Jump to content
carbon-customs

Besiktning, problem...

Recommended Posts

Hejsa, politiet i danmark havde fjernet mine nrplader på min bil da den holdt parkeret i danmark, der var en besked om at jeg havde køreforbud pga jeg ikke havde været til syn.. underligt... fordi jeg havde da været til syn sidst maj 2011... så loggede jeg ind på trafikstyrrelsen idag og så står der sådan her: Registreringsnummer: xxxxxx Körförbud: 2012-02-01 Körförbudsorsak: Utebliven kontrollbesiktning Inrapportör: BILPROVNINGEN SVEDALA Föreläggande: Nej Senast godkända besiktning: 2011-05-11 Besiktningstermin: 2011-09-01 - 2012-01-31 jeg mener da at vi kun skal syne biler hvert år? Mvh Kasper

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bange for at den er god nok. I Sverige skal bilen synes i dens synsperiode (besiktningstermin) også selv om den lige har været til syn dagen før perioden/terminen begynder. Det kan også ses på bilprovningens hjemmeside Det gode er dog at din bil nok bør gå lige igennem syn, så de 'eneste' udgifter bliver nok prøvemærkerne til 100 DKK' for at få den kørt over broen og de 160 SEK som 2 nye reg skilte koster =)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Politiet i danmark tager normalt pladerne på biler der ikke har betalt, det er helt normal procedure fordi der på et tidspunkt var for mange der ikke betalte, det er lidt nemmere at se hvis man kører rundt i en bil med køreforbud hvis den er uden plader.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah - Polisen i Sverige klarer det jo fint med nummerpladerne siddende på bilen... Men man bør vel kunne få nummerpladerne retur hvis man henvender sig til politiet? Ved godt de ikke er så dyre i Sverige, men alligevel..... :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites