Jump to content
Antipink

Danske feriepenge - betale skat eller ej?

Recommended Posts

Nu fraflytter jeg DK for at bo i Sverige her pr. 01-05-12. Er det rigtigt at når jeg framelder mig i CPR registeret så får jeg automatisk feriepenge udbetalt? Og sker dette så skattefrit (jeg skal jo ikke bruge mit fradrag resten af året når jeg nu flytter)? Nogen med erfaring der kan hjælpe her?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu fraflytter jeg DK for at bo i Sverige her pr. 01-05-12. Er det rigtigt at når jeg framelder mig i CPR registeret så får jeg automatisk feriepenge udbetalt? Og sker dette så skattefrit (jeg skal jo ikke bruge mit fradrag resten af året når jeg nu flytter)? Nogen med erfaring der kan hjælpe her?
http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/atp/atp.dk/privat/sik/feriekonto/bor_du_i_udlandet/bor_du_i_udlandet.htm

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
ATP glemmer bare at fortælle at man selv skal give dem din nye adresse i Sverige - også selvom du evt. kan se den når du logger ind på deres site. Forskellen på den du kan se og den du selv skal give dem er ikke tilstede (jo måske i ATP's system) - men hvis ikke du oplyser den, så vil ATP automatisk udbetale alle beløb der bliver sat ind til din nem-konto med det samme de går ind, fordi du i deres øjne er udrejst og ikke længere arbejder i DK - selvom de godt ved det - men igen deres system ved det ikke :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
tænkte sådan lidt op... hvor får du din indkomst fra når du fraflytter danmark? Har du både fået job og bolig i sverige eller?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Men jeg får ikke rigtig svar på hovedspørgsmål her: skal jeg betale skat ved udbetaling af mine feriepenge?
Det bliver lagt til din danske indkomst ved afregningen af dansk indkomstskat. De regnes med i det år de bliver udbetalt. Jeg fik selv nogen feriepenge i hovedet på den måde i forbindelse med en periode uden arbejde i år 2008. Det var jeg rimeligt harm over eftersom jeg havde regnet med først at få dem i 2009, og marginalskatten faldt fra 2008 til 2009. Men sådan var det bare.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites