Bigbird 10 Anmeld indhold Skrevet April 25, 2012 Hejsa Jeg er lige startet med at dykke, og har derfor mit dykkerudstyr med i bilen, inklusiv en 15L trykluftsflaske med 232 bar. Er der nogle regler for transport af sådan en fætter eller ? Jeg spørger ikke til at i MENER man bør gøre, men reelt hvad loven siger :) Skal man evt have et skilt med "flasker under tryk" eller tilsvarende ? Ved godt at det ville virke lidt bøvlet på en lille bil, men reelt tror jeg at brandmanden der evt skal prøve at slukke en brændende bil, måske godt ville kunne se det ? Og er det samme regler i DK ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bigbird 10 Anmeld indhold Besvaret April 25, 2012 Fandt lidt her som omhandler det i DK, men er det ens i Sverige ? http://dykkerforum.dk/viewtopic.php?t=4931 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2012 Hvis Brandmanden skal se et skilt skal det være kæmpestort.... Bilen kan ligge på siden....på taget....være krøllet rundt om en pæl....eller flettet ind i en anden bil. Jeg kender ikke reglerne til hvad man må/ikke må, men jeg ved der er rimelig meget knald på i starten af en indsats så et lille skilt vil ikke gøre det store...... :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2012 er lige med på en kikker. jeg har "tit" en 1,5 L 300 bars flaske med over broen! har aldrig tænkt over dette problem! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 26, 2012 Hvis det er noget er det farlig gods reglerne i skal kigge på og jeg er 99% sikker på i er under frimængderne der. Så det eneste der skal sørges for er at de er lastet forsvarligt, dvs forsvarligt spændt fast eller klemt inde så den ikke kan rulle.* Kan se om jeg kan finde mine bøger* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret April 29, 2012 Jeg har tit transporteret flasker frem og tilbage, både med luft fra 21 % og opad. Og ren ilt. Flaskerne har været 232 bars og 300 bars. Hvad reglerne siger helt præcist ved jeg ikke. Kan kun fortælle at tolderneved første øjekast lige vågner engang, indtil de kanlugte den fugtige neopren, så får jeg lov at fortsætte igen. Forresten fik jeg engang for længe siden fortalt at, man transporterer sine flasker med ventilen vendende bagud, i tilfælde af at de skulle 'skydes' af, så fik man den ikke selv i nakken. Ved ikkeom det har hold nogen steder, men det kunne godt lyde rigtigt:-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 30, 2012 Forresten fik jeg engang for længe siden fortalt at, man transporterer sine flasker med ventilen vendende bagud, i tilfælde af at de skulle 'skydes' af, så fik man den ikke selv i nakken. Ved ikkeom det har hold nogen steder, men det kunne godt lyde rigtigt:-) Med det for øje burde du nok vende ventilen fremad for ved bagud får du den netop i nakken. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
JNG 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2012 Det var nu ventilerne jeg ikke ville have i nakken Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2012 Det var nu ventilerne jeg ikke ville have i nakken Tror hellere jeg vil have ventilen end flasken i nakken hvis man nu skulle vælge :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2012 Tror hellere jeg vil have ventilen end flasken i nakken hvis man nu skulle vælge :) hvorfor ikke bare læggen den på tværs???? så skal man ikke vælge!! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret May 1, 2012 hvorfor ikke bare læggen den på tværs???? så skal man ikke vælge!! :D Skal den så vende mod cykelisterne eller med/mod trafikanterne? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret May 2, 2012 Skal den så vende mod cykelisterne eller med/mod trafikanterne? :D Jeg har altid min flaske i bagagerummet, så der er lige et karosseri den skal igennem først, og skulle uheldet være ude har man ingen idé om hvor flasken flyver hen! (det var havde vi fik af vide i beredskabet) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites