Jump to content
briped

Politi razzia ved Lernacken

Recommended Posts

Synes efterhånden at der på det sidste er kommet ret så mange kontoller - såvel politi som told - ved Lernacken. Naturligvis kun når man kommer fra Danmark. Mod Danmark er der aldrig noget lige med undtagelse af nogle lastbiler, da der var tale om permanent grænsekontrol i DK. Jeg synes at det tilnærmer sig chikane med al den kontrol. Mon det er fordi politiet har fået yderligere ressourcer i forbindelse med de mange mord, og det ikke ved, hvad de skal bruge dem til? "Nå jo - vi kan jo altid være synlige ved broen. Så kan vi sige i medierne, at vi holder skidtet ude..." Vh, Lars.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kører jeg med tog over broen for tiden, og jeg syntes også der er rigtigt mange toldere på vejen mod Sverige, flere gange ugentligt oplever jeg det. Læste i Metro at de beslaglægger en del "knark" for tiden, typisk hash, og at de derfor har intensiveret kontrollen typisk i weekenderne. Men i tirsdags oplevede jeg faktisk noget jeg aldrig har oplevet før i de snart 4 år jeg primært har kørt i tog over broen. Fire danske toldere med K9 og hele svineriet i toget mod Danmark. Kan selvfølgelig være at de bare har været på kursus i Sverige for at træne hunden eller så noget :laugh:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Nu kører jeg med tog over broen for tiden, og jeg syntes også der er rigtigt mange toldere på vejen mod Sverige, flere gange ugentligt oplever jeg det. Læste i Metro at de beslaglægger en del "knark" for tiden, typisk hash, og at de derfor har intensiveret kontrollen typisk i weekenderne. Men i tirsdags oplevede jeg faktisk noget jeg aldrig har oplevet før i de snart 4 år jeg primært har kørt i tog over broen. Fire danske toldere med K9 og hele svineriet i toget mod Danmark. Kan selvfølgelig være at de bare har været på kursus i Sverige for at træne hunden eller så noget :laugh:
Det er ganske almindeligt med svenske toldere i Øresundtogene fra Danmark til Sverige - både i uniform og i civil. Danske toldere er derimod et ganske usædvanligt syn, og jeg har også kun én gang set danske toldere på toget fra Sverige til Danmark. Jeg har en mistanke om, at de svenske toldere hovedsagelig fanger folk på vej hjem fra Christiania med for meget hash på sig.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er ganske almindeligt med svenske toldere i Øresundtogene fra Danmark til Sverige - både i uniform og i civil. Danske toldere er derimod et ganske usædvanligt syn' date=' og jeg har også kun én gang set danske toldere på toget fra Sverige til Danmark. Jeg har en mistanke om, at de svenske toldere hovedsagelig fanger folk på vej hjem fra Christiania med for meget hash på sig.[/quote'] Enig, det er helt normalt. Det virker dog som om niveauet er blevet til at der er "permanent" kontrol. Ved ikke lige hvad kriteriet for det er, men når der har været toldere i toget 3 gange ugentligt de sidste par uger, på lige netop de afgange jeg har været med, lugter det lidt af, at der er ret intens kontrol. Ikke at det rør mig synderligt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites