Jump to content
Marraffay

Anbefaling af backup og sync løsning efterlyses

Recommended Posts

Hejsa, Nogen derude der har gode erfaringer med et sådan program? Det jeg søger er et program der på samme måde som en antivirus, kører i baggrunden og sync'er og tager back-up af mine filer, gerne on the spot. Det handler primært om billeder, musik og dokumenter der skal synces og tages backup af. Jeg søger ikke en cloud løsning til at starte med, men først og fremmest et lokalt program. Jeg har en pc og 2 USB HDD, hvor jeg gerne vil have at de to USB skal afspejle hinanden. pft

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
SyncToy fra Microsoft og så et scheduleret job. Det er dog ikke "on the spot" men kun når de schedulerede job kører. Sådan er de fleste gængse løsninger, med mindre man kigger på ting som Dropbox der har baggrundsservice-/program der kører konstant. Når der nu er tale om billeder, bruger jeg faktisk Google Picasa og har betalt Google for 20GB ekstra plads ($5/år?). Så kan man bare have Google Picasa kørende konstant og så synkroniserer den automatisk de mapper du har valgt skal synkroniseres (kun billeder).

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Husk at når du bruger Picasa forærer du rettighederne væk til dine billeder(Google) Bare til info. Såfremt de kan bruges til reklame eller andet, kan Google bruge dem som de lyster.
Kun hvis albummet er public, som jeg læser (den gamle) privacy policy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan indsende indhold til nogle af vores Tjenester. Du beholder ejerskabet over eventuelle immaterielle rettigheder, som du har til dette indhold. Kort sagt: Det, der tilhører dig, bliver ved med at være dit. Når du uploader eller på anden måde indsender indhold til vores Tjenester, giver du Google (og vores samarbejdspartnere) en verdensomspændende licens til at bruge, hoste, lagre, gengive, ændre, skabe afledte værker (f.eks. ved oversættelser, tilpasninger eller andre ændringer, som vi foretager, så dit indhold fungerer bedre sammen med vores Tjenester), kommunikere, udgive, offentligt udføre, vise og distribuere sådant indhold. De rettigheder som gives af dig i denne licens, er kun til begrænset formål med drift, promovering og forbedring af vores Tjenester og til at udvikle nye tjenester. Denne licens er stadig gældende, selvom du holder op med at bruger vores Tjenester (f.eks. en virksomhedsfortegnelse, som du har føjet til Google Maps). Nogle Tjenester kan tilbyde dig forskellige måder at få adgang til, og fjerne indhold, der er leveret til denne Tjeneste. I nogle af vores Tjenester er der dog vilkår eller indstillinger, der begrænser omfanget af din brug af det indhold, der indsendes til disse Tjenester. Sørg for, at du har de nødvendige rettigheder til at give os denne licens for indhold, som du indsender til vores Tjenester. I vores privatlivspolitik eller de yderligere vilkår der måtte gælde for de enkelte Tjenester kan du få flere oplysninger om, hvordan Google bruger og opbevarer indhold. Hvis du indsender feedback eller forslag til vores Tjenester, kan vi bruge din feedback eller dine forslag uden forpligtelser over for dig. Om software i vores Tjenester Når en Tjeneste kræver eller indeholder software, der kan downloades, kan denne software opdateres automatisk på din enhed, når der kommer en ny version eller funktion. Nogle Tjenester giver dig mulighed for at ændre dine indstillinger for automatiske opdateringer. Google giver dig en personlig, verdensomspændende, royaltyfri, ikke-eksklusiv licens, der ikke kan overdrages, til at bruge software leveret til dig fra Google som en del af Tjenesterne. Denne licens har kun til formål at give dig mulighed for at bruge og udnytte fordelene ved Tjenesterne, sådan som de leveres af Google, på en måde, som er tilladt i henhold til disse vilkår. Du må ikke kopiere, ændre, distribuere, sælge eller udleje dele af vores Tjenester eller medfølgende software. Du må heller ikke foretage reverse engineering eller forsøge at udlede kildekoden af denne software, medmindre loven forbyder disse restriktioner, eller du har vores skriftlige tilladelse. Open source-software er vigtigt for os. Noget af den software, som anvendes i vores Tjenester, tilbydes i henhold til en open source-licens, som vi giver dig. Der kan være bestemmelser i open source-licensen, som udtrykkeligt tilsidesætter nogle af disse vilkår.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tak for jeres inputs. briped: Hvad mener du når du siger "SyncToy fra Microsoft og så et scheduleret job." Er det noget windows kan klare selv eller hvordan?
Ja. Det hele er punkt for punkt forklaret direkte i hjælpen til SyncToy.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg bruger crashplan' date=' og det virker både med cloud og lokal diske og endda på mac,windows og linux.[/quote'] En af mine kolleger leder efter en god backup løsning så jeg er lidt nysgerrig. Bruger du den gratis version af crashplan og hvordan virker det med cloud?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Crashplan har i den gratis udgave en funktion hvor man kan lade ens venner køre backup over på ens computer. Og tilsvarende kan dine venner så lade dig køre backup over på deres computer. Det er egentlig smart tænkt og fungerer nok fint i praksis hvis den man laver aftalen med som regel har sin computer stående tændt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeg bruger både remote backup til cloud og vennebackup. Jeg har endnu ikke haft issues med det og du kan endda lave backup til en lokal disk el. Cloud backupen er en betalbar ydelse. Sendt fra min GT-P7500 med Tapatalk

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites