Lynge 10 Anmeld indhold Skrevet April 3, 2012 Jeg har fået et godt tilbud fra ovenstående på en Nibe Split Varmepumpe. Så inden jeg sætter noget igang med dem, ville jeg lige hører om der er nogen der har erfaringer med dem? gode eller dårlige? http://www.varmia.se/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2012 Hej! Du kan næsten altid finde information på følgende links: www.reco.se www.rejta.se En kort læsning på reco antyder at du skal passa på...... TNI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2012 Hej! Du kan næsten altid finde information på følgende links: www.reco.se www.rejta.se En kort læsning på reco antyder at du skal passa på...... TNI Jeps fandt godt selv den reco der, derfor jeg lige ville dykke mere ind i det. Bliver altid mistænksom når man for en pris der er 15-17% billigere end de andre;-) Derfor ville det være rart at hører om der er nogen der har personlig erfaring med dem? Det er 4 på nettet der er utilfredse med dem, lidt et tyndt grundlag at træffe en beslutning på. Men rigeligt til lige at blive forsigtig. Og selve varmepumpen har de jo ikke lavet, den køber de hos Nibe. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2012 Hej! Har du læst på rejta? Tror sgu ikk' jeg vill åbne døren for dem......... Held og lykke. TNI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2012 Hej! Har du læst på rejta? Tror sgu ikk' jeg vill åbne døren for dem......... Held og lykke. TNI Kunne ikke finde dem på rejta men det gjorde jeg så nu;-), ja det er helt sikkert nogle pissed off kunder og det er ikke godt. Har lige skrevet til Svenske Varmepump Forening om de har noget på dem. Men godt jeg dykkede ned i det hehe PS tak for hjælpen, hører dog stadig gerne fra folk der har personlig erfaring. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 Nå så kom der svar fra Varmepumpe foreningen, det lød ikke så skræmmende endda: Hej, Värmia Syd AB har figurerat i Värmepumpbranschens Reklamationsnämnd (VPN) vid ett tillfälle. Där fick kunden bifall i ärendet. Till min kännedom så följde företaget VPN:s rekommendationer i ärendet. Vänliga Hälsningar Morgan Willis Svenska Värmepumpföreningen (SVEP) 08-522 275 01 morgan.willis@svepinfo.se Er der virkelig ikke nogen her der kender dette firm? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henrik 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 Jeg kender ikke firmaet, men jeg vil gerne bidrage med lidt andre input. Husk på, at alle varmepumper afgiver ganske meget kondensvand. Kan være op til 10-20 liter pr. dag afhængig af lufttemperatur og fugtighed. Alt det vand skal væk på en eller anden måde. Det er i alt fald ikke sundt for huset, at det bare pladrer ud på jorden under udedelen. Og om vinteren kan det hurtigt bliver til en stor isklods. Derfor ville jeg anbefale at købe et anlæg som har indbygget drænbakke og afløb til kloak. Og det har jeg kun set løst ordentligt på monobloc anlæggene (Nibe, CTC eller Thermia/Danfoss). Split anlæggene er groft taget bare et ombygget AC anlæg, hvor det bare drypper ude forneden. Vi har selv købt en monobloc Thermia Atec, hvor afløbet er koblet på nærmeste nedløbsrør. Den har kørt fuldstændig problemfrit hele vinteren, også når det var 15 graders frost. Generelt har vi måned for måned kun brugt 1/3 strøm i forhold til forrige vinter. m.v.h. Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 Tak for input Henrik, vi er helt opmærksomme på at de skal af med en masse kondensvand, og den kommer til at stå bogstavligtalt lige ved siden af et afløb den skal kobles på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites