civic1987 10 Anmeld indhold Skrevet January 29, 2012 Jeg mangler lidt inspiration til ny bil. Jeg har i dag en Ford Mondeo 2,5 V6 (2002) som jeg synes er lige tørstig nok. Vil gerne have udskiftet den til noget mere økonomisk, uden at gå på kompromis med køreegenskaber og kraften. Jeg har dog indset, at jeg nok ikke kommer udenom en Diesel, hvilket vel er okay, når jeg kører 35.000 km. om året (foretrækker dog benzin!). Størrelsemæssigt er der ingen præferencer, jeg har sjældent brug for alt den plads som der er i min Mondeo, 90 % af tiden er det kun mig og højest en passager i bilen. Jeg har følgende krav til en ny bil, håber I kan hjælpe lidt med at finde min nye bil: 1. Skal max. koste omkring 100.000 skr. 2. Min. 170 HK 3. Skal køre min. 13,5 KM/L. 4. Skal have multifunktionsrat! 5. Max. 10 år gammel! Fire at will! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2012 http://bytbil.com/bilar/bmw/330/evedeiag/8MABUDIAAZf0i.sI1-QSknwRnEAj1MAATyKCGAA_! http://bytbil.com/bilar/peugeot/407/vvgkxiag/8MCBUDIAAZf0i.sI1-QSknwRnEAj1MAATyKCGAChaA__! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2012 http://bytbil.com/bilar/bmw/330/evedeiag/8MABUDIAAZf0i.sI1-QSknwRnEAj1MAATyKCGAA_! Ikke noget dårligt bud - som dog har kørt en del (manden kører jo også en del), ligesom den er importeret. Det er 2 ting, der vil trække nedad, når den skal sælges igen... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2012 Ikke noget dårligt bud - som dog har kørt en del (manden kører jo også en del), ligesom den er importeret. Det er 2 ting, der vil trække nedad, når den skal sælges igen... Brug-og-smid-væk :) og dog... man kan måske få 40.000 for den om 4 år og 28.000 mil på tælleren. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2012 Brug-og-smid-væk :) og dog... man kan måske få 40.000 for den om 4 år og 28.000 mil på tælleren. Ikke uenig, men så ville jég finde en 320d, som kører længere på literen og mindre kompliceret... www.bytbil.com/bilar/bmw/320/uv497mag/00QBUDIAAYkF.tL-jDho9TAAE8OAAA__! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret January 29, 2012 Ikke uenig, men så ville jég finde en 320d, som kører længere på literen og mindre kompliceret... www.bytbil.com/bilar/bmw/320/uv497mag/00QBUDIAAYkF.tL-jDho9TAAE8OAAA__! Sandt nok, men jeg begrænsede min søgning til Skåne og hér syntes jeg 330d'eren var bedste bud. Alternativt var der vist også en 120d (rød), men jeg vurderede den for lille. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
civic1987 10 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2012 Tak for jeres bud. En stationcar er dog det sidste jeg vil købe, når jeg ikke engang har brug for alt pladsen i min Mondeo. Udover det er køreegenskaber og stationcar ikke just forenlige, derudover forbinder jeg ikke ligefrem en Peugeot med gode køreegenskaber. 320D er for langsom en bil til at være interessant, men en 330d har jeg selv med i overvejelserne. Jeg håbede på at I kunne komme med nogle alternative forslag, det betyder dog ikke nødvendigvis at jeg vil gå på kompromis med køreglæde og kvalitet. Kom gerne med flere forslag! :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret February 1, 2012 Hvis du vil have noget andet end en tysker var det måske en mulighed at kigge på Japan... Noget Subaru måske? Eller Alfa Romeo hvis du tør det - de kører også godt når de kører... :) Personligt ville jeg kigge efter en 330D / 530D hvis det skal være maximal antal km/L og stor motor. Jeg har haft en 530D (E39 2002) og dét er en lækker motor bestemt. Den er lidt grov at lytte til i tomgang men på motorvejen er den helt perfekt. Ellers er det også Peugeot 406 Coupé - sådan en har jeg også haft.. men den er dog ikke specielt økonomisk i 3.0V6 udgaven, og i øvrigt nok ved at være for gammel - men dén kører bestemt også godt. Og er efter min mening stadig en af de flotteste biler der er serieproduceret som er til at betale. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites