smeden86 10 Anmeld indhold Skrevet March 14, 2012 Hej. som overskriften siger. Skal jeg for de jeg har boet på den forkerte side af vandet i en del år få midt svenske kørkort skiftet ud mod et danskt? er svensk statsborger. :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2012 Jag har bott i Danmark i 12 år och kör fortfarande på mitt svenska. Varför vill du byta? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret March 14, 2012 Ikke medmindre du har specielle grunde til at bytte det ud..... Du kan sagtens køre med dit svenske kort.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
smeden86 10 Anmeld indhold Besvaret March 15, 2012 Nej vil ikke skifte. Det var mer hvis jeg var nød til det. Der er små fordele med at beholde midt svenske kort Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
newport 10 Anmeld indhold Besvaret March 16, 2012 Nej vil ikke skifte. Det var mer hvis jeg var nød til det. Der er små fordele med at beholde midt svenske kort hvilke fordele? - mener der er større fordele med et dansk Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2012 En av anledningarna för mig har varit att det är det enda sättet jag kan legitimera mig som svensk, med svenskt personnummer. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakobmm 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Pas og kørekort En av anledningarna för mig har varit att det är det enda sättet jag kan legitimera mig som svensk' date=' med svenskt personnummer.[/quote'] Det har også den fordel ved billeje i udlandet at pas og kørekort så at sige stemmer. Jeg ved at det kan give problemer ved billeje i USA hvis du kommer med et svensk pas og et dansk kørekort. Jakob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Et kørekort siger intet om statsborgerskab, så det kan ikke bruges som legitimation for, at du er svensk. Det kan bruges som legitimation, men altså ikke for dit statsborgerskab. Det kan kun et pas eller et nationalt id-kort udfærdiget af det svenske politi. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Nej, du har rätt, men om man handlar med svenskt kreditkort i Sverige, så är det en fördel att kunna visa upp ett svenskt personnummer. Så det handlar om att bevis att du är du, inte nödvändigtvis medborgarskap. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Med hensyn til ID kort så udsteder Skatteverket også ID-kort som er gyldigt i Sverige ved betalinger, afhentning af post osv. Det er nok ikke billigere end kørekort, men hvis man vil beholde sig DK kørekort så er det en mulighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Som man kunne se på TV forleden aften, er der en stor fordel med et udenlandsk kørekort i DK. En taxachauffør i DK havde fået et utal af bøder og klip i kørekortet, uden der egentligt skete noget ved det, fordi kørekortet ej var dansk... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Med hensyn til ID kort så udsteder Skatteverket også ID-kort som er gyldigt i Sverige ved betalinger' date=' afhentning af post osv. Det er nok ikke billigere end kørekort, men hvis man vil beholde sig DK kørekort så er det en mulighed.[/quote'] Jep. Forskellen på Skatteverkets og polisens id-kort er bare, at på polisens står der også dit statsborgerskab, og det udstedes kun til svenske statsborgere. Skatteverkets kan enhver, som bor i Sverige derimod få. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Med hensyn til ID kort så udsteder Skatteverket også ID-kort som er gyldigt i Sverige ved betalinger' date=' afhentning af post osv. Det er nok ikke billigere end kørekort, men hvis man vil beholde sig DK kørekort så er det en mulighed.[/quote'] Om man är svensk medborgare som bor i Danmark och vill ha det där nationella ID-kortet så kostar det 1200 DKK om man beställer det på ambassaden i København. Billigare om man åker över och gör det i Sverige, men då tillkommer ju tid och resor osv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 29, 2012 Det kort som skatteverket udsteder kræver at man er bosiddende i Sverige http://www.skatteverket.se/privat/idkort.4.6f9866931215a607a4f80002591.html Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ronny85 10 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2012 Hey Hvad slags ID-kort er det Skatteverket udsteder. Er det de der idkort til 400 kr. Du mener? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 31, 2012 Hey Hvad slags ID-kort er det Skatteverket udsteder. Er det de der idkort til 400 kr. Du mener? Ja netop. Det er det, gyldigt som id kort i Sverige - og meget lettere end at skulle have sit pas med for at hente pakker mv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret April 1, 2012 Det sk nationella ID-kortet utfärdas av polisen och är giltigt ID-kort även utomlands (men det ersätter inte pass). Om man är svensk medborgare men inte bor i Sverige så är de ett sådant man måste ha. Om man bor i Sverige kan man få ett annat ID-kort via skatteverket oavsett nationalitet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites