BS 4 Anmeld indhold Skrevet April 1, 2012 Idag ser mit setup således ud. Samsung 40" Harmann Kardon AVR7500 Infinity Intermezzo 2.6 aktive front højtalere Infinity Intermezzo 1.2S Sub Blandet Jamo center og bag. Jeg bruger det til lyd til TV, PS3 og film men altid kun stereo. Jeg søger nogen fysisk mindre højtalere som giver en udemærket lyd. Jeg har en ide om at jeg ikke helt udnytter potentialet i mine infinity. Budgettet er omkring 4-5k gerne inkl sub. Derudover er jeg int. i at vide hvad mine infinity og HK AVR7500 kan indbringe ved salg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2012 Jeg tænker B&W M-1 (lidt dyre) eller Scandyna Micropods. Personligt har jeg et sony system med 'trådløse' baghøjtalere, men jeg ved ikke om kvaliteten er i den kaliber du søger ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Jeg tænker B&W M-1 (lidt dyre) eller Scandyna Micropods. Personligt har jeg et sony system med 'trådløse' baghøjtalere, men jeg ved ikke om kvaliteten er i den kaliber du søger ;-) Jeg er kun ude efter stereo så ingen baghøjtalere. Jeg er ikke ret krævende. Det skal bare spille rent Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Hvad med BOSE's CineMate GS ?? Jeg har et sådant system til mit Samsung LED TV, og er tilfreds med det - et udmærket alternativ når man ikke kan/vil have bag højtalere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Anthony Gallo A Diva (evt. de lidt dyrere A Diva Ti). Helt små højttalere der spiller knald godt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Anthony Gallo A Diva (evt. de lidt dyrere A Diva Ti). Helt små højttalere der spiller knald godt.Link: http://www.lydportalen.dk/produkter/type/product.php?id=301 ...men så mangler der jo stadig en sub. Kender ikke de der Gallo - men de ser da søde ud. Men kan de spille Rammstein? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Idag ser mit setup således ud. Samsung 40" Harmann Kardon AVR7500 Infinity Intermezzo 2.6 aktive front højtalere Infinity Intermezzo 1.2S Sub Blandet Jamo center og bag. Jeg bruger det til lyd til TV, PS3 og film men altid kun stereo. Jeg søger nogen fysisk mindre højtalere som giver en udemærket lyd. Jeg har en ide om at jeg ikke helt udnytter potentialet i mine infinity. Budgettet er omkring 4-5k gerne inkl sub. Derudover er jeg int. i at vide hvad mine infinity og HK AVR7500 kan indbringe ved salg? Du har højttalere for 20.000 i aktuel udsalgspris (link) - så de burde jo kunne indbringe en del. Men er setuppet for stort for dig, siden du vil skifte ud? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Du har højttalere for 20.000 i aktuel udsalgspris (link) - så de burde jo kunne indbringe en del. Men er setuppet for stort for dig, siden du vil skifte ud? Ja er dels træt af jeg ikke kan finde et møbel,der er til at betale, hvor forstærkeren kan stå i. Den er ret dyb! Derudover så udnytter jeg slet ikke det potentiale de højtalere har og kunne godt bruge nogen der fylder fysisk mindre ala Bose's cube højtalere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Link: http://www.lydportalen.dk/produkter/type/product.php?id=301 ...men så mangler der jo stadig en sub. Kender ikke de der Gallo - men de ser da søde ud. Men kan de spille Rammstein? ;) De kan spille lige det jeg smider i nakken på dem. Super lyd. Det sku man ellers ikke tro når de ummidelbart ligner nogle små computer højttalere fra Bilka men de har i den grad høj WAF ( Wife Acceptance Factor). Har selv 2 A Diva Ti sammen med Gallos egen Subwoofer og det er en nydelse at lytte til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Prøv at sætte Infinity'erne til salg på http://www.hifi4all.dk/ - plus frekventér deres forum med dine spørgsmål. Jeg tror du har bedst chance for en masse gode råd derinde - når du lige bliver træt af os andres ditto ;) H-K'eren skal du nok ikke regne med at få det vilde for, da den jo er ret outdated (mangler HDMI bl.a.). Men som stereo-æsel er den jo stadig fin. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Jeg ville gå efter noget småt B&W eller Dali alternativt Scandyna bigpod... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Hvad med BOSE's CineMate GS ?? Jeg har et sådant system til mit Samsung LED TV, og er tilfreds med det - et udmærket alternativ når man ikke kan/vil have bag højtalere. Hørte lige sådan et sæt idag i Fona. Desværre ikke rigtig musik men de løs udemærket. De stod til 4999. Når man læser på div hifi fora er det ikke just rosende ord tilovers for Bose. Er det så skidt? Prøv at sætte Infinity'erne til salg på http://www.hifi4all.dk/ - plus frekventér deres forum med dine spørgsmål. Jeg tror du har bedst chance for en masse gode råd derinde - når du lige bliver træt af os andres ditto ;) H-K'eren skal du nok ikke regne med at få det vilde for, da den jo er ret outdated (mangler HDMI bl.a.). Men som stereo-æsel er den jo stadig fin. Har lavet et lign indlæg derinde men der er ikke den vilde trafik på det så jeg tænkte der var en håndfuld herinde der havde en mening om det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Fik også et tip om dem her http://www.xtz.se/se/produkter/dsp-hogtalare-/-multimedia/mh-800-black Svensk produkt og med mulighed for at teste hjemme i 3 uger og fuld returret. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene Larsen 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Hørte lige sådan et sæt idag i Fona. Desværre ikke rigtig musik men de løs udemærket. De stod til 4999. Når man læser på div hifi fora er det ikke just rosende ord tilovers for Bose. Er det så skidt? Det syntes jeg ikke - hvis ikke musikken eller filmen har et ordentlig lydspor, så bliver det jo også derefter. Man vil aldrig kunne få samme lydoplevelse som med baghøjtalere - Bose's har lavet et system som på en eller anden måde kompensere for de manglende højtalere - ligesom diverse lyd bjælker fra fx Samsung - her er der så også forskellige holdninger til lyd kvaliteten. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Jeg er kun ude efter stereo så ingen baghøjtalere. Jeg er ikke ret krævende. Det skal bare spille rent Hvilken type musik skal de spille rent til? For der er jo stor forskel i hvor de forskellige højtalere har deres styrker og svagheder, og eks. en højtaler som spiller rent i de høje toner (diskant og mellemtone) er ikke nødvendigvis de bedste hvis det er de dybere lydtoner du er ude efter... Så hvad du skal sigte efter afhænger af hvad du vægter højest... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Hvilken type musik skal de spille rent til? For der er jo stor forskel i hvor de forskellige højtalere har deres styrker og svagheder, og eks. en højtaler som spiller rent i de høje toner (diskant og mellemtone) er ikke nødvendigvis de bedste hvis det er de dybere lydtoner du er ude efter... Så hvad du skal sigte efter afhænger af hvad du vægter højest... Ufattelig bred musik skal den spille men de sidste 3 koncerter der er spillet på tv'et er Rammstein, John Mayer og U2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Ufattelig bred musik skal den spille men de sidste 3 koncerter der er spillet på tv'et er Rammstein' date=' John Mayer og U2[/quote'] Hvis de er sigende for den type musik du generelt hører er det dybden og mellemtone samt det dybe spektrum af diskanten der vægter over hvor fint højtalerne kan levere i de allerhøjeste toner (var du kun til klassisk og opera var det noget helt andet)... Ikke derved sagt at det ikke spiller en rolle, for naturligvis gør det... Jeg ville sigte efter at få et setup som bestod af nogle højtalere som leverer en mellemtone og diskanten, og så en separat bas til de dybere toner... Og når det kommer til bassen har du allerede en af de rigtig gode producenter på markedet til den slags, nemlig Infinity... Deres højtalere er super-gode til eks. rock-musik og lignende musikarter, men plejer at falde af når vi snakker de finere toner... Til dine fronthøjtalere kunne du kigge på den engelske producent KEF som laver højtalere der er gode i de øvre lydspektrer... Her kunne R300 være en god mulighed, men jeg ved så ikke om den er for stor i forhold til hvad du søger - alternativet er KHT serien, men det er en hjemmebiograf serie som nok ikke er lige hvad du søger :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2012 Jeg har dem her http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/kompakt/argon_6340_hojttaler_sort.htm De er ret kompakte og ikke mindst til at betale. En sub til http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer/argon_sub840_subwoofer_sort.htm Og det fungerer altså ret godt både til film (har dem i et surround 5.1 setup), og til musik. Jeg har det koblet til en af det billigste Denon surround receivere og så en Mac Mini som mediecenter plus lyd retur fra TV'et. Det fungerer alt i alt super godt i vores lille stue her OG er ret diskret i størrelsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 Har løst problemet. Fandt et tv møbel som kun krævede meget lidt modifikation for at forstærkeren kan stå der. Højtalerne kan også være der. Sidst men ikke mindst indså jeg at jeg ALDRIG ville få en ordentlig pris for højtalerne så dem beholder jeg også. Takker alle sammen. Mange spændende bud ellers. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites