Jump to content
Menace

Brille til barn

Recommended Posts

Hejsa Er der nogen har købt briller til børn mens i har boet i sverige? vores ene barn på 3 år har været til optopist på umas og fået konstanteret at han har brug for briller (selvom han ser ok synes jeg) Men han skal have nogen briller med +8.75 og +7.75 og har fået en recept på det. For mig er det et helt nyt område at bevæge mig ind på og vil derfor lige høre om nogen har erfaringer på det område. Hvor får man nogen ok børnebriller med den slags styrke? Jeg spurgte Louis nielsen i danmark om recepten ville gælde i danmark og det gør den, så udvalget er større end bare malmø- Man kunne få 2 sæt børnebriller inkl. slibning (da de ellers bliver meget tykke i den styrke), antirefleks og hærdning (så vidt jeg lige kunne forstå på ekspedienten) for 2695 kr (695 for brillen, hvor man får 2 briller, med glas op til -/+4, og 1000 kr ekstra pr. brille for slibningen, hærdning, antirefleks) Jeg ved godt ikke om det er en god deal? Jeg har endnu ikke henvendt mig i nogen svenske butikker, da jeg er i tvivl om hvor man skal gå hen :-) Jeg tænker ligeledes om man kan tage hjælpemiddel-bidraget med til danmark? (eller sende kvitteringen til malmø, et eller andet sted) http://www.skane.se/sv/Webbplatser/Hjalpmedelshandbok/Avgifter-bidrag/#Bidrag

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hejsa Er der nogen har købt briller til børn mens i har boet i sverige? vores ene barn på 3 år har været til optopist på umas og fået konstanteret at han har brug for briller (selvom han ser ok synes jeg) Men han skal have nogen briller med +8.75 og +7.75 og har fået en recept på det. For mig er det et helt nyt område at bevæge mig ind på og vil derfor lige høre om nogen har erfaringer på det område. Hvor får man nogen ok børnebriller med den slags styrke? Jeg spurgte Louis nielsen i danmark om recepten ville gælde i danmark og det gør den, så udvalget er større end bare malmø- Man kunne få 2 sæt børnebriller inkl. slibning (da de ellers bliver meget tykke i den styrke), antirefleks og hærdning (så vidt jeg lige kunne forstå på ekspedienten) for 2695 kr (695 for brillen, hvor man får 2 briller, med glas op til -/+4, og 1000 kr ekstra pr. brille for slibningen, hærdning, antirefleks) Jeg ved godt ikke om det er en god deal? Jeg har endnu ikke henvendt mig i nogen svenske butikker, da jeg er i tvivl om hvor man skal gå hen :-) Jeg tænker ligeledes om man kan tage hjælpemiddel-bidraget med til danmark? (eller sende kvitteringen til malmø, et eller andet sted) http://www.skane.se/sv/Webbplatser/Hjalpmedelshandbok/Avgifter-bidrag/#Bidrag
Det lyder som en rigtig god ide`at han får briller. Er det ikke bare at trampe ind til en optiker og höre om prisen. Jeg er ret overbevist om at bidraget bare gälder en Svensk optiker. Hvorfor skulle det gälde i DK? Dit barn har jo intet med DK at göre.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har selv været ude i noget tilsvarende. Vores søn skelede som baby, og efter div. tests fandt vi ud af at han skulle have briller. (og gå med klap) vores søn skulle have 7,75 og 6,75, hvilket bliver nogle ordentlige hinkesten, hvis de ikke bliver lavet så let som muligt. (hvis du har den styrke som voksen er du næsten blind, men på grund af blødheden i øjet ser børn bedre med den styrke.) Jeg kan klart anbefale at man køber toppen af poppen inden for børnebriller som er lavet i titanium og har hærdet plastic glas, og med de der gummi der holder fast ned bag øreret, så kan barnet lege som alle de andre børn uden at tænke over de har briller... skulle de tabes så sker der ikke noget, de der fleksible titanium stel er ikke til at brække. vi har stor erfaring inden for området, da vores søn nu er 13år, og i alt den tid har vi købt gode briller, for han bruger dem fra han står op til han går i seng. Fra han var ca 4år har han haft briller med farveskiftende glas, da man ikke på samme måde har mulighed for et par solbriller til 20kr som han kan smide væk og glemme rundtomkring. vi kender flere der har købt billige og dårlige briller som ikke har haft andet end problemer, både med komfort og holdbarhed. Fordi vi startede så tidligt som vi gjorde, er han i dag ned på 2,75 og 2,5 og det forventes at det har rettet sig helt om 2-3 år, han kan så forvente ca 15-25 år uden briller, før synet vender igen. Vi har købt briller både i Danmark og i Sverige, og vores erfaring er at det er lidt billigere i Sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bor i Nærheden af Helsingborg, og bruger en optiker i väla, så kan ikke hjælpe så meget der. De briller vores søn havde da han var mindre, er den gamle model af dem her http://www.optikerwichmann.dk/rim.htm (var bare der jeg kunne finde dem på nettet kender ikke stedet) og det er ikke lykkedes ham at ødelægge dem, ud over buler og ridser. Der bliver dog brugt noget "næsegummi" og nogle øreholdere da de bliver slidt op.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Min flicka fick glasögon när hon var 5-6 år hon är nu snart 10. Hela vår familj går på specsavers ute på Jägersro Center. Man brukar kunna få 2 par glasögon betala för 1 par. Rekommenderar starkt att ha 2 par då ibland ett av paren är lite krockskadade efter lek. När man har recept har man ju dessutom lite extra rabatt. 500 kr eller ??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites