Jump to content
Kristoffer

Opskrive barn til förskola mens vi bor i DK?

Recommended Posts

Jeg har fået arbejde i Göteborg pr. 1. marts og min kæreste og jeg vil gerne flytte dertil. Der er imidlertidigt meget lang venteliste til en plads i en förskola til vores 1,5 årig datter (august). Min kæreste vil ikke have mulighed for at blive hjemme og passe hende så længe. Vi overvejer derfor at blive boende i København, så jeg kun er i Göteborg i hverdagene, indtil vi har fået en plads i en svensk förskola. Men kan vores datter godt være skrevet op i Sverige, samtidig med at hun går i en dansk vuggestue?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Hun skal have CPR nummer for at komme på venteliste' date=' så på den vis må hun nødvendigvis flytte til sverige. Om det så bare er proforma.[/quote']Jeg er sikker på et samordningsnummer kan klare paragrafferne, så alt det der proforma-fnidder kan undgås ;)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan I godt, eller det kunne vi i hvert fald. Vi flyttede pr 1. aug sidste år men skrev børnene op allerede om foråret. Vi kontaktede bare pladsanvisningen og fik at vide at vi skulle melde dem ind digitalt og bare undlade svensk personnummer, indtil vi fik det når vi flyttede:)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Tusind tak for hurtigt svar. Samordningsnummer lyder som en god idé. Hvordan fungerer det? Min datter kan vel ikke "bo i Sverige" og stadig beholde sin vuggestue plads i Danmark?
Svar skyldig. Jeg er sikker på andre mere kvalificerede udi emnet kan svare fyldestgørende :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites