Jump to content
Miriam

mistet kørekort

Recommended Posts

nogle der har fået hapset deres kort herovre i nyere tid' date=' som kan svare på om det bare kommer med posten når forbudet udløber ?? (dansk kort)[/quote'] Ja, det kommer bare med posten, men må de egentligt inddrage et dansk kørekort, for forbudet gælder jo kun i SE, og ikke f.eks. i DK? (der har været flere tråde om det tidligere - kan ikke huske konklusionen herpå)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Om polisen har tagit ditt körkort och du inte får köra på en bestämd tid, så ska du upp till ny "køreprøve" med teori och hela alltet. Hur lång tid rör det sig om?
Ikke hvis man har et dansk kørekort. I hvert fald ikke hvis hastighedsoverskridelsen er i den milde ende (2 måneders køreforbud). Så kommer det danske kørekort blot retur med posten efter noget tid. Nogen herinde der kan bekræfte Mohlins kommentar om "ny køreprøve", hvis man har svensk kørekort og eksempelvis begår en hastighedsoverskridelse på 30 km/t på motorvejen?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ikke hvis man har et dansk kørekort. I hvert fald ikke hvis hastighedsoverskridelsen er i den milde ende (2 måneders køreforbud). Så kommer det danske kørekort blot retur med posten efter noget tid. Nogen herinde der kan bekræfte Mohlins kommentar om "ny køreprøve", hvis man har svensk kørekort og eksempelvis begår en hastighedsoverskridelse på 30 km/t på motorvejen?
Vedr. svensk kørekort Hvis det er en begrænset overtrædelse (se tabel her) der giver under et års tilbagekaldelse skal man ikke op til nye prøver (se mere her). Taler af erfaring fra november 2011.....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Fredrik regnede også med det bare kom med posten, det gjorde Michaels nemlig men det er 8 år siden så kunne jo være ændret. Og nej i princip tror jeg ikke de må tage det, da jeg jo gerne må køre i DK, men har ik gidet tage den op, da jeg jo ik kan komme til DK uden at køre i SE :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
wtf?!? Hvad i alverden havde de så tænkt sig man skulle gøre?
Talte lige med ham der har sagen i Sverige, og han forstod det jo heller ikke, da jeg jo ikke har haft forbud i DK i den periode. Men jeg skulle jo nok have appeleret til dem i SE om netop det, og set om jeg ikke kunne ha fået det retur, da jeg jo kunne køre i DK. Men valgte ikke at gøre mere ud af den sag, da jeg jo ikke kan komme til DK alligevel uden at køre i SE. Jamen der er ikke andet at gøre end at skaffe sig et svensk kørekort, så også bliver lidt svære end normalt, da jeg jo ikke kan sende et kort ind, og de svenske myndigheder så er nød til at skrive til de danske, og høre om jeg har et gyldigt kørekort, hvilket hende damen jo sagde til mig, at det havde jeg jo ikke længere.... SÅ nu går der jo bare endnu længere tid inden jeg kan køre ..........

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
og i DK siger to bad ... du bor ikke i DK så du får ikke dit kort retur ....
De må jo have fået knald i låget! Jeg ville personligt aflægge dem et besøg i DK på den adresse, hvor dit kort er havnet. Vis lidt ydmyghed, og måske kan det alligevel lade sig gøre at få kortet igen. Det er forsøget værd, synes jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
De må jo have fået knald i låget! Jeg ville personligt aflægge dem et besøg i DK på den adresse' date=' hvor dit kort er havnet. Vis lidt ydmyghed, og måske kan det alligevel lade sig gøre at få kortet igen. Det er forsøget værd, synes jeg.[/quote'] "Ydmyghed" - det er vist ikke noget, som man / k til min viden er bekendt med, hvad betyder. Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Se bort från min kommentar' date=' jag upptäckte inte att du blev knalled i Sverige. Men min man ska upp till ny køreprøve och hela alltet, men då är det danskt körkort i Danmark det handlar om.[/quote'] Ja :) lidt andre regler i DK :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jamen der er ikke andet at gøre end at skaffe sig et svensk kørekort, så også bliver lidt svære end normalt, da jeg jo ikke kan sende et kort ind, og de svenske myndigheder så er nød til at skrive til de danske, og høre om jeg har et gyldigt kørekort, hvilket hende damen jo sagde til mig, at det havde jeg jo ikke længere.... SÅ nu går der jo bare endnu længere tid inden jeg kan køre ..........
Jeg føler sgu med dig, Miriam. Ka du ikke bytte det danske til et svensk nu, de alligevel har dit kort liggende? Så er der jo ingen ko på isen mere IMO...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg føler sgu med dig, Miriam. Ka du ikke bytte det danske til et svensk nu, de alligevel har dit kort liggende? Så er der jo ingen ko på isen mere IMO...
De har det jo netop ikke liggende længere, men har sendt det til DK....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår det ikke....du har jo ikke fået frakendt kortet. Ej heller en ubtinget frakendelse. Du skal bare be' om at få det udleveret og såfremt det ikke sker, så ryger der advokat på! De har konfiskeret personlig legitimation og muligheden for at du kan beholde dit job. Så det er bare hit med lortet....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg forstår det ikke....du har jo ikke fået frakendt kortet. Ej heller en ubtinget frakendelse. Du skal bare be' om at få det udleveret og såfremt det ikke sker, så ryger der advokat på! De har konfiskeret personlig legitimation og muligheden for at du kan beholde dit job. Så det er bare hit med lortet....
Holder med "Rikke" her Typisk Sverige!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
det er ikke et spørgsmål om jeg skal tage et nyt kort' date=' skal søge om at få det ombyttet skal ikke til nogle prøver.... og spiller jo ingen rolle nu eftersom kortet er i DK og de ikke vil udlevere det[/quote'] Det er svenskerne der uberettiget har taget dit kørekort, det er dem der skal løse dit problem. Forstår de ikke det, må du ofre de kr. på en advokat, har du en "hemforsikring" betaler den muligvis...det er ikke første gang polisen er ude på tynd is....

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites