Jump to content
alexzuz

Svensk straffeattest

Recommended Posts

Hej. Min Kone har netop fået et nyt job, og skifter til Tårnby kommune 01/04 (wuhu 30 min på arbejde:th2:.)Nå, men... Hun er netop blevet ringet op af hendes kommende afdelingsleder og blevet bedt om at fremsende en dansk og en svensk straffeattest. Den danske er ikke noget problem, men den svenske?! Jeg gætter på at det er samme system som i dk, men jeg har haft et hurtigt kig på polisen.se og jeg kunne ikke lige se noget der lignede.. ved i om man bare vandre derind ligesom i dk med ID kort eller skal der et arsenal papirer til?! eller er det måske på skatteværket??

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

At bede om en svensk straffeattest er sgu lidt Gøg og Gokke, synes jeg. Jeg har bedt om et "Utdrag", og fik forleden et brev fra Polisen. Jeg citerer: "Om du förekommer i belastningsregistret följer ett registerutdrag med detta brev. Om du inte f¨rekommer i belastningsregistret medföljer inget registerutdrag. Syftet med registerutdraget är att du själv ska få information om de uppgifter som eventuellt finns om dig i belastningsregistret. Det är inte lagstiftarens mening att utdraget ska användas som ett intyg för at visa att du inte är straffad." Ergo: at få udleveret en svensk straffeattest ifm. jobsøgning er rimeligt ligegyldigt, da du ikke kan bruge den til en pind. :rolleye:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
"Om du förekommer i belastningsregistret följer ett registerutdrag med detta brev. Om du inte f¨rekommer i belastningsregistret medföljer inget registerutdrag. Syftet med registerutdraget är att du själv ska få information om de uppgifter som eventuellt finns om dig i belastningsregistret. Det är inte lagstiftarens mening att utdraget ska användas som ett intyg för at visa att du inte är straffad." Ergo: at få udleveret en svensk straffeattest ifm. jobsøgning er rimeligt ligegyldigt, da du ikke kan bruge den til en pind. :rolleye:
Dét svar fra Polisen er da et fint dokument til en evt. arbejdsgiver, da der jo står sort på hvidt at du ikke er registreret som forbryder :) Jeg ser ikke problemet!?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Dét svar fra Polisen er da et fint dokument til en evt. arbejdsgiver, da der jo står sort på hvidt at du ikke er registreret som forbryder :) Jeg ser ikke problemet!?
At du bare afleverer brevet og siger at der ikke var nogen bilag med ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
... da der jo står sort på hvidt at du ikke er registreret som forbryder :)
Der står jo netop IKKE sort på hvidt, at jeg ikke er registreret?! Derimod står der, at hvis der fulgte et registeruddrag med brevet, er jeg registreret. Men jeg kan jo ligesom ikke bevise overfor en evt. arbejdsgiver, at der ikke fulgte noget uddrag med mit brev. Jeg kan ikke vise dem noget, som jeg ikke har.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Der står jo netop IKKE sort på hvidt, at jeg ikke er registreret?! Derimod står der, at hvis der fulgte et registeruddrag med brevet, er jeg registreret. Men jeg kan jo ligesom ikke bevise overfor en evt. arbejdsgiver, at der ikke fulgte noget uddrag med mit brev. Jeg kan ikke vise dem noget, som jeg ikke har.
Ahh..point taken! En teknikalitet jeg ikke havde hjerneceller til at gennemskue, grundet lav koffein-beholdning da jeg skrev mit tidligere indlæg :o :th2:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Lisbeth' date=' håber ikke jeg støder dig nu... men er det bare en fiks idé du har, eller er det fordi du ved, at det (uofficielt) er almen praksis at gøre det på den måde i Sverige?[/quote'] Min datter fik en for nogen tid siden, det var beskeden der fulgte med.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites