Sharifpat 10 Anmeld indhold Skrevet March 31, 2012 Hej med jer, Jeg står over for en situation som følgende.: Bor endnu sammen med min kæreste i min andelslejlighed i KBH. Er selv andelshaver. Fornylig købt jeg en andelslejlighed i Skåne. Planen er at jeg flytter til SE og kæresten på grund sin uddannelse bliver i KBH. Vi har boet sammen i 9 år. og jeg må også gerne leje den til hende. Men hvad med Skattemæssige? Kommer jeg til at bliver beskatte her i DK eller SE på grund af den her KBH lejlighed? Der læst jeg forladen, at man skal sælge sin bolig inden man registrer sig i SE, ellers skal man betale skat af sin KBH bolig. Hvad siger i kloge hoveder...? Takker på forhånd. Patrick Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2012 Hvis du bor i Sverige den dag lejligheden sælges, skal du af med 22% skat af fortjenesten til Sverige. Så din kæreste burde se efter noget andet, så I kan sælge den inden du flytter, det er billigere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Sharifpat 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2012 Tak for svaret. Jeg har ikke noget planner at sælge den (KBH andelbolig), men blot udlejer den til kæresten. Hvad kommer der til at ske? må jeg beholde den vedsiden af min Svensk bolig? I følge forrining regler jeg må godt udlejer den til min kæreste i op til 2 år. På genhøre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 "Ejer man fortsat helårsbolig i Danmark, er man som udgangspunkt fuldt skattepligtig til Danmark, medmindre den udlejes på en uopsigelig lejekontrakt i 3 år, for så har man den ikke til rådighed. Har man helårsbolig til rådighed både i udlandet og i Danmark (dobbeltdomicil), skal det afgøres, hvor man reelt er skattemæssigt hjemmehørende. Følgende momenter vil især indgå i vurderingen: Hvor har man ”centrum for livsinteresser”. Hvor opholder man sig sædvanligvis. Hvor er man statsborger." Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret April 2, 2012 Vil det letteste, for at undgå de 22% skat ved salg, ikke være at du sælger den til din kæreste som så sælger den inden hun flytter til SE? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites