benjaminsmor 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2012 Tak for jeres svar. Jeg har virkelig ikke lyst til at ende i RKI, da vi har råd til at betale restgælden, hvis vi bare fik lov! Mht til i dk, så bor vi til leje, og vi ejer ikke noget overhovedet, men alligevel er det virkelig sidste udvej at gå på tvang. Jeg tror at jeg tager til banken og siger at vi ik kan betale mere, og at de må finde en løsning. Det går jo også ud over dem, hvis den ryger på tvang og mister mere i værdi - så går der jo længere tid før de får deres penge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2012 Forsøg at undgå tvang. Det er ikke sjovt at sidde med en gæld på lige under en million som forrentes med 12-14%. Prøv at sætte dig og regn lidt på hvad der vil koste mest i worst case. Altså 900.000 i gæld forrentet til 14%, eller at fortsætte med at betale afgift og nedbringe lån på bostadsrätten. Det er svært at udtale sig om hvad den optimale vej er for Jer, siden det ikke fremgår om i ejer noget i DK som der kan gøres udlæg i eller tvangssælges. Forsøg først at lægge presset på foreningen. En afvisning skal ikke afholde jer fra at prøve igen. Gør dem klart hvad konsekvenserne af at afvise anmodningen er og beskriv hvor rodet og besværlig en affære det kunne blive. Appeler også til medmenneskelighed og forklar at det vil have konsekvenser for din familie i flere årtier hvis de afviser. Og sidst: Hvad sker der egentlig hvis I skider på hvad foreningen siger ,og fortsat lejer lejligheden ud? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår det dér - er det ikke jer, der skal prissætte den SAMMEN med ejendomsmægleren? Har I overhovedet haft lejligheden til salg? Hvad er andre lejligheder i området blevet solgt for? Det vigtigste må da første og fremmest være at sætte lejligheden til salg og se om der er nogen som helst interesse? Tag evt. fat i ejendomsmægleren, som solgte jer lejligheden - de må da kunne forklare, hvordan en lejlighed kan miste næsten en million i værdi over 5 år!? Det er desværre udviklingen i Annestad.... dem der købte først og ejer der endnu, har mistet mange penge hvis de skal sælge nu.... kender desværre flere i sammen båd Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Tak for jeres svar. Jeg har virkelig ikke lyst til at ende i RKI' date=' da vi har råd til at betale restgælden, hvis vi bare fik lov! Mht til i dk, så bor vi til leje, og vi ejer ikke noget overhovedet, men alligevel er det virkelig sidste udvej at gå på tvang. Jeg tror at jeg tager til banken og siger at vi ik kan betale mere, og at de må finde en løsning. Det går jo også ud over dem, hvis den ryger på tvang og mister mere i værdi - så går der jo længere tid før de får deres penge.[/quote'] Tror det er en go ide, at sætte hård mod hårdt med banken, presse dem lidt til at prøve at finden løsning. Hva med jeres bank i DK, de vil ikke gå med til at låne jer til rest gælden? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Vores søn går nu i en dansk skole' date=' så der er ingen chancer for at [u']vi flytter tilbage igen. Filialens direktør kom med et par forslag, men ingen af dem dur til noget. Vi kan flytte tilbage, selv skaffe pengene, eller få nogen til at garantere for dem (ingen vi kender har en rød øre eller ejendom). Så vi må hverken leje ud, eller sælge. Så vi gir både husleje, renter og afdrag hver måned på noget der står tomt!! Beklager det lidt firkantede svar, men ud fra et økonomisk perspektiv syntes jeg det at flytte tilbage er det bedste svar... Du slipper for omk. i DK som du snildt bør kunne drive transporten for -alternativt finde et job herovre... Din søn skal nok finde nye venner, så kan ikke se problemet der (flere der flytter til udlandet uden problemer i det lange løb). Såfremt i kan betale restgælden, får i ved ovenstående løsning mulighed for at afdrage endnu mere (jeg kender ikke jeres tal, men logisk bør i kunne) = gælden på de 900.000 høvles hurtigere af... Eksemplet med rente omk. gør at gælden hvert år mindskes med 50.000(10% kontra 3-5%) nu de ikke skal finasieres på den dyre måde. Ja i skal ligge en del mønt til side i X år, men alle andre senarier vil give det samme - dette bør i længden være billigere, og I kan hurtigere igen have råd til at give jeres søn og evt. andre børn den opvækst i ønsker (gaver, bopæl etc.) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
KGB 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Det er desværre udviklingen i Annestad.... dem der købte først og ejer der endnu' date=' har mistet mange penge hvis de skal sælge nu.... kender desværre flere i sammen båd[/quote'] Til trådstarter: I er ikke alene som du kan se Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
benjaminsmor 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Beklager det lidt firkantede svar, men ud fra et økonomisk perspektiv syntes jeg det at flytte tilbage er det bedste svar... Du slipper for omk. i DK som du snildt bør kunne drive transporten for -alternativt finde et job herovre... Din søn skal nok finde nye venner, så kan ikke se problemet der (flere der flytter til udlandet uden problemer i det lange løb). Såfremt i kan betale restgælden, får i ved ovenstående løsning mulighed for at afdrage endnu mere (jeg kender ikke jeres tal, men logisk bør i kunne) = gælden på de 900.000 høvles hurtigere af... Eksemplet med rente omk. gør at gælden hvert år mindskes med 50.000(10% kontra 3-5%) nu de ikke skal finasieres på den dyre måde. Ja i skal ligge en del mønt til side i X år, men alle andre senarier vil give det samme - dette bør i længden være billigere, og I kan hurtigere igen have råd til at give jeres søn og evt. andre børn den opvækst i ønsker (gaver, bopæl etc.) Jeg kan godt forstå, at nogen synes det er den nemmeste løsning, men det går bare ikke. Jeg har lige fået et job i Danmark, min mand har et job i flere år han ikke vil skifte. Min søn er lige startet i SFO i sidste måned. Det du skriver er at lave om på vores liv 100%. Vi har prøvet at bo i sverige, og det ville ende med vi blev skilt hvis vi ikke flyttede tilbage til danmark. Vi fik intet netværk i det år vi boede der, og det er ret ensomt og trist at gå op og ned af hinanden hver dag. Det er ikke "bare" at flytte over igen, vores søn har et kæmpe netværk med venner fra børnehave, fodbold og nu sfo. Hvis man bare kunne betale rest gælden og skippe hyre er det nok til os. Men flytte tilbage er altså udelukket, desværre. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
benjaminsmor 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Tror det er en go ide, at sætte hård mod hårdt med banken, presse dem lidt til at prøve at finden løsning. Hva med jeres bank i DK, de vil ikke gå med til at låne jer til rest gælden? Ja, jeg tror også den ide, bliver den vi går efter. De må ku gøre noget. Vi har faktisk ik engang spurgt i dk, da vi havde amagerbanken, som lige er gået konkurs. Og da jeg først lige er blevet fastansat pr. 1 april, tror jeg der skal gå et stykke tid, før vi kan få lånt nogen penge. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Ja' date=' jeg tror også den ide, bliver den vi går efter. De må ku gøre noget. Vi har faktisk ik engang spurgt i dk, da vi havde amagerbanken, som lige er gået konkurs. Og da jeg først lige er blevet fastansat pr. 1 april, tror jeg der skal gå et stykke tid, før vi kan få lånt nogen penge.[/quote'] Plejer det ikke bare at være de sidste 3 lønsedler de vil se når man skal have et lån?, måske det er værd at snakke med banken om at tage et lån i DK på rest gælden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Du skriver bla......... Yderligere er en brf ikke så glad for at for mange blot er lejere - det gør at for stor en andel er ligeglade med bygningens ve og vel. Det er derfor man har den slags regler. BRF virkede da helt ligeglade da vi købte bostadsret for 2 år siden ! vi stod helt grønne og vi ved at flytte til Sverige, købte bostadsret til 100.000 over makedspris, med hjemmelavede toilet hvor faldet på gulvet løb den forkerte vej og ej godkendt, samtlige el el-instalationer var under al kritik med løse ledninger flere steder, her stod vi og skulle flytte ind med to børn. Alt hvad der er var lavet i huset er "Gør det selv " af MAX amatør status ! jeg forspurgte formanden og viceværten om huset var godkendt og fik svaret, JA. kontaktede også BRF og fik beskeden at formanden havdet sagt godkendt omkring boligen. Håber de er ligeså large når vi en dag skal sælge ! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2012 Du skriver bla......... Yderligere er en brf ikke så glad for at for mange blot er lejere - det gør at for stor en andel er ligeglade med bygningens ve og vel. Det er derfor man har den slags regler. BRF virkede da helt ligeglade da vi købte bostadsret for 2 år siden ! vi stod helt grønne og vi ved at flytte til Sverige, købte bostadsret til 100.000 over makedspris, med hjemmelavede toilet hvor faldet på gulvet løb den forkerte vej og ej godkendt, samtlige el el-instalationer var under al kritik med løse ledninger flere steder, her stod vi og skulle flytte ind med to børn. Alt hvad der er var lavet i huset er "Gør det selv " af MAX amatør status ! jeg forspurgte formanden og viceværten om huset var godkendt og fik svaret, JA. kontaktede også BRF og fik beskeden at formanden havdet sagt godkendt omkring boligen. Håber de er ligeså large når vi en dag skal sælge ! Fritages man for ansvaret for at undersøge hvad man køber fordi man er grøn og nytilflyttet ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 22, 2012 Du skriver bla......... Yderligere er en brf ikke så glad for at for mange blot er lejere - det gør at for stor en andel er ligeglade med bygningens ve og vel. Det er derfor man har den slags regler. Det er primært bygningens ydre og fællesfaciliteterne det handler om. Fra erfaring kan jeg fortælle, at midlertidige lejere fx. er langt mere tilbøjelige til at fejlsortere affald (hvilket koster brf'en dummebøder fra affaldsselskabet), dumpe storskrald forskellige steder, stoppe affaldssystemet ved at proppe Juletræer i rørerne osv. Derudover har midlertidige lejere ingen interesse i at der investeres i forbedringer af bygningen. BRF virkede da helt ligeglade da vi købte bostadsret for 2 år siden ! vi stod helt grønne og vi ved at flytte til Sverige, købte bostadsret til 100.000 over makedspris, med hjemmelavede toilet hvor faldet på gulvet løb den forkerte vej og ej godkendt, samtlige el el-instalationer var under al kritik med løse ledninger flere steder, her stod vi og skulle flytte ind med to børn. Alt hvad der er var lavet i huset er "Gør det selv " af MAX amatør status ! jeg forspurgte formanden og viceværten om huset var godkendt og fik svaret, JA. kontaktede også BRF og fik beskeden at formanden havdet sagt godkendt omkring boligen. Håber de er ligeså large når vi en dag skal sælge ! Hvad der er INDE i lejlighederne er normalt ikke noget en brf vil blande sig i, så længe der ikke er lavet nogen installationer, som kan sætte resten af bygningen i fare. Det lyder dog ikke helt godt, hvis man har ignoret at der var farlige el-installationer. Forkert fald på badeværelsesgulv er idiotisk, men desværre set så ofte, samtidigt med at det er så dyrt at ændre, at man næppe vil stille krav om at det skal laves om. Hvad pris en bostadsrätt handles til er 100% ikke noget, som foreningen skal blande sig i. Sagt lidt groft er det helt op til folk selv om de vil snyde hinanden, og som køber er det ens eget ansvar at undersøge alt så grundig at man ikke bliver snydt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2012 Fritages man for ansvaret for at undersøge hvad man køber fordi man er grøn og nytilflyttet ;) Hvis du kommentere så tag lige at gøre dig den ulejlighed at læse hvad der står ! jeg nævner intet om at være/blive fritaget når man står som nytilflyttet og køber "bostadsret" ! Men så sagt på en anden måde, boligforeningens formand og vicevært var storset helt ligeglade med div. fejl og mangler samt byggesjusk på badeværelset. Og køber var som sunket i jorden efter handel. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2012 Det er primært bygningens ydre og fællesfaciliteterne det handler om. Fra erfaring kan jeg fortælle, at midlertidige lejere fx. er langt mere tilbøjelige til at fejlsortere affald (hvilket koster brf'en dummebøder fra affaldsselskabet), dumpe storskrald forskellige steder, stoppe affaldssystemet ved at proppe Juletræer i rørerne osv. Derudover har midlertidige lejere ingen interesse i at der investeres i forbedringer af bygningen. Hvad der er INDE i lejlighederne er normalt ikke noget en brf vil blande sig i, så længe der ikke er lavet nogen installationer, som kan sætte resten af bygningen i fare. Det lyder dog ikke helt godt, hvis man har ignoret at der var farlige el-installationer. Forkert fald på badeværelsesgulv er idiotisk, men desværre set så ofte, samtidigt med at det er så dyrt at ændre, at man næppe vil stille krav om at det skal laves om. Hvad pris en bostadsrätt handles til er 100% ikke noget, som foreningen skal blande sig i. Sagt lidt groft er det helt op til folk selv om de vil snyde hinanden, og som køber er det ens eget ansvar at undersøge alt så grundig at man ikke bliver snydt. Kan kun sige at jeg har både boet tilleje i lejligheder, ejet ejerlejlighed, ejet andelslejlighed,været husejer 2 gange i DK og har altid afleveret dem i lovlig og forsvarlig stand og uden byggesjusk osv. De el-installationer der var her, var til at rette op på uden større udgifter,men mere principsag når man står med flyttelæs og skal flytte ind, men badeværelset skal laves helt om,da det er med gipsvægge, og viceværten gjore opmærksom på at det skulle laves af håndværkere med vådrums certifikat, ellers kunne det ikke blive godkendt. Jeg har fundet ud af fra flinke naboer at viceværten var fuld bevist om at tilligere ejer selv lavede badeværelse og at det var pivskævt gulv, selv gulvafløbet skal flyttes ca 10 cm. ca.pris 130.000 - 150.000 kr. Efter forspørgelse hos formanden omkring badeværelse,efter vi er blevet mere beviste omkring dette snyd/fusk, må vi slet ikke bruge det til bad, kun hvis der bliver indsat en brusekabine,en i feks. plast, selvom det er badeværelse med flise fra gulv til loft. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2012 Hvis du kommentere så tag lige at gøre dig den ulejlighed at læse hvad der står ! jeg nævner intet om at være/blive fritaget når man står som nytilflyttet og køber "bostadsret" ! Men så sagt på en anden måde, boligforeningens formand og vicevært var storset helt ligeglade med div. fejl og mangler samt byggesjusk på badeværelset. Og køber var som sunket i jorden efter handel. Jeg citerer lige dig selv... BRF virkede da helt ligeglade da vi købte bostadsret for 2 år siden ! vi stod helt grønne og vi ved at flytte til Sverige, købte bostadsret til 100.000 over makedspris Men bortset fra det er det ikke foreningens ansvar hvad der måtte være galt i de enkelte lejligheder, først i det tilfælde at det giver skade på bygningen eller andre lejligheder har BRF en interesse i at træde ind... Bostadsrätt er ikke at sammenligne med hverken leje, hvor man er fritaget fra stort set alt, eller andelsboliger hvor man kan gøre regres på prisen hvis den viser sig at være skæv... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
tobias2 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2012 Hej vi står i samme situation som trådstarter dog med et markant tvist. Vi har PT udlejet lejligheden og kører på første år så vi har lidt tid at løbe på. Udlejer betaler PT kun ca hyresafgiften, da den jo er blevet så høj i Annestad. Men her kommer den reele forskel: Vi er flyttet til Øst Europa (Estland), hvor jeg har fået et fantastisk job. Ingen i Sverige (udover bostadsforeningen) ved vi er flyttet ud af Sverige (så ville vi jo ikke kunne have banklån mere!). Jeg sender ca. 50% af min løn til Sverige hver måned, for at dække forskellen mellem udlejers indbetaling og den reele udgift til hyreafgift og lån. Vi ejer intet i DK (udover min pensionsopsparing). Hvad sker der hvis vi løber fra alle regningerne? Kan de jagte os herovre lejligheden står også i min kones navn, som kan spores til Estland. Vil gælden forsvinde eller være der til tid og evighed, sådan at hvis vi flytter tilbage til DK om 10 år så venter der en million regning? Annestad er et helvede for os der købte på toppen... Her er priserne faldet med 50% mens priserne andre steder i Malmø er steget! Lige nu løber det lige rundt, men skal vi om få måneder eller om 1 år og få måneder betale hele beløbet kan det ikke længere lade sig gøre og så er vi reelt tvunget til at gå på tvang. Så overvejelsen går på om det kan betale sig at have den tid med livrem og seler, hvor vi desperat håber på et mirakel om prisstigninger i Annestad eller om vi allerede nu skal indse at vi bliver forgældede uanset hvad. Vores liv her i vores nye land ville virkelig være markant anderledes hvis vi ikke skulle sende 50% af lønnen til Sverige... v.h. Den tvivlende Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2012 Hvad sker der hvis vi løber fra alle regningerne? Kan de jagte os herovre lejligheden står også i min kones navn, som kan spores til Estland. Vil gælden forsvinde eller være der til tid og evighed, sådan at hvis vi flytter tilbage til DK om 10 år så venter der en million regning? /galde on Undskyld, men hvad hulen er det for en mentalitet med bare at stikke af fra gælden... Det er den slags der gør det dyrere for alle os andre at låne penge... De valg I har truffet er jeres valg, og dem må I leve med og sørge for at svare jeres. At livet så ikke bliver som I havde forestillet jer/håbet på er jo så konsekvensen af det hele, men at lade os andre hænge med regningen fordi I har truffet nogle dårlige valg er da så egoistisk som noget... /galde off Og for at svare på dit spørgsmål bliver gælden ikke forældet, den hænger ved til tid og evighed så længe I er den bekendt. Normalt siger man at långiver med jævne mellemrum (med nogle års mellemrum) skal forkynde gælden overfor låntager for at den stadig er gyldig, men i det tilfælde at låntager er flygtet ud af landet uden at sikre banken kontaktmuligheder vil argumentet om manglende forkyndelse nok ikke holde i retten... Og desuden vil jeg henlede din opmærksomhed på at Swedbank også er etableret i Estland hvorfor de formentlig vil tage det i brug under inddrivning af gælden... Så nej, fordi man stikker af og gemmer sig forsvinder gælden ikke... Den vokser bare til noget endnu grimmere noget, og i gældssaneringsøjemed vil der blive kigget med dårlige øjne på at man stikker af fra tingene... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret April 3, 2012 /galde on Undskyld, men hvad hulen er det for en mentalitet med bare at stikke af fra gælden... Det er den slags der gør det dyrere for alle os andre at låne penge... De valg I har truffet er jeres valg, og dem må I leve med og sørge for at svare jeres. At livet så ikke bliver som I havde forestillet jer/håbet på er jo så konsekvensen af det hele, men at lade os andre hænge med regningen fordi I har truffet nogle dårlige valg er da så egoistisk som noget... /galde off Og for at svare på dit spørgsmål bliver gælden ikke forældet, den hænger ved til tid og evighed så længe I er den bekendt. Normalt siger man at långiver med jævne mellemrum (med nogle års mellemrum) skal forkynde gælden overfor låntager for at den stadig er gyldig, men i det tilfælde at låntager er flygtet ud af landet uden at sikre banken kontaktmuligheder vil argumentet om manglende forkyndelse nok ikke holde i retten... Og desuden vil jeg henlede din opmærksomhed på at Swedbank også er etableret i Estland hvorfor de formentlig vil tage det i brug under inddrivning af gælden... Så nej, fordi man stikker af og gemmer sig forsvinder gælden ikke... Den vokser bare til noget endnu grimmere noget, og i gældssaneringsøjemed vil der blive kigget med dårlige øjne på at man stikker af fra tingene... Hvilken gang BULLSHIT @tobias2: Stop betaling om lev dit liv Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 tobias2: Gæld til pengeinstitutter forældes faktisk, men kun efter 20 år. Og kreditor giver sig selv 20 nye år hver gang de sender en rykker, så de dermed kan holde gælden ved lige. Desuden skal du tænke på at inkasso firmaer typisk er etableret med afdelinger i mange lande. Det er ikke Borneo eller sådan noget du er flyttet til, så dine chancer for at gemme dig i så lang tid er små. Du kunne jo indgå forlig med dem, og leve resten af livet under gældsåget. Jeg tror dog at Estland har love som kan beskytte dig, således at ingen kan komme og kræve 50% af din løn til afbetaling af gæld. Der er en chance for at det at tage tabet og komme videre kan være win-win for både dig og dine kreditorer. Mht. det her med at vente og håbe på at priserne stiger: Det holder ikke. Når huspriser får det her nedadgående momentum som startede for lidt over et år siden, så fortsætter det gerne i 4-5 år. Annestad undviger næppe. Og så synes jeg at newport giver dig et rigtig rigtig dårligt råd som kan koste dig megen ulykke senere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 Hvilken gang BULLSHIT @tobias2: Stop betaling om lev dit liv Jamen det tror jeg da, at jeg også vil sige til min bank: Kære Bank Tak fordi at I lånte mig nogle millioner til at købe bostadsrätt for nogen år siden. Der er desværre sket det, at jeg kom til at tabe penge på købet af bostadsrätten, så nu synes jeg ikke længere at jeg har lyst til at betale rente og afdrag - jeg vil hellere leve mit liv. I har sikkert nogen andre millioner et andet sted, så jeg synes at det er rimeligt at I tager mit milliontab. Hvis lejligheden havde givet million-gevinst ville jeg godt nok have beholdt gevinsten selv, men at der er tab må naturligvis være Jeres skyld, så derfor synes jeg at I skal betale. Tag lige og bliv voksen! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 Tag lige og bliv voksen! +1 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 Det kribler i fingrene, når man ser en så tåbelig kommentar som fra Newport. Gad vide hvad han vil sige, hvis han lånte penge ud og folk bare sagde det samme til ham, nu vil jeg leve mit liv - så fuck dig og tak for lånet i sin tid. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
livglad 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 Føler med tobias2 og andre som er havnet i samme situation. Folk som sviner er ikke helt i det rette sted her! Jeg ved ikke hvad skal man gøre hvis man har prøvet alt - er det ikke voksen nok for at snakke med banken og boliforeningen og de begge er hammerne ligeglade? Hvorfor skal man komme med trudsler for at få en løsning, hvis overhoved? Kender nogen som er i samme situation og de går på tvang, da de simplethen ikke har råd til at bo i deres eget hjem! Og nej, de har ikke mistet arbejde, det er simpelthen fordi at afgiften er steget til det dobbelte på 5 år de har boet der uden at sige at de fleste ting er steget! De kan ikke sælge, da de vil miste 600000kr. De fik ikke lov til at leje lejligheden ud, da de ikke havde en god grund - de fik blot svar, at mange andre er i samme situation og de kan ikke gøre noget for det. De har 2 børn og alt det har påvirket hele familien, men hvad skal man gøre?! Jeg vil sige at stikke af er virklig den sidste udvej, prøv endnu engang med at snakke med banken - der må være en anden vej?! Er der ikke det, så er der vist ikke andet end gå på tvang og så må I finde ud af det med banken at betale resten. Det er sikkert ikke sjovt at gemme sig for 20år uden at du nogen sinde får lov til at købe eller eje noget - det går jo også ud over din kone, og evt børn! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
alexzuz 10 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 jamen det tror jeg da, at jeg også vil sige til min bank: kære bank tak fordi at i lånte mig nogle millioner til at købe bostadsrätt for nogen år siden. Der er desværre sket det, at jeg kom til at tabe penge på købet af bostadsrätten, så nu synes jeg ikke længere at jeg har lyst til at betale rente og afdrag - jeg vil hellere leve mit liv. I har sikkert nogen andre millioner et andet sted, så jeg synes at det er rimeligt at i tager mit milliontab. Hvis lejligheden havde givet million-gevinst ville jeg godt nok have beholdt gevinsten selv, men at der er tab må naturligvis være jeres skyld, så derfor synes jeg at i skal betale. tag lige og bliv voksen! præcis!!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret April 4, 2012 Hvilken gang BULLSHIT @tobias2: Stop betaling om lev dit liv Kan du så ikke lige låne mig en million over 30 år... Om et år eller to stopper jeg med at betale, for så vil jeg leve mit liv igen og ikke have den byrde hængende over mig... Jamen det tror jeg da, at jeg også vil sige til min bank: Kære Bank Tak fordi at I lånte mig nogle millioner til at købe bostadsrätt for nogen år siden. Der er desværre sket det, at jeg kom til at tabe penge på købet af bostadsrätten, så nu synes jeg ikke længere at jeg har lyst til at betale rente og afdrag - jeg vil hellere leve mit liv. I har sikkert nogen andre millioner et andet sted, så jeg synes at det er rimeligt at I tager mit milliontab. Hvis lejligheden havde givet million-gevinst ville jeg godt nok have beholdt gevinsten selv, men at der er tab må naturligvis være Jeres skyld, så derfor synes jeg at I skal betale. Tag lige og bliv voksen! +1 Tag ansvar for dit valg og fix det... Det kribler i fingrene' date=' når man ser en så tåbelig kommentar som fra Newport. Gad vide hvad han vil sige, hvis han lånte penge ud og folk bare sagde det samme til ham, nu vil jeg leve mit liv - så fuck dig og tak for lånet i sin tid.[/quote'] Jeg havde det samme i tankerne da jeg svarede på det... Hvis hyran er steget til det dobbelte har det jo været en foreningen som har baseret sin økonomi på risikable/dårlige lån eller har haft et vedligeholdelsesefterslæb af den anden verden og det ville også ved købstidspunket have fremgået af foreningens regnskaber... Er det deres lån som er steget i pris har de jo selv valgt risikoen med variabelt forrentede lån... Når man tager økonomiske beslutninger har man kun sig selv at takke hvis det går skidt (medmindre man har købt professionel rådgivning som har været forkert, men så er de også erstatningsansvarlige)... Ligesom man selv høster gevinsten hvis det går dårligt... Folk som mener at man bare kan stikke af fra tabet, antager jeg mener at man også skal aflevere gevinsten til banken hvis der er en sådan... Og selvfølgelig påvirker det familien, men forklar mig hvorfor det bliver dit og mit ansvar at de har truffet nogle dårlige valg? Hvorfor er det dig og mig der skal ende med regningen fordi de har truffet nogle dårlige valg? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites