Jump to content
MKE

Hvornår er en bil en årgang 12?

Recommended Posts

Jeg får en *ny* dyt på torsdag. Når jeg så vil se, hvad de forskellige forsikringsselskaber vil ha´ for, at forsikre den - skriver de, at den er fra / årgang 11. Produktionen blev påbegyndt d. 20.12.11. Hvornår bli´r en bil så en 12´er? Håber spørgsmålet kan forstås... Mvh. Michael

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Syns tit transportstyrelsen bruger produktionsåret som væren årgang - og det er vel også det forsikringselskaberne skal bruge, når de skal bedømme hvor gammel bilen egentlig er. Mange mærker skifter modelårgange fra juli og frem. Men der er forskel på om bilen har kørt 6 måneder på vejen og om den er sprit neues ab fabrik for dem tror jeg.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg får en *ny* dyt på torsdag. Når jeg så vil se' date=' hvad de forskellige forsikringsselskaber vil ha´ for, at forsikre den - skriver de, at den er fra / årgang 11. Produktionen blev påbegyndt d. 20.12.11. Hvornår bli´r en bil så en 12´er?[/quote'] Tillykke med bilen - hvad blev det til? Årgang '12 kan defineres ift. 3 måder: Produktionsdato, som bl.a. forsikringsselskaberne underligt nok anvender. Modelår, som forhandleren anvender i salgsøjemed. 1. indreg. dato, som bl.a. anvendes når brugtvognsprisen skal sættes.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites