Rikke Rost 11 Anmeld indhold Skrevet March 9, 2012 Hejsan.... Sidder ude ved en kunde med et test setup og kan simpelthen ikke få det til at flytte VLAN trafik over en HP Procurve 2510G. I det scenarie jeg sidder med er en Port Group splittet op i flere VLAN segmenter. Disse routes til en VM på host1. Cluster kører HA/DRS og når maskinerne flyttes til host2, så mister man forbindelsen til dem. Rykker man dem retur, så kommer de tilbage online uden problemer. Routing på VLAN's foregår efter PortID. Host1 og host2 sidder kablet op på 2 redundante procurves. De sidder på et VLAN med ID 5 og der er ikke trunk's på de 6 porte. Hvordan får jeg routed trafikken over de 2 procurves, således VM's bevarer deres VLAN tag og kan routes på kryds og tværs uden hensyntagen til hvor den VM der bruges til NAT ligger henne? Trafik på et enkelt VLAN(default) routes uden problemer og maskinerne flyttes imellem hosts uden tab af forbindelse. Jeg er kørt helt tør for ideer.....Nogen forslag? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
ice 10 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2012 Lidt svært når man ikke er 100% inde i det setup du har der, men de gange jeg har rodet med HP og vlan er der nogle ting der ikke er helt logiske. Som jeg husker det skal man huske at untagge default vlan, på de porte man har portID vlan på, ellers fungere routning ikke, man skal også huske at tagge på det anvendte vlan på uplinks mellem de 2 switche. Den her guide har før hjulpet mig med basic konfiguration, da der er et par generelle eksempler. http://h40060.www4.hp.com/procurve/uk/en/pdfs/application-notes/How_to_configure_Multiple_Spanning-tree_%28MSTP%29_Configuration_note_Sept_08_EMEA_Eng_A4.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2012 Der er ikke fysiske uplinks imellem switches, idet failover kører med NIC teaming i Vsphere. Hver Port Group har deres eget VLAN tag der stemmer med det VLAN ID de får fra router VM. De får bare ikke lov til at trække det med indover en fysisk switch....Så selvom host2 har den samme port group med samme VLAN ID, så dør forbindelsen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 9, 2012 Problem solved! :) Tak for inputs på PM! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites