CAC 10 Anmeld indhold Skrevet March 17, 2012 Er der nogen her på sitet der har opgraderet til den nye Android version, og hvad er Jeres erfaringer? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Hej! Ja, fik den på release datoen - og alt gik fint, automatisk og uden dramatik. Min telefon er helt stock standard, ikke rootet eller noget andet. Den kører på 3" net - og fungerer som jobtelefon. Min umiddelbare oplevelser er særdeles positive, telefonen fungerer endnu mere flydende og forbruger lidt mindre strøm end før. Min Navigon apps var jeg nødt til at slette og geninstallere, alle andra apps har virket hele tiden. Eneste negative ting: OK og slet knappen ved indtastning af pinkode har byttet plads ...... TNI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Ja og så lige det at alt du har liggende på tabs forsvinder og skal organiseres igen..... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Jeg er lidt tilbageholdende med at opdatere min. Jeg lader andre om at være forsøgskaniner. Sådan er jeg med ALLE nye (større) software-releases uanset platform. Nogle af de problemer, som åbenbart rammer folk, er også nævnt i artiklen her: http://www.computerworld.dk/art/215043/nyt-android-styresystem-skaber-problemer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
CAC 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Jeg er også ret forsigtig med at opgradere. Min kollega fik problemer med batteriet efter opdateringen, og det er ikke et problem jeg kan leve med må jeg indrømme, også selvom risikoen nok ikke er så stor. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Øhhh - liggende på tabs ??? Ja og så lige det at alt du har liggende på tabs forsvinder og skal organiseres igen..... :( Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Jeg mistede alle mine genveje til programmer og direkte opkald....dem måtte jeg hente frem igen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2012 OK, jeg var heldig og havde ikke det problem. TNI Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2012 Ikke at jeg selv kører det, men har ladet mig fortælle der er knas med batterilevetiden i 4.0... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MissCath 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2012 Jeg synes batteri-tiden er blevet bedre. Til gengæld er alle menuer blevet i skriftstørrelse "jeg er blind", og mine smileys i sms'erne er blevet ultra-grimme (bevares, de kan ændres). Selv ikonerne i statusbjælken ligner noget fra Windows 3.1. Pludselig er man også blevet enormt meget dummere, nu skal man have forklaret, hvordan man låser skærmen op, hvis man kører med låsebillede!? Så alt i alt er jeg overhovedet ikke imponeret - men jeg ser også mest på det grafiske udtryk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2012 Jeg er helt med Cathrine....synes den gamle var pænere på mange måder og knapt så bøvlet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2012 Jeg kørte hele 2 dage på Samsungs originale LPQ ROM, før jeg fandt en custom ROM baseret på LPQ (Pure ICS) og smed på. Primære årsag er det kosmetiske. Jeg synes ikke om Samsungs TouchWiz Launcher. Kan bedre lide Nova Launcher (kører Apex Launcher på den nuværende ROM). Synes umiddelbart at batteri tiden er blevet bedre (også på originalen), men marginalt. Jeg synes signal styrken på hhv. wifi og telefon er blevet dårligere end den Gingerbread ROM (CheckROM) jeg kørte før. Det er måske det der giver den marginalt bedre batteri tid. Regner med at skulle prøve CM9 i weekenden. Så vidt jeg kan kæde mig til at det primært kun GPS der ikke virker ordentlig, hvilket jeg ikke bruger ret meget alligevel. Til de nysgerrige kan man faktisk root Samsungs originale ICS ROM uden først at flashe en custom ROM. Er en tråd på XDA der forklarer det. Swyped på min Samsung Galaxy S II, med Tapatalk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2012 Jeg er ikke tlf mand...........så du tabte mig bare helt der. :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret March 20, 2012 Jeg er ikke tlf mand...........så du tabte mig bare helt der. :D LPQ er bare Samsung build-version, som du kan se hvis du kigger under Indstillinger --> Om :) CM9 er CyanogenMod version 9, er blot en custom ROM som er udviklet direkte fra Googles sourcekode til Android. Version 9 er deres ICS (IceCream Sandwich) version, som kun er i "alpha" stage med nightly builds. Pure ICS er tilsvarende bare en custom ROM, dog udviklet med Samsungs LPQ ROM som grundlag. En Launcher er grundlæggende brugerfladen på telefonen, herunder App-drawer, homescreen mv. Man kan fint installere flere launchers ved siden af hinanden, så du kan prøve. Men Samsungs TouchWiz (det er bare Samsungs navn for deres launcher) launcher kan ikke fjernes, med mindre man rooter (tilegner sig administrator rettigheder på telefonen, tilsvarende jailbreak på iOS), så det giver ikke heeelt samme oplevelse, men nok til at finde ud af hvad man kan med andre launchers. Prøv evt. blot at søge på "launcher" i Google Play Store. Og man kan bare afinstallere launcher når man er færdig med at lege. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 En launcher du kan anbefale?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 En launcher du kan anbefale?? Det er en smagssag hvad man bedst kan lide :) https://play.google.com/store/search?q=launcher&c=apps&price=1&sort=1 Jeg har ikke rigtig nogen jeg kan anbefale over en anden, så meget har jeg ikke sat mig ind i dem der er på markedet. Men man skal bruge lidt tid på en ny launcher for at den er konfigureret og tweaket helt som man selv vel have det. Men prøv evt. Go Lancher EX: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gau.go.launcherex&feature=search_result Du kan altid afinstallere launcheren igen, hvis den er uinteressant :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TNI 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Hej! Tak for kurset - det var tiltrængt for mit vedkommende. Hvornår afholder du næste lektion? :th2: TNI Det er en smagssag hvad man bedst kan lide :) https://play.google.com/store/search?q=launcher&c=apps&price=1&sort=1 Jeg har ikke rigtig nogen jeg kan anbefale over en anden, så meget har jeg ikke sat mig ind i dem der er på markedet. Men man skal bruge lidt tid på en ny launcher for at den er konfigureret og tweaket helt som man selv vel have det. Men prøv evt. Go Lancher EX: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.gau.go.launcherex&feature=search_result Du kan altid afinstallere launcheren igen, hvis den er uinteressant :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret March 21, 2012 Hej! Tak for kurset - det var tiltrængt for mit vedkommende. Hvornår afholder du næste lektion? :th2: TNI Haha :) Jeg har nok brugt ugevis på at læse tråde på XDA-Developers, men jeg fatter kun en brøkdel. Jeg kan lige finde ud af at root telefonen og smide en custom ROM på, og hver gang krydser jeg fingre for at jeg ikke fucker et eller andet op, så jeg bricker telefonen :P Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2012 Jeg har smidt CM9 på min HTC HD2 (som var en 4 år gammel windows 6.5 telefon) og det kører nice. Jeg har også opdateret min samsung s2 med nyeste opdatering (altså bare standard opdateringen) og synes den bruger lang mere batteri og har længere opstartstider for applikationer., jeg er ikke stødt på noget hvor jeg tænker "godt jeg opdaterede" Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2012 Jeg har smidt CM9 på min HTC HD2 (som var en 4 år gammel windows 6.5 telefon)Arh...HD2 har kun været på markedet siden november 2009 ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2012 Nå for satan da... så var mit argument over for min chef mht. at jeg altså havde en gammel lortetlf der var 4 år gammel usandt :-) Den er kun 3 år gammel, men stadig dejligt man kunne skifte OS til android på uden problemer ;-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2012 Den er kun 3 år gammel' date=' men stadig dejligt man kunne skifte OS til android på uden problemer ;-)[/quote']Du tæller sjovt. (November 2009 -> Marts 2012 = to år og fem måneder) Nå - fred være med det ;) Tilbage til emnet - og tillykke med din nye telefon. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=ROFr1DMbw14 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2012 http://www.youtube.com/watch?v=ROFr1DMbw14Fej nu lige foran din egen gadedør først... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 24, 2012 Dét var nu ment i sjov Jesper.....La' væ'r med at ta' det personligt hele tiden! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites