ZeNi 10 Anmeld indhold Skrevet February 13, 2012 Hej Nogen som har fået besked fra Försäkringskassan om at man skal indsende et skriftligt erklæring fra Danmark omkring hvad som der er udbetalt af ledighedspenge, selvom man ikke har fået noget fra Danmark. Sagen er den, at jeg har søgt om föräldrapenning for længe siden, men nu fået et brev hvor jeg bliver bedt om at få en skriftlig erklæring fra Danmark om, - hvem som har udbetalt (land) - for hivlke dage som jeg eller den anden forældre har fået penge for - hvor meget jeg eller den anden forældre har fået. hvis vi ikke har fået noget, skal det fremgå af erklæringen Spørgsmål: Skal jeg kontakte min fraflytterkommune, daværende arbejdskommune, min samboes fraflytterkommune eller hvor henvender man sig? zeni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret February 13, 2012 ja, de vil jo bare checke at du ikke hive penge begge steder fra, og ville starte med fraflytter kommunen Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Janni Scharge 10 Anmeld indhold Besvaret October 24, 2012 Ja det er rigtigt og man får det ikke at vide med det samme. Jeg har også først fået det af vide nu. og jeg sendte ansøgning for nu 5 mdr siden. Det er et meget dårligt system. Jeg har ingen penge fået i 5 mdr og kæmper stadig en brav kamp med dem. De har sendt mine papir de forkerte steder hen . og yder mere ringer man ind sidste fredag og får at vide at det hele er okay og pengene kommer ind i løbet af ugen. Hmm ugen går og jeg ringer igen , så får jeg af vide at de mangler det der papir og at de så har sendt det til det forkerte sted. Hurra for det svenske system. ;-( Hvis jeg havde vidst det havde vi ALDRIG flyttet til Sverige!!!!!!!! Er også på nippet til at flytte til DK igen !!! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dan 0 Anmeld indhold Besvaret November 1, 2012 Vi har lige været igennem det. Pludselig en dag ligger der et brev i postkassen til min kone, om at hun har 240 dage på højt niveau og 180 dage på lavt niveau (mener jeg det var) og iøvrigt per barn under 8 år (vi har 3 i den alder), så min kone stod med julelys i øjnene og tænkte - FRI I 3 år :-). Vi undrede os over, at det kom ud af den blå luft men tænkte, at det kunne være fordi hun for knap 2 år siden kom på det svenske arbejdsmarked i stedet for DK. 2 år er jo ikke en unormal responstid for försäkringskassan :-) Min kone bad så om fri fra arbejdet hver mandag (hvilket de jo ikke kan modsætte sig), og pludselig skulle vi så også sende et intyg fra DK, om hvor meget vi havde haft der. Fair nok - men det er sgu dem der starter med at sende et brev om, hvor meget vi har - så kan de jo i stedet skrive, at man har mulighed for at dokumentere tidligere anvendte dage, og så få resten i S, eller hvad ved jeg. Nå, men en enkelt opringning til Københavns Kommune barselsafdelingen (og en meeeeega ventetid) så fik min kone at vide, at de ville sende et brev til e-boks, som hun ikke har -for hun er jo nu fuld tid i S, og så vidste de ikke lige, hvad de skulle gøre. Meeeen den kloge servicemedarbejder fandt ud af, at man faktisk stadig kan sende breve med posten, så det lå der efter et par dage. Og det "intyg" (som redegjorde for hvordan vi havde holdt barsler begge to med alle børnene i DK) sendte vi til försäkringskassen som derefter har udbetalt siden. Hej Nogen som har fået besked fra Försäkringskassan om at man skal indsende et skriftligt erklæring fra Danmark omkring hvad som der er udbetalt af ledighedspenge, selvom man ikke har fået noget fra Danmark. Sagen er den, at jeg har søgt om föräldrapenning for længe siden, men nu fået et brev hvor jeg bliver bedt om at få en skriftlig erklæring fra Danmark om, - hvem som har udbetalt (land) - for hivlke dage som jeg eller den anden forældre har fået penge for - hvor meget jeg eller den anden forældre har fået. hvis vi ikke har fået noget, skal det fremgå af erklæringen Spørgsmål: Skal jeg kontakte min fraflytterkommune, daværende arbejdskommune, min samboes fraflytterkommune eller hvor henvender man sig? zeni Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites