MKE 10 Anmeld indhold Skrevet January 31, 2012 Jeg får en *ny* dyt på torsdag. Når jeg så vil se, hvad de forskellige forsikringsselskaber vil ha´ for, at forsikre den - skriver de, at den er fra / årgang 11. Produktionen blev påbegyndt d. 20.12.11. Hvornår bli´r en bil så en 12´er? Håber spørgsmålet kan forstås... Mvh. Michael Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Swan 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Omkring august skulle jeg mene.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Jeg købte min Octavia i slutningen af september 2010 (levering oktober), men de kalder den stadig årgang 2011. Jeg kan ikke få det til at passe sammen med at en bil med levering i 2012 får årgang 2011? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Syns tit transportstyrelsen bruger produktionsåret som væren årgang - og det er vel også det forsikringselskaberne skal bruge, når de skal bedømme hvor gammel bilen egentlig er. Mange mærker skifter modelårgange fra juli og frem. Men der er forskel på om bilen har kørt 6 måneder på vejen og om den er sprit neues ab fabrik for dem tror jeg. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kim H 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Man kan blive en smule klogere af at læse her: http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle_Identification_Number Her er det værd at lægge mærke til at 8.sidste ciffer er MODEL-år - som ikke nødvendigvis er det samme som årgang Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret February 2, 2012 Jeg får en *ny* dyt på torsdag. Når jeg så vil se' date=' hvad de forskellige forsikringsselskaber vil ha´ for, at forsikre den - skriver de, at den er fra / årgang 11. Produktionen blev påbegyndt d. 20.12.11. Hvornår bli´r en bil så en 12´er?[/quote'] Tillykke med bilen - hvad blev det til? Årgang '12 kan defineres ift. 3 måder: Produktionsdato, som bl.a. forsikringsselskaberne underligt nok anvender. Modelår, som forhandleren anvender i salgsøjemed. 1. indreg. dato, som bl.a. anvendes når brugtvognsprisen skal sættes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites