Jump to content
thn

Priser på HDD

Recommended Posts

Hej Har fået mig en Synology diskstation og skal inden længe have købt nogle diske. De ser jo desværre stadig dyre ud efter oversvømmelserne. Nogen der for nyligt har læst nogle nyheder hvor priserne er på vej hen i nærmeste fremtid. Stabilt leje med let faldende priser, eller er de snart ved at komme op i kapacitet igen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Situationen er normal nu - Priserne er faldet en hel del men lidt mangler endnu - check evt komplett. Jeg arbejder for Dell og vi anser (for 2 uger siden) at altid er som del plejede - dog er doller steget en del siden oversvømmelserne og det kan gør at det tager sin tid før vi ser de helt gamle priser igen

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik diskene sat i i går aftes. Desværre kommer den ene op med en S.M.A.R.T. fejl. der hedder: "Reallocated_sector_Ct". Nogen der kan give en "ikke nørdet" forklaring på hvad det betyder?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej D. Hvor mange sektorer siger den skal reallokeres? Tallet er ret vigtigt... S.M.A.R.T kan komme med falske positiver omkring sektorer på diskene. Alle 3 diske blev formateret og tjekket inden Rikke fik dem med og der viste ingen af dem fejl.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Re-allokerede sektorer ville jeg være nervøs over - især hvis Brian siger der ingen fejl var da han tjekkede. Det kunne tyde på disken er blevet bumpet lidt rundt efterfølgende. Dette burde dog ikke gøre så meget, når bare den ikke kører samtidig (læs: hovedet er parkeret). Hold øje med tallet - og hvis det stiger, så er disken syg. Indtil videre, så har den "kun" flyttet rundt på nogle sektorer, fordi andre er afgået ved døden. Og der er en god del at tage af i reserve, heldigvis. Jeg undrer mig dog også over Power_on_hours: 4997. Alt efter fabrikat, så kan dette tal være i både minutter og timer. Men er det minutter, så har disken trods alt kørt i 3,5 dage(!) - og så er den jo ikke ubrugt længere.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm ja. Er de 2015 antal sektorer der er dårlige? og hvor meget plads er en sektor? og jo de 4997 må være timer. En af de andre diske er på 12 og det passer meget godt med at den kørte op i nat. Men 5000 timer er godt alt andet end ubrugt :-(

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hmm ja. Er de 2015 antal sektorer der er dårlige? og hvor meget plads er en sektor?
Den har markeret 2015 sektorer som dårlige' date=' og re-allokeret dem i tabellen - så de dårlige er markeret og ikke vil blive brugt længere. Pladsen er stadig den samme, da alle diske har en vis reserve at tage af. Men dårlige sektorer bør først opstå ved beskadiget disk [i']eller lang tids brug.
og jo de 4997 må være timer. En af de andre diske er på 12 og det passer meget godt med at den kørte op i nat. Men 5000 timer er godt alt andet end ubrugt :-(
Ja - så har den kørt omkring 208 dage. Men, Brian har nok bare fået byttet rundt på diskene, skal du se. Han har jo stadig lager - så mon ikke i bare bytter den, og fortsætter som forventet? :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Den har markeret 2015 sektorer som dårlige' date=' og re-allokeret dem i tabellen - så de dårlige er markeret og ikke vil blive brugt længere. Pladsen er stadig den samme, da alle diske har en vis reserve at tage af. Men dårlige sektorer bør først opstå ved beskadiget disk [i']eller lang tids brug.
Tak for svar. Det havde jeg ikke lige styr på
Brian har nok bare fået byttet rundt på diskene' date=' skal du se. Han har jo stadig lager - så mon ikke i bare bytter den, og fortsætter som forventet? :)[/quote'] jo det vil jeg også foreslå. Den sidste har kørt godt 400 timer, men det er nu okay

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jesper har ret. Rikke får en mere med på job' date=' og så afleverer du bare den der "knirker" :)[/quote'] Det lyder godt. Det må lige blive i næste uge engang, da jeg er fuldt optaget resten af ugen. Er hun i salonen tirsdag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites