keno 10 Anmeld indhold Skrevet March 28, 2012 Hejsa, Er jeg mon den eneste dansker der er jobsøgende i Skåne? Jeg vil meget gerne i kontakt med andre i samme situation, for nye input, idéer, netværk etc. Arbetsförmedlingen er desværre slet ikke til nogen hjælp. Jeg bor i Sjöbo kommun. Med venlig hilsen Mona Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2012 Hej Mona, Er det nødvendigt med to tråde om samme emne!?!?!? Held og lykke med jobsøgningen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2012 Hejsa, Er jeg mon den eneste dansker der er jobsøgende i Skåne? Jeg vil meget gerne i kontakt med andre i samme situation, for nye input, idéer, netværk etc. Arbetsförmedlingen er desværre slet ikke til nogen hjælp. Jeg bor i Sjöbo kommun. Med venlig hilsen Mona Jeg er nu meget glad for min kontakt til arbetsförmedlingen. Prøv at få en jobcoach dernede og gå på deres arrangementer. Desuden kan de hjælpe med transport udgifter hvis du skal til jobsamtale længere væk (mere end 60 km, dog ikke DK). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2012 Hejsa, Er jeg mon den eneste dansker der er jobsøgende i Skåne? Jeg vil meget gerne i kontakt med andre i samme situation, for nye input, idéer, netværk etc. Arbetsförmedlingen er desværre slet ikke til nogen hjælp. Jeg bor i Sjöbo kommun. Med venlig hilsen Mona Hejsa har hørt i radioavisen i dk at københavns kommune vil sende danske arbejdsløse til malmø fordi der er masser af jobs der. Held og lykke med jobsøgningen : ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
keno 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2012 Hejsa, Tak for info. Jeg har været igennem jobcoach forløbet. Her fik jeg lavet mit CV på svensk. Det virker som om arbejdsformidlingen her i byen, desværre kun er til for at registrere de arbejdsløse. Og ikke til for at vejlede os i at komme i job. Rigtigt at de kan hjælpe med transportudgifter, om du søger før du skal afsted, og er du uden for Malmø (som jeg er) dækker de også til DK. Men jeg ved sjældent 3 uger i forvejen, om jeg skal til samtale. ;O) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2012 Rigtigt at de kan hjælpe med transportudgifter' date=' om du søger før du skal afsted, og er du uden for Malmø (som jeg er) dækker de også til DK. Men jeg ved sjældent 3 uger i forvejen, om jeg skal til samtale. ;O)[/quote'] Hvad jeg kunne forstå på min kontakt person, så skal du bare huske at kontakte dem så snart du ved der er en samtale, så skal de nok prøve at få det til at passe =) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
skallstorp 11 Anmeld indhold Besvaret April 6, 2012 Nej, man får ikke hjälp af AMS, derfor de har coach systemet. Men det er at sätte sig og anmelde sig alle de job söge banker der findes. Det er iövrigt de färreste firmaer der vil tage folk der kommer fra arbejdsformidlingen. Men der er en del jo i öjeblikket. Og uopfordrede ansögninger er jo også en mulighed- Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites