Paul 26 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2012 Blev emnet ikke lidt afsporet der? :) Jo, og jeg stopper her. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2012 Blev emnet ikke lidt afsporet der? :) Bare en smule :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2012 Jo' date=' og jeg stopper her.[/quote'] Så er der ikke megen grund til at kommentere dit indlæg, uagtet om jeg er enig eller uenig i dine betragtninger :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Paul 26 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2012 Så er der ikke megen grund til at kommentere dit indlæg' date=' uagtet om jeg er enig eller uenig i dine betragtninger :)[/quote'] Enig. :) Desuden, så kniber det også med tiden, da jeg kan diskutere meget længe når jeg først er i stødet. Så, bedst at jeg stopper nu. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2012 Tak :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2012 Hvor mange tror der blir betalt skat af en klipning til 50 kr??? Jeg forstår ikke man vil støtte den slags..... Tjekker du også, om burgerrestauranten betaler firmaskat og ikke har sort rengøring? Hvis en virksomhed har en åben facade og ikke ligger i en skjult baggård, og du i øvrigt kan få en kvittering, må virksomheden da formodes at være legal, og så er det op til myndighederne at afsløre, hvis der er noget, som ikke stemmer. Ellers kan man jo dårligt handle nogen som helst steder i dag, hvis forbrugeren selv skal ud og undersøge og vurdere lovligheden hos de virksomheder, man køber fra. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2012 Man kan godt være naiv...Men ingen grund til at være bevidst dum. Det er tiden der er afgørende her....en burger tager 1min at lave på McD...koster 50kr= timepris 3000kr. Efter 50% skat/1500kr En frisør tager 20-30 min for en klipning til 50kr = timepris 10-150kr. MEN.....så skal han lige betale materialer og salon samt skat. En salon med go beliggenhed eks. http://www.blocket.se/malmo/Etablerad_salong_i_etage__AAA_lage_38549556.htm?ca=11&w=1&last=1 koster 20.000 om måneden. Ca. 400 klipninger....og det er 133 timer i en køre.... Så nej....ingen grund til at spilel dummere end du er. Jeg er gift med en frisør....jeg ved godt hvad de skal omsætte for at overleve....ca. 3000 om dagen inkl .moms. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2012 En klipning gøres på 15 minutter hos dem, du giver 50 kr. ved. Og beliggenheden spiller nok ikke den store rolle til den pris. Lantmannagatan og Sofielund er nok nogle af de billigste steder at etablere sig. Og hvis virksomhederne er ulovlige, så er det jo myndighederne, der skal gribe ind. Vi kan jo ikke have et samfund af selvtægt. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret March 11, 2012 altså... jeg vil nu mene at dem som tager 50 kr for en klipning også ligger steder der ikke koster 20.000 sek om måneden. Lokalerne er måske 40 m2 og ligger i andet mindre pæne steder, så lejen er måske 3000-5000sek om måneden (det kunne evt. være et foreningslokale, der ligner en forretning) Jeg tvivler at den person der klipper sådan et sted skal tjene 3000 om dagen. Så vidt jeg lige kan læse, så har en gennemsnitlig svensk frisør mellem 12.000 og 15.000 sek om måneden, så lad os sige at denne her fyr har en løn på 12.000sek og en udgift til leje af lokale (evt. bare en stol) på 3000sek, så skal der ikke indtjenes 3000 om dagen, er min påstand. Og jeg kan faktisk ikke se forskel på en lokal der stikker sin 50sek i lommen uden at betale skat eller store multiinternationale firmaer der gør det samme, dem handler jeg også hos, men jeg synes det er noget svindel i begge tilfælde proportionalt beløbet de mangler at betale :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret March 12, 2012 Tak for forslagene og I øvrigt tak for at udvikle en frisørtråd til en socioøkonomisk diskussion :D Jeg skrev 50-100 og billig i samme tråd for at understrege at jeg ledte efter et alternativ til de 200-260 SEK klippere jeg kender til. Jeg tænkte at konkurrencen inde i Malmö måske var lidt skarpere og derfor fandtes der også billigere frisører hvis man ledte efter dem. 50 SEK kan næsten kun være suspekt og 100 SEK er måske lavt, men jeg skal egentligt ikke bruge andet end en trimning som kan gøres på 10-15 minutter med en maskine hvis vi tager hele processen med =) Hvis det kombineres billige lokaler og lidt drop-in så tror jeg nok at det kan gøres. Især hvis man plejer sin kundebasis. Vores lokale frisør er den eneste i området og tager 260 SEK. Han bruger en masse tid på jobbet, og jeg synes ikke kvaliteten svarer til prisen. Havde han kostet det halve havde det passet til kvaliteten og jeg var nok kommet oftere. Det er jo udbud og efterspørgsel (men det er let at sige og svært at spå om) :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites