2011 da jeg vil beskattes af grænsegængerreglerne. Hvordan finder jeg ejendomsværdien, er det købsprisen ? Er du 250% på at det skal påføres? Du ejer jo ikke ejendommen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2012 Er du 250% på at det skal påføres? Du ejer jo ikke ejendommen...Nu driller du vist lidt, ikke!? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2012 Nu driller du vist lidt' date=' ikke!? ;)[/quote'] Det var såmænd ganske seriøst... Ejendomsværdi-skat er jo en skat der betales for værdien af den/de ejendomme du måtte eje, men idet du som ejer af en bostadsrätt jo ikke ejer ejendommen men blot har købt retten til at bo i en given lejlighed kan jeg ikke se hvordan den skulle gælde... Andelsbolig-ejere i DK er jo heller ikke omfattet af de regler og det minder jo lidt om en svensk bostadsrätt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2012 Det var såmænd ganske seriøst... Ejendomsværdi-skat er jo en skat der betales for værdien af den/de ejendomme du måtte eje' date=' men idet du som ejer af en bostadsrätt jo ikke ejer ejendommen men blot har købt retten til at bo i en given lejlighed kan jeg ikke se hvordan den skulle gælde..[/quote']Præcis. Jeg læste nok bare dit indlæg med de sjove briller på. Vi er enige om at der ikke skal oplyses ejendomsværdi for en svensk bostadsrätt på en dansk selvangivelse, jeps. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites