stof 10 Anmeld indhold Skrevet February 7, 2012 Hej alle, Nogen der kender til at ville lave et lille forbrugslån? Vi skal købe lidt sofa-halløj til lejligheden i ILVA og ville (når nu mulighden findes) benytte os af et rentefrit afbetalingslån. Men, men, men........ Det er jo komplet umuligt når man bor i Sverige og arbejder i Danmark. Sverige-siden: Umuligt fordi ens kreditvurdering er 0, grundet indkomst i Danmark. Danmark-siden: Umuligt fordi man SKAL have adresse i DK. Nogen der har luret en metode at omgå ovenstående DYBT frustrerende problematik????? Thomas Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Nu kan jeg ikke tale i det konkrete tilfælde, men de fleste kreditinstanser plejer at mildne op hvis man taler med dem/får sælger til at tale med dem og forklare situationen samtidigt med man så fremviser nogle lønsedler og/eller ansættelseskontrakt og derved dokumenterer en indkomst... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jakriborg 10 Anmeld indhold Besvaret February 7, 2012 Ellers lån i jeres bank i enten Danmark eller Sverige. De er nok mere medgørlige og kan se, om I er kreditværdige uden helt så rigide regler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Nicode 11 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Ellers lån i jeres bank i enten Danmark eller Sverige. De er nok mere medgørlige og kan se' date=' om I er kreditværdige uden helt så rigide regler.[/quote'] Men jeg tror ikke de gør det rente og omkostningsfrit :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Det er ikke let at få forbrugslån i Sverige. Jeg forsøgte engang et af de der "betal over 30 måneder rentefrit" hos MediaMarkt. Déngang faldt jeg på at jeg ikke havde svensk ID - mit danske pas og udskrift af personbevis fra Skatteverket var ikke godt nok. Andre steder, ved større lån til bil, har det til dato været tilstrækkeligt at supplere kredituplysningen (som viser 0 kr i indkomst) med at præsentere en flok lønsedler fra DK og et arbejdsgiver-intyg på at jeg er fastansat. Har du spurgt om du hvis du kan dokumentere fastansættelse og indkomst fra DK godt kan få lov? Det er ikke altid de selv tænker på det tror jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Men jeg tror ikke de gør det rente og omkostningsfrit :-) Det skal man nu også sikre sig at de ikke gør dér, de plejer at gemme diverse gebyrer rundt omkring selvom de skriver både rente og omkostningsfrit :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Jeg ved godt at det ikke er det du spørger om, men: er det ikke en økonomisk detour at gå og låne penge til den slags forbrug? Efter min mening er det eneste man bør låne penge til hus/lejlighed, og til nøds bil. Hvis du ikke har pengene kontant til at købe møbler, så find noget billigt på blocket. Noget af det bliver jo næsten foræret væk. Det er bare et godt råd. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Hvorfor ikke få et kort fra din bank med op til 55 dages kredit på som f.eks master card silver eller visa gold? Hvis du har et boliglån i din bank, så er de næsten altid gratis og da vi fik vores kunne vi selv bestemme hvad vi måtte kunne købe "over" med, og her snakker vi altså om 50K-200K Bemærk dog at renten, hvis du vælger at dele betalingen op efter de 55 dage, er højere end hvis du bare får et "lån uden sikkerhed" til rent forbrug.... 10-13%. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 8, 2012 Jeg ved godt at det ikke er det du spørger om' date=' men: er det ikke en økonomisk detour at gå og låne penge til den slags forbrug? Efter min mening er det eneste man bør låne penge til hus/lejlighed, og til nøds bil. Hvis du ikke har pengene kontant til at købe møbler, så find noget billigt på blocket. Noget af det bliver jo næsten foræret væk. Det er bare et godt råd.[/quote'] Hvis man nu har pengene - og gemmer dem på en bankkonto - så er der da lidt at spare ved at låne HVIS det vel at mærke er 100% rente / afgiftsfrit. Ellers er jeg enig, at købe at muligt "på klods" bare fordi man kan er et skråplan :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2012 Hvis man nu har pengene - og gemmer dem på en bankkonto - så er der da lidt at spare ved at låne HVIS det vel at mærke er 100% rente / afgiftsfrit. Ellers er jeg enig, at købe at muligt "på klods" bare fordi man kan er et skråplan :) Det er virkelig virkelig småpenge der er tale om, når vi snakker om køb af en sofa. Pengene skal jo betales tilbage relativt hurtigt hvis det skal være rentefrit, så i givet fald er der tale om renten af måske 10.000 kr i få måneder. Det er nærmest intet man får ud af det. Til gengæld er der overvejende sandsynlighed for at kommer til ikke at betale pengene tilbage til tiden, og dermed ende med at betale renter igennem længere tid. Der er en grund til at mastercard tjener så mange penge som de gør. De fleste af dem der har kortet ender med at bruge hele kreditten og betale den fulde rente i årevis. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 9, 2012 Ja det er småpenge. Men hvis man kan låne fx 50.000 kroner til nye møbler rentefrit over 36 mdr så giver det da økonomisk set god mening HVIS man altså ikke misligholder kreditten. Din generalisering omkring indehavere af Mastercard med kredit (og vel også andre kreditfaciliteter som fx en kassekredit?) vil jeg stille mig tvivlende overfor. Men igen har du ret, hvis man ikke tåle at se at man har x-tusind kroner til sin disposition i form af en kredit uden at bruge dem, så skal man lade være. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Fætter 10 Anmeld indhold Besvaret February 21, 2012 Har du prøvet at undersøde om du kan få et lån hos dem her?. Jeg kender ikke selv reglerne, men det kunne godt tænkes at det var en mulighed. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites