Søren&Eva 10 Anmeld indhold Skrevet February 29, 2012 Har hørt om flere som har købt telefoner og internet og som har fået tv, playstation, knallert, computer osv med på købet... nu står jeg også skal bestille internet men er der nogen som ved hvor man får sådanne tilbud henne??? andet spørgsmål er at jeg har set på internet fra com hem er der noget at sige godt eller dårligt om dette 100mgbit??? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2012 Comhems XXL virker fint her.... enkelte udfald i løbet af måaneden men ikke noget at skrive hjem om ..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret February 29, 2012 Har hørt om flere som har købt telefoner og internet og som har fået tv, playstation, knallert, computer osv med på købet... nu står jeg også skal bestille internet men er der nogen som ved hvor man får sådanne tilbud henne??? andet spørgsmål er at jeg har set på internet fra com hem er der noget at sige godt eller dårligt om dette 100mgbit??? Som Bjarne skriver, virker det fint. Enkelte udfald er meget rigtigt. Hvor ofte har jeg ikke lige bidt mærke i. Jeg har dog bidt mærke i at jeg i weekenden oplever generelt lavere hastighedere, end de 100 Mbit jeg burde have (desværre sælges det som 50-100, så jeg får ikke meget ud af at klage, når den ikke kommer under 50). Min største irritation ved Comhem er dog at jeg ikke har mulighed for fast IP og højere upstream, så jeg har mulighed for at lege med lidt lokalt test-miljø med Lync, Exchange osv. Og så synes jeg de er ret dyre ift. konkurrenterne, men desværre er mit eneste alternativ her, ADSL, og det er trods alt ringere end Comhem. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2012 Har hørt om flere som har købt telefoner og internet og som har fået tv, playstation, knallert, computer osv med på købet... nu står jeg også skal bestille internet men er der nogen som ved hvor man får sådanne tilbud henne??? Husk at der som udgangspunkt ikke er noget der er gratis... Du får lov til at betale for det over abbonnementet eller anden ydelse... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2012 Har ingen erfaring med de der deler "gaver" ud. Jeg har Telia 60 mbit/s via VDSL2 (Telejacket) - det fungerer! Jeg får omkring 54-55 mbit ned og 11 mbit op. "Ingen" udfald (uptime p.t. 40 dage på linjen). Ingen mærkbare hastighedsdrop i weekends m.v. Downstream i februar [ATTACH]4270[/ATTACH] Upstream i februar [ATTACH]4271[/ATTACH] Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2012 Telia er igang med at fjerne alle deres faste IP adresser på private forbindelser fordi de er løbet tør for IPv4. Bare lige til info således man skal via DynDNS hvis man vil hoste noget på egen linie... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2012 Ja OK... Jeg har flydende IP, men den skifter dog ret sjældent... Og DynDNS er din ven - jeg har min NAS til at update automatisk det virker fint. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 1, 2012 Jeg valgte så at få min egen RIPE range :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2012 Hehe... Det er selvklart også en mulighed... :) Har Telia i øvrigt (i nyere tid) overhovedet solgt fast IP til privatprodukterne? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2012 Ja...du kunne vælge det på deres fiber net. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret March 2, 2012 Ah OK så :) Ja for jeg husker det ikke som værende en mulighed på ADSL privatprodukterne. I praksis har min IP adresse dog været fast længe. Den skiftede kun da jeg opgraderede fra 20 mbit til 60 mbit - men det var nok fordi de samtidig skiftede teknologi til VDSL. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites