Jump to content
ARN

La Marmotte

Recommended Posts

Hvad laver man af forberedelser til sådan et løb? Jeg går lidt selv med tanker om at køre en længere tur i Europa, men mangler nogen der faktisk gider med! cykler selv om sommeren ml 200 og 300 km om ugen...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej - jeg overtager denne konversation ( fra min mand) i og med at det er mig, som cykler i familien :-) Ang. La Marmotte - så er det rubriceret som Europas hårdeste motionsløb. Ialt er der knap 8000 deltagere - hvoraf en stor del -ca. 1500 er fra DK. Selve løbet foregår i Frankrig over nogle af de store "knolde" - Telegraphe - Glandon - Galibier og til slut op til Alpe d`Huez. 174 km med godt 5000 højdemeter er løbets facts. Du kan søge på nettet under "la marmotte" for at få hjemmesiderne op omkring emnet. Jeg deltager for første gang i år - sammen med et par danske herrer, som har kørt det flere gange. Det kræver helt klart, at man dedikeret træner op til løbet - d. 7. juli - målrettet med lange ture samt - hvis det er muligt - finde nogle stigninger, til at træne på. I maj skal jeg på Hallandsåsen for at træne over Pinsen sammen med en dansk gruppe, som laver træningstur der. Det udgår fra Laholm vandrehjem. Du lyder som om, du har et seriøst antal km i benene til daglig - så det skulle ikke være umuligt for dig at træne op til dette løb heller. Lige nu er det i spinninglokalerne, jeg holder formen - det er ALT for koldt udenfor indtil videre. Men -hvis du bor omkring Malmø vil der da være basis for at lave tur sammen - når foråret melder sig. God fornøjelse med træningen - Senorita

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites