Gio 23 Anmeld indhold Skrevet March 22, 2012 http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49115810:skib-på-grund-ved-øresundsbroen.html Torsdag d. 22. mar. 2012 kl. 13:17 af ritzau / dabufor TV 2 Nyhederne Et maltesisk tankskib er gået på grund lige nord for Øresundsforbindelsen. Skibet var på vej mod Riga, men sejlede uden last, da det torsdag formiddag ramte en sandbanke ved Nrd. Røse lige ud for Kastrup. "Der er ikke fare for noget udslip," siger stabsvagten hos Søværnets Operative Kommando, orlogskaptajn H.C. Iversen. Københavns Politi har sendt et par betjente ud til skibet ved hjælp af en af havnevæsnets både. Der er mistanke om, at kaptajnen var spirituspåvirket. "En foreløbig alkometertest har vist noget over det tilladte," siger den centrale vagtleder, Flemming Kim. Der er ifølge de foreløbige oplysninger tale om en russisk kaptajn, som åbenbart ikke fik drejet i tide til at følge sejlrenden hen over Øresundstunellen mellem Amager og Peberholm. En redningsbåd fra lufthavnen i Kastrup er sendt til stedet, indtil et patruljefartøj og et miljøskib fra flåden kan nå frem. Skibet er nu tilbageholdt og skal komme med en plan for, hvordan det skal bjærges. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2012 Bliver det en fiskekutter version 2 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2012 http://www.sydsvenskan.se/malmo/full-kapten-pa-grundstott-fartyg Enligt polisen var kaptenen kraftigt alkoholpåverkad. Ett blodprov visade på 2' date=18 promille alkohol i blodet. – Han var så full att läkaren inte vågade låta honom lämna fartyget med repstegen som hängde ut från relingen, säger Henrik Orye. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2012 Ja det kan nok nemt gå hen og blive fiskekutter version 2... Ud fra de oplyser jeg har på skibet, er han inde for 4meter kurven der er altså mellem 2-4meter vand der hvor han er gået på grund og han stikker 5,7 meter dog er en tom så han stikker ikke så dybt... også har han kurs mod fyret Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2012 Det er kun et spørgsmål om tid, inden en af de her kaptajner tæver ind i broen. Og så kan det blive rigtig spændende at se hvor længe broen lukkes, hvis han har sejlet hurtigt nok - og hans båd er af en vis størrelse. Med andre ord, så kan jeg ikke lade være med at tage de her hændelser meget alvorligt. Jeg er ikke super-interesseret i at skulle pendle over Helsingør/Helsingborg i en længere periode, fordi en eller anden øst-landlig Haddock ikke er sit ansvar voksen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2012 Ja det skal nok lykkes en dag at finde en som sejler ind i broen... Men man kan da håbe at Sound VTS som har til huse i Malmö med en god udsigt over sundet kan nå at stoppe det inden der er en som sejler ind i broen som er deres opgave samt at forhindre grundstødninger og kollisioner det lykkes dem åbenbart ikke så godt igår at komme i kontakt med skibet eller hvad der nu er forgået... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2012 Ja det skal nok lykkes en dag at finde en som sejler ind i broen... Men man kan da håbe at Sound VTS som har til huse i Malmö med en god udsigt over sundet kan nå at stoppe det inden der er en som sejler ind i broen som er deres opgave samt at forhindre grundstødninger og kollisioner det lykkes dem åbenbart ikke så godt igår at komme i kontakt med skibet eller hvad der nu er forgået...Nytter jo ikke en dyt, hvis kaptajnen nægter at ændre kurs - som det var tilfældet ved lukningen den anden dag. Men ok - havde der været en lods om bord, og kaptajnen var piv-stiv, så havde de nok taget andre metoder i brug. Men det ændrer jo ikke på det faktum, at et lidt mindre skib risikerer at knalde ind i broen, fordi det ikke behøver at tage en lods ombord grundet størrelse e.l. - og chaufføren er badet i vodka. Sound VTS kan så bare sidde og se på, mens kystvagten og helikoptere prøver at komme ombord på fartøjet, fordi kursen er heeeelt i hampen, og de kan se der er fare på færde. Plimsolleren stopper så ikke før den rammer broen... *hmm* Kan godt være jeg maler en lille Fanden på væggen - men "anden hændelse"-lukningen den anden dag fik mig til at tænke. *brrr* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
3pac 10 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2012 Tro faktisk ikke du maler fanden på væggen... og giver dig helt rat i det ikke hjælper en disse nå de alle sammen er piv-stive... og at de kun har en mulighed for at kalde om over radioen hjælper ikke meget nå de så heller ikke kan forstå engelsk de piv stive russer eller hvor de nu kommer fra... kyst vagten når aldrig frem tag for lang tid... Men det er bare at håbe på det ikke sker... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 23, 2012 Bør vi genindføre Øresundstold og kanoner oppe på Kronborg samt Helsingborg, som kan skyde plimsollere med fulde kaptajner i sænk?. Øresundstolden skal dække kontrolomkostninger. Passerende skibes kaptajner skal ind og tage obligatorisk alkoholtest. De svenske toldere fra betalingsanlægget kan få opgaven med at foretage obligatoriske alkoholtest på kaptajnerne. Evt. kan de opfinde en ny version af deres fartbump, som kan lægges midt i sundet??. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites