Gio 23 Anmeld indhold Skrevet March 16, 2012 Nogle der ved hvad dét gik ud på? Fik SMS'en om lukning kl. 09:48 - og åbnings-SMS igen kl. 10:07. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Cronatus 13 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Da jeg lige efter prøvede at tilgå deres hjemmeside svarede den ikke overhovedet. Så mit gæt er nok IT problemer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Busk 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Det var et stort skib som skulle passere så de lukkede bare i den korte periode... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Det var et stort skib som skulle passere så de lukkede bare i den korte periode... Det er jo osse tåget med nedsat sigtbarhed, så dét gjorde måske forskellen :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Öresundsbron stängdes Sverige Under förmiddagen var det helt stopp på Öresundsbron i båda riktningarna. Öresundsbrokonsortiet fruktade en olycka. Stoppet gällde både bil- och tågtrafik och varade i cirka 20 minuter. Anledningen var att ett stort fraktskepp skulle passera under bron under förmiddagen. Skeppet är några centimeter högre än den tillåtna gränsen på 55 meter och hade inte aviserat att det skulle passera till lotsen. – På kort varsel bad lotsen kaptenen att ta en annan väg, men kaptenen sa att han seglat under bron tidigare utan problem och vägrade byta rutt, säger Jesper Skjønnemand, pressinformatör på Öresundsbrokonsortiet. Någon gång per år passerar skepp med en höjd på precis 55 meter. Om de körs med en hög hastighet går de djupare i vattnet och kommer då under. – Eftersom detta skepp faktiskt är högre fruktade vi att det skulle segla på bron. Därför ville vi inte ha trafikanter på bron, säger Jesper Skjønnemand. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 – På kort varsel bad lotsen kaptenen att ta en annan väg, men kaptenen sa att han seglat under bron tidigare utan problem och vägrade byta rutt, säger Jesper Skjønnemand, pressinformatör på Öresundsbrokonsortiet. Hmmm....Jeg havde nok bedt Kaptajnen om, at vende sin tømmerflåde, som i øjeblikkeligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Det er jo en terrortrussel i bund og grund.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Hmmm....Jeg havde nok bedt Kaptajnen om' date=' at vende sin tømmerflåde, som i øjeblikkeligt [/quote']Enig! Men måske der også var praktik involveret, eftersom man ikke "bare lige" vender/stopper et lokum af dén størrelse. Nå - det gik som det skulle, heldigvis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Vicksen 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Enig! Men måske der også var praktik involveret' date=' eftersom man ikke "bare lige" vender/stopper et lokum af dén størrelse.[/quote'] Ja, det er jeg helt med på. Ikke desto mindre er der vel regler der skal overholdes, som selv Kaptajnen ikke kan bøje :thumbdown Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Ja' date=' det er jeg helt med på. Ikke desto mindre er der vel regler der skal overholdes, som selv Kaptajnen ikke kan bøje :thumbdown[/quote']Enig igen. Han skulle have adviseret i tide. Der kommer nok et efterspil, eftersom det vel ikke er meningen en kaptajn skal gå imod en lods' anbefalinger! Desværre tror jeg netop kun lodsen må anbefale - og det er op til kaptajnen af fartøjet om han vil rette sig efter anvisningerne. Troede egentlig de havde mere at skulle have sagt. *hmm* Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Hvis man nøgternt ser på det.....så er det jo genialt.... Vil man gøre noget der VIRKELIGT lammer det hele, så er broen da oplagt. Det er jo reelt set en terrortrussel imod vital infrastruktur og jeg er godt nok imponeret over manglen på beredskab. /ironi off. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Enig igen. Han skulle have adviseret i tide. Der kommer nok et efterspil, eftersom det vel ikke er meningen en kaptajn skal gå imod en lods' anbefalinger! Desværre tror jeg netop kun lodsen må anbefale - og det er op til kaptajnen af fartøjet om han vil rette sig efter anvisningerne. Troede egentlig de havde mere at skulle have sagt. *hmm* Det kan jo også være at lodsen måske har luret sine arkiver igennem og set at ja han er faktisk gået under før, og måske er gået med den, eller ihvertfald ikke har villet trykke på panik knappen. Så har man bare lukket broen for ikke at ville tage nogen chancher, fornuftigt nok. Hvis den er over 55m høj, oven vande, så er det sku noget af en skude. Og det er sikkert ikke helt uden risiko for resten af trafikken i pløresund hvis han skulle til at gå på tværs af det hele for at kommer over tunlen. Så mon ikke der er blevet taget en meget kalkuleret "risiko" her? Ellers enig, mon ikke der kommer et juridsk efterspil vi nok aldrig hører noget til. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Har danmark sverige ikke et luftvåben? Et sådan et fartøj skulle være bombet inden det kom til Bron Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lynge 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2012 Har danmark sverige ikke et luftvåben? Et sådan et fartøj skulle være bombet inden det kom til Bron LOL ja ja hva faen ventede de på Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nico_Idskov 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Hvis man nøgternt ser på det.....så er det jo genialt.... Vil man gøre noget der VIRKELIGT lammer det hele, så er broen da oplagt. Det er jo reelt set en terrortrussel imod vital infrastruktur og jeg er godt nok imponeret over manglen på beredskab. /ironi off. Øresund blev det så heldigvis ikke denne gang. Men jeg tror nu heller ikke nordjyderne er særlig imponeret over disse kaptajner: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49282273:tog-var-et-minut-fra-at-styrte-i-vandet.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Øresund blev det så heldigvis ikke denne gang. Men jeg tror nu heller ikke nordjyderne er særlig imponeret over disse kaptajner: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-49282273:tog-var-et-minut-fra-at-styrte-i-vandet.html Det er bare et spørgsmål om tid inden det sker på Øresund. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 "Politiet formoder, at kommunikationen mellem kaptajnen og brovagten er gået galt." Mere skal der ikke til - og så er vi uden bro i x antal måneder, og et gevaldigt problem rigere Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Tænk på hvad det betyder for samfundet....at 30-40.000 mennesker ikke vil kunne komme på job.... Tænk hvad det vil betyde for priserne herovre i det svenske....for der er satme mange der mister arbejdet. Så er der al infrastrukturen såsom internet og strøm....... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
bananas 14 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Tænk på hvad det betyder for samfundet....at 30-40.000 mennesker ikke vil kunne komme på job.... Tænk hvad det vil betyde for priserne herovre i det svenske....for der er satme mange der mister arbejdet. Så er der al infrastrukturen såsom internet og strøm....... Der kan i hvert fald ikke komme så mange mennesker over Helsingør-Helsingborg forbindelsen. Plus hele togtrafikken i Sydsverige og på Kystbanen vil være i problemer. Det er tab i milliardklassen. Hurtig høker: 30.000 mennesker 300.000 i gennemsnitlig årsløn Kan ikke arbejde i ½ år = 30.000*300.000*0,5 = 4,5 mia. Dertil kommer så at disse mennesker vil holde op med at bruge penge i de lokale butikker hvis de holder op med at få en arbejdsindtægt, hvilket fører til endnu flere jobtab i Skåne. Det er faktisk noget man burde tage mere alvorligt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Du glemmer noget Klaus.... Typisk generer de samme 30.000 mennesker en omsætning eller tilsvarende på ca. 1000kr i timen. Det gør at virksomhederne mister en omsætning svarende til ((((30.000*1000)*8)*5)*4,35)*6= 31.320.000.000 kr på de 6 mdr hvis de ikke kan erstatte arbejdskraften. Så ja det er ganske mange penge det handler om....og det er egentlig kun beregnet på de mennesker der pendler til DK. Aner ikke hvor meget det vil være på den svenske side. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Kan ikke arbejde i ½ år = 30.000*300.000*0,5 = 4,5 mia. Tror inte att det skulle ta så lång tid att få färjetrafiken på plats igen, så man skulle nog kunna komma till o från jobb, men det tar ju betydligt längre tid. Möjligen skulle huspriserna sjunka pga danskar som flyttade tillbaka. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Et scenarie der kan smadre hele regionen. Markedet oversvømmes af ejendomme til salg. Priserne falder voldsomt. Mange danskere har købt for dyrt, og rammer insolvens fordi de tvinges til at sælge, da de er nødsaget til at flytte til dk for at beholde jobbet. Broen mister al indtægt i perioden, og må tære på en evt. pengetank. Efterfølgende skal de have pengene ind igen, og må hæve priserne voldsomt. Men der er ingen pendlere tilbage, groft sagt. Og sådan kunne man blive ved... De må vist hellere forbyde al skibstrafik over en vis tonnage igennem Øresund med det samme, medmindre de tør tage chancen og gamble hele regionen op mod menneskelige fejl og vodka-tankere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Vi må hellere se at få en metroforbindelse fra København til Malmø og en ny underjordisk forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg, så der er alternativer til Øresundsbroen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Vi må hellere se at få en metroforbindelse fra København til Malmø og en ny underjordisk forbindelse mellem Helsingør og Helsingborg' date=' så der er alternativer til Øresundsbroen.[/quote']Det ville ihvertfald være en god forsikring for regionen, når man lige tænker sig om. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Vi skal bare ha en tunnel fra Peberholm og til Sverige....hvadenten den skal ligge i Klagshamn, der hvor broen er nu eller i Lomma er mindre vigtigt.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites