Jump to content
keno

Udlevering af Svensk selvangivelse?

Recommended Posts

Der er intet hemmeligt over din svenske årsopgørelse. Enhver, som er i besiddelse af dit personnr., kan jo få en kopi af din årsopgørelse i Sverige. Og Folkeregistret i Danmark kan jo se, hvad dit svenske personnr. er, da de udveksler oplysninger indbyrdes i Norden. Derimod er jeg ikke så sikker på, om Skatteverket i Sverige kan få udleveret din årsopgørelse i Danmark - altså den modsatte vej - da skatteoplysninger af den karakter jo netop ikke er offentligt tilgængelige i Danmark.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok både nemmere og billigere for dem, hvis borgerne selv indkommer med de ønskede oplysninger, end hvis de skal til at henvende sig til Skatteverket og betale for at få samme oplysninger, da der vistnok er et gebyr på den slags ydelser. Endelig handler det jo også om bevisførelse og om, hvem der har noget at vinde i den givne sag. Hvis det fx handler om, at du vil have et fradrag for noget i Sverige, så ligger bevisførelsen naturligvis på din side.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Smiler stille, ja det er nok der at anden ligger begravet,,,, De mener sikkert at jeg vil snyde dem for fradrag på mit Bolån,,, selvom jeg har sendt dem årsopgørelsen fra banken... Den mener "fjolserne" læses medarbejderne i DK Skat jo nok at jeg har forfalsket...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Smiler stille' date=' ja det er nok der at anden ligger begravet,,,, De mener sikkert at jeg vil snyde dem for fradrag på mit Bolån,,, selvom jeg har sendt dem årsopgørelsen fra banken... Den mener "fjolserne" læses medarbejderne i DK Skat jo nok at jeg har forfalsket...[/quote'] Det er fint at SKAT kontrollerer oplysninger, tal osv. Tænk nu hvis de ikke gjorde?! :scared: Det er måske ikke så sjovt når man bliver "udvalgt" men hvis man har rent mel i posen er der jo intet at frygte.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er rigtigt' date=' men det kan bare undre at de ikke vil godtage de årsopgørelser som bankerne udsender...[/quote'] SKAT kan gøre lige som de vil... Der gælder omvendt bevisbyrde i skattesager, så du skal bevise at du har ret til de fradrag...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites