Rikke Rost 11 Anmeld indhold Skrevet April 9, 2012 EDIT: Flyttet til tråd for sig selv fra http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=19805 /mod Arrhh Thomas....80 i en traktor er altså kun noget man ser på film....De kører ikke meget over 35 kmt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
thomas_lund 10 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2012 Mindst 100 så da! :-D /T Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larsk 14 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2012 Arrhh Thomas....80 i en traktor er altså kun noget man ser på film....De kører ikke meget over 35 kmt.... Du bor ikke på landet kan man høre :-) Jeg er blevet overhalet af en traktor med 2 anhængere på, mens jeg kørte godt 50 på en landevej gennem noget bymæssigt - selv drengenes a-traktorer kører på motorvejen herude Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2012 Er det 101'eren du tænker på?? Der er forskel på den og inde midt i Arrie hvor Thomas bor... tror ikke en traktor kan ramme 80 på det korte stykke fra 101'eren... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2012 Arrhh Thomas....80 i en traktor er altså kun noget man ser på film....De kører ikke meget over 35 kmt.... Du ville sku blive overrasket... Gik i skole med et par sønner af landmænd... Deres traktorer kunne sku godt kommer derop ad, og det er trods alt 20 års tid siden... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 9, 2012 En af de helt store John Deere... 7R. DU er ikke den eneste der har set en traktor i sine unge år....:D De kan køre enten 42 eller 50kmt alt efter hvilken gearing du vælger ved køb. Så igen...der er langt til 80 kmt. http://johndeeredistributor.dk/Landbrug/Produkter/Traktorer/7R-serien Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 ved sgu ikke hvem af jer det har ret ang. farten på traktor, men der findes jo også tuning inden for traktor verden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Hahahahahahahah ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 EDIT: Flyttet til tråd for sig selv fra http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=19805 /mod Arrhh Thomas....80 i en traktor er altså kun noget man ser på film....De kører ikke meget over 35 kmt.... En JCB farstrac kan med "åben ECU" køre 80km/t Den har lastbilbremser og specialdæk. Men er en traktor! I DK fik de tilladelse til 60km/t, mener jeg det var...der er en del der kører roer på Lolland med dem.....det kræver et lastbil kørekort for at suse afsted med den hastighed. ALLE nye traktorer gearet til 50km/t med std. dækmontering. Som er det en traktor må køre i Tyskland med bremser i begge forhjul. (ikke kardanbremse!!) De bliver så neddroslet til 40km/t i DK (motoromdr). De må¨dog kun køre 30km/t i DK. Tror reglerne er de samme i SV, men er ikke sikker..... Sagde en tidligere traktorsælger..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Så fik vi da det slået fast. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Så fik vi da det slået fast. :D Tabte et par handler til sådan en sag, "mine" kunne kun køre de 50km/t..... En tvivlsom servicemand, og 5 min med service PC'en, og de kan alle køre 50km/t, lidt større dæk og de kører 55km/t...... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Kan de køre det med læs på og hvor hurtigt kan de komme derop på de 50 kmt? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Kan de køre det med læs på og hvor hurtigt kan de komme derop på de 50 kmt? Tjaa, ligeud kan de, uden problem! Men hvor lang tid det tager er jo afhængigt af mange faktorer. En +300hk traktor er ret hurtigt oppe på 50km/t også med 35t på slæb......tager lidt længere at stoppe igen:sick: Jeg mener personligt at det er 10km/t for hurtigt, men på den anden side, der er jo ikke mange ulykker i statestikken. Så det er vel derfor det ikke er mere i fokus. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Taler vi 100m eller 500m ?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Taler vi 100m eller 500m ?? En +300hk vel omkring 100m.....de vejer ca. 10t i egenvægt....plus de 30-35t de må trække...de fleste har CVT i dag, så ingen ligeskårne tandhjul!!! De trækker på alle 4 under 10km/t og under "nedbremsning" (foruden dem med bremser i forhjulene) De fleste vogne har jo hydrauliske bremser i dag, så må man håbe and landmanden har vedligeholdt dem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Så de kan acc. til 50 kmt med 35T på krogen over en strækning på 100m??? Hvis jeg har forstået det rigtigt....? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Så de kan acc. til 50 kmt med 35T på krogen over en strækning på 100m??? Hvis jeg har forstået det rigtigt....? Ah, det var uden de 35T......jeg har aldrig målt det op....det er måske endda 70-80m uden noget på krogen. Med læs er det vel som en lastbil, op til de 50km/t......en 360hk Fendt har jo ca. 1500nm det er vel lidt mindre end en 480hk Volvo lastbil har.... Uden læs bliver man overrasket....sådan en transmission får det til at føles som en start i en Airbus....som en elastik der er spændt op....principielt er der 100% hydraulisk transmission ved 0,001km/t og 100% mekanisk transmission ved 50km/t De har så to "gear" som man vælger inden start, et der kun går til 25km/t (og det der går til 50km/t) det har man for at få "mere" mekanisk transmission hvis man har opgaver i marken hvor man jo kun kører 8-10-12km/t Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Tak :) Fandme nice med ordentlig info! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
RS6 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Tak :) Fandme nice med ordentlig info! Lige en sidste sidebemærkning.... Fendt opfandt den transmission i -62 tror jeg det var....men de manglede elektronik der kunne styre den, solgte opfindensen til ZF, som så har færdig udviklet den, med billigere computere. ZF sælger den til næsten alle andre taktormærker i dag, med små ændringer, så de alle kan sige det er deres "egen transmission"... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites