fgd 10 Anmeld indhold Skrevet March 23, 2012 Hej Er der nogen her der har undersøgt om vi skal beskattes af de skattefrie udbetalinger i stil med SP udbetalingerne? Ps. Nej jeg spørge ikke Skatteverket .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2012 Har ikke undersøgt det men officielt skal du vel beskattes af det hvis du arbejder i Sverige nu.... (?) Og det er vel en del af din (danske) løn så hvis du arbejder i DK skal du så ikke.... Men har som sagt ikke undersøgt det (ja så måske jeg bare skulle tie stille...men næ nej ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2012 Mit gæt vil være der er beskatning ved udbetaling, idet du har fået fradrag ved indbetaling jo :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fgd 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2012 Hej Jeg kan godt se min oprindelige meddelse var lidt dårlig. Det jeg mente var at hvis man melder sig ud og får pengene skattefrit fra DK om Skatteverket så kommer med riven. Jeg kan huske der skete noget ligende den gang SP pengene kom til udbetaling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2012 http://www.business.dk/privatoekonomi/skatteklemme-paa-efterloennen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2012 http://www.business.dk/privatoekonomi/skatteklemme-paa-efterloennen Ja, det er jo blot en pind mere ift. integrationsproblemer: DK - S (en anden er f.eks. regler for arbejdsløshedsunderstøttelse). Og det kan være rigtigt svært at klarlægge den slags, inden man vælger at flytte til Sverige. Nuvel - man ka da bare ta sit gode tøj og flytte et andet sted hen så, hvis det ska være så helvedes besværligt... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2012 Ja - skatten omkring pension eller lign. er allerede blevet unødigt kompliceret i Danmark alene i løbet af de sidste par år pga. det store antal ændringer. For os grænsegængere er det blevet en total jungle. For menigmand er det blevet stort set umuligt at gøre tingene korrekt, og for den enkelt ligner det mere og mere om gang gennem et minefelt med bind for øjnene - pludselig har man ramt en skattemine et eller andet sted. Vi må håbe at man i Danmark ikke finder på at lave det private pensionssystem om således at man begynder at beskatte ved indbetaling i stedet for som nu ved udbetaling. Der er snak om det p.t. Hvis det ender med at Danmark fuldt ud beskatter vores pensionsordninger ved indbetaling, og Sverige derefter fuldt ud beskatter dem ved udbetaling, så bliver der reelt set stort set ingenting tilbage, og vi er Totally Fucked med hensyn til at kunne få en fornuftig pension engang. I den situation er man faktisk nødt til at flytte tilbage til Danmark når man går på pension. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
anton 0 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2012 Hvis den i Danmark skattefrie udbetaling skal beskattes i Sverige, er der jo mulighed for svensk personfradrag, brug af egne (og evt. sambos/ægtefælles renteudgifter) og brug af ROT-fradraget. Maksimalt bliver der tale om svensk skat af en indkomst på ca. 70.000 SEK. Ideelt set skulle Danmark have givet mulighed for udbetaling mellem fx 01.10.11 og 31.03.12, så Lillemor havde fået sin del i 11 og én selv pengene i 12 med brug af hinandens renteudgifter til minimering af skatten, men jeg tror ikke de danske politikere er indstillet på at indrette politik efter hvordan det skattemæssigt bedst kan betale sig for os 'svenskere'... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2012 Hvem fortæller det Svenske Skatteverk at man har fået udbetalt efterløn? Med SP pengene skete der da ikke noget, her i huser ihvertfald;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2012 Hvis den i Danmark skattefrie udbetaling skal beskattes i Sverige, er der jo mulighed for svensk personfradrag, brug af egne (og evt. sambos/ægtefælles renteudgifter) og brug af ROT-fradraget. Maksimalt bliver der tale om svensk skat af en indkomst på ca. 70.000 SEK. Ideelt set skulle Danmark have givet mulighed for udbetaling mellem fx 01.10.11 og 31.03.12, så Lillemor havde fået sin del i 11 og én selv pengene i 12 med brug af hinandens renteudgifter til minimering af skatten, men jeg tror ikke de danske politikere er indstillet på at indrette politik efter hvordan det skattemæssigt bedst kan betale sig for os 'svenskere'... Hej Anton, Jeg har talt med Revisor idag, han fortæller at vi skal betale skat af efterlønnen, fint nok tænker jeg så skal jeg vel få det som ROT-avdrag, men ak nej, ROT-avdrag gives kun når man betaler A-Skat, jfr. Skattevärket. Det er ihvertfald hvad jeg har fået oplyst hvis du ved det ikke passer, vil det glæde mig. VH Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret March 26, 2012 udbetalingerne af den særlige pensionsopsparing blev beskattet som kapitalindkomst, og ikke A-indkomst. Kan ikke forestille mig det vil være anderledes med de her efterlønspenge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 27, 2012 udbetalingerne af den særlige pensionsopsparing blev beskattet som kapitalindkomst' date=' og ikke A-indkomst. Kan ikke forestille mig det vil være anderledes med de her efterlønspenge.[/quote'] Du har helt ret SP og efterløn beskattes ens. Mht. ROT-avdrag det fåes kun i Sverige hvis du betaler A-skat i Sverige. VH Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fgd 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2012 Du har helt ret SP og efterløn beskattes ens. Mht. ROT-avdrag det fåes kun i Sverige hvis du betaler A-skat i Sverige. VH Peter Hvad så hvis man bare overføre dem til en pension uden en udbetaling? Bliver det så regnet som en udbetaling alligevel? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2012 Men det kræver vel at man selv indberetter udbetalingen til skatteverket? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Peter Nielsen 10 Anmeld indhold Besvaret March 28, 2012 Hvad så hvis man bare overføre dem til en pension uden en udbetaling? Bliver det så regnet som en udbetaling alligevel? Det korte svar er ja. Det er rigtigt at man selv skal opgive det men kommer der en forespørgsle fra skat se til skat dk, sider man i en klemme. Det påhviler altid den modtagne part at sætte sig ind i pågælende regler. " måske kan man spille dum " jeg ved ikke om den virker i SE VH Peter Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fgd 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2012 Det er vel også enlig lige gyldigt da jeg har rigeligt med fradrag ifa rente udgifter til at jeg ikke vil skulle ligge en øre alligevel Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Henrik 10 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2012 Til dem der ikke har opdaget det endnu: Skatteverket har afgjort, at der IKKE skal betales skat af tilbagebetalt efterløn. Det står på forsiden af Øresunddirekt, med link til Skatteverkets afgørelse. For en gangs skyld en afgørelse, der ikke var til ulempe for os pendlere. m.v.h. Henrik Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret April 18, 2012 Skatteverket har afgjort, at der IKKE skal betales skat af tilbagebetalt efterløn. ... For en gangs skyld en afgørelse, der ikke var til ulempe for os pendlere. Yeeehaa!! (næsten ligesom at vinde i lotto). Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites