NinaH 10 Anmeld indhold Skrevet February 7, 2012 Situationen kort beskrevet: jeg har arbejdet i Sverige i et halvt år og har et samordningsnummer, men har ikke fået svensk bank endnu. Har meldt flytning til Sverige pr 1. februar lige som min mand, men har selvfølgelig ikke nået at få svensk personnummer endnu. Min mand arbejder stadig i danmark. Nu er det så sådan at vi er flyttet i lejlighed sådan lidt uden for alting og vil derfor gerne købe bil så hurtigt som muligt. Vi snakker brugt småbil, så ikke noget vanvittig dyrt. Nu er vores danske bank så i tvivl om hvorvidt de vil låne os pengene og jeg vil derfor hører om nogen ved hvor hurtigt man kan få godkendt lån i en ny svensk bank eller om man kan optage billån gennem forhandleren når man ikke har fået sit personnummer endnu, men har samordningsnummer Mvh Nina Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Tal med din bank i DK og hør om de kan henvise dig til en svensk samarbejdspartner... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NinaH 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Min bank har ingen svensk samarbejdspartner, har allerede spurgt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Hvis det er personnummeret der er problemet tager det jo umiddelbart ganske få dage at få et svensk personnummer som dansker. Det gjorde det i hvert fald for mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
NinaH 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2012 Jeg har fået at vide at det tager 3- 4 uger, da jeg henvendte mig til skatteverket, så det må väre lavet om siden så. Ellers har de bare travlt, det ved jeg jo selvfölgelig ikke Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2012 Du kan vel alligevel ikke registrere og forsikre bilen i dit navn før du har svensk personnummer. Eller går det an at gøre med samordningsnummeret? De gange jeg har optaget billån har det været billigst hos forhandleren, og helt problemfrit når man bare har den krævede udbetaling samt kan dokumentere fast indkomst og job. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2012 Du kan vel alligevel ikke registrere og forsikre bilen i dit navn før du har svensk personnummer. Eller går det an at gøre med samordningsnummeret? De gange jeg har optaget billån har det været billigst hos forhandleren, og helt problemfrit når man bare har den krævede udbetaling samt kan dokumentere fast indkomst og job. Man kan godt købe en bil i sverige uden at have et svensk personnummer. Jeg er ikke sikker på hvordan det foregår. Men min ven undersøgte det da han kun bor i Sverige få måneder om året og derfor hverken betaler skat her eller har et personnummer, og skatteverket sagde at det var noget de nemt kunne klare nede hos forhandleren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2012 Man kan godt købe en bil i sverige uden at have et svensk personnummer. Jeg er ikke sikker på hvordan det foregår. Men min ven undersøgte det da han kun bor i Sverige få måneder om året og derfor hverken betaler skat her eller har et personnummer' date=' og skatteverket sagde at det var noget de nemt kunne klare nede hos forhandleren.[/quote'] OK. Jeg tror dog man kan spare sig selv for en del bøvl og besvær ved blot at vente på personnummeret, men jeg har ikke prøvet det andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret February 10, 2012 OK. Jeg tror dog man kan spare sig selv for en del bøvl og besvær ved blot at vente på personnummeret' date=' men jeg har ikke prøvet det andet.[/quote'] Ja det ville jeg også gøre. Som sagt tog det mig ikke mere end få dage før mit personnummer lå i postkassen. Tror de siger 3-4 uger bare så de har lidt tid at løbe på just-in-case. Når der er en dansker der melder sig til tror jeg at de skyder det afsted med det samme da de ved at alt er i orden. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites