Defformero 10 Anmeld indhold Skrevet January 26, 2012 Jeg skal snart købe en ny bil, men jeg ved ikke hvilken :o Den skal være: diesel, pris 150.000 - 250.000 sek. , økonomisk/ grøn, lav vejskat, skal have den i 5 år.. Har tænkt på Golf 1,6 BM TDi, Audi A3 tdi og ny Bmw 116 d. Er der nogen der kan anbefale een god bil? :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2012 Ud af de tre, så ville jeg vægte mest ovre i BMW. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2012 Også mig. Den helt nye BMW 1-serie ser ret fin ud imo - og den fås i øko-udgave. Overvej automatgear i øvrigt hvis det kan være inden for dit budget. Plus fartpilot. Så har du en super fin lille pendler-bil :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 26, 2012 Jeg skal snart købe en ny bil, men jeg ved ikke hvilken :o Den skal være: diesel, pris 150.000 - 250.000 sek. , økonomisk/ grøn, lav vejskat, skal have den i 5 år.. Har tænkt på Golf 1,6 BM TDi, Audi A3 tdi og ny Bmw 116 d Jeg havde helt klart gået efter den 2 liters BMW 116d... Er der nogen der kan anbefale een god bil? :D Hvis du kan abstrahere lidt fra, hvad "mængden" sikkert siger, så kør ud til Citroén og prøv deres C5 HDI 110, som kører 21,7 km/l. Du finder næppe skønnere pendlerbil til pengene i det prissegment just nu - kampagnepriser: www.citroen.se/Resources/Content/SE/Brochures/Pricelists/Prislista_C5.pdf Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2012 Skoda octavia greenline :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2012 Skoda octavia greenline :-) Måske men hva koster den ift. de konkurrenter, du har set på" Hvad er det helt præcist, du vælger mellem? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2012 Måske men hva koster den ift. de konkurrenter, du har set på" Hvad er det helt præcist, du vælger mellem? Forstår ikke helt dit spørgsmål. Men den koster omkring 200k. Har dog selv en superb men den ligger ikke i hans budget. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2012 Forstår ikke helt dit spørgsmål Sorry jeg tog fejl - jeg troede lige, du var den oprindelige spørger :-) (rødvinen har nok gjort sit indtog he he) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MunterHyrde 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2012 Sorry jeg tog fejl - jeg troede lige, du var den oprindelige spørger :-) (rødvinen har nok gjort sit indtog he he) Så virker den jo som den skal Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret January 27, 2012 Har en Skoda Octavia TSI 1,4, og den er jeg rigtig glad for. Vil også pege på Skodas Greenline, især hvis du alligevel har en VW Golf med i dine overvejelser. Man betaler for detajlerne ved VW, så man kan få mere komfort for samme penge, ved at vælge Skoda. www.skoda.se har en ganske fin "bygg din egen bil" ting som man kan lege med. Og den pris der vises er vejledende, salgsprisen er lavere. http://byggdin.skoda.se/byggdinskoda/configurator/mainFrameset.asp Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Defformero 10 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2012 BMW 116d EfficientDynamics Edition – tillgänglig från mars 2012? Også mig. Den helt nye BMW 1-serie ser ret fin ud imo - og den fås i øko-udgave. Hvis jeg køber en BMW, hvor skal man servicere den? Lund, Helsingborg? Hvad er bedst, at købe bilen kontant eller låne penge i banken? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2012 Det var den jeg tænkte på ja, hvis det skal være en ny bil. Fruen har en BMW 120i i den udgående model - det er nu også en rigtig fin bil. Så du kunne måske overveje at se dig om efter en let brugt 116d'er hvis prisen er god. Jeg får bilerne serviceret hos Autobahn Svedala... Niklas' fine lille værksted yder service i topklasse og de kan deres BMW... Han er dog ikke autoriseret endnu, men arbejder på sagen - jeg ved ikke hvad tidsrammen er for det dog. Hvis du køber en helt ny bil så er der vel et par års service med i prisen (?) og ethvert værksted inklusive nok BMW Malmö kan vel finde ud af at skifte olie... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2012 BMW 116d EfficientDynamics Edition – tillgänglig från mars 2012? Hvis jeg køber en BMW, hvor skal man servicere den? Lund, Helsingborg? Hvad er bedst, at købe bilen kontant eller låne penge i banken? Need for Speed i Malmö er også en mulighed... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2012 Hvad er bedst' date=' at købe bilen kontant eller låne penge i banken?[/quote'] Det er ret sikkert billigst at betale bilen kontant hvis du har pengene og ikke har brug for at låne til noget andet ved at bruge pengene på en bil. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2012 Jeg får bilerne serviceret hos Autobahn Svedala... Niklas' fine lille værksted yder service i topklasse og de kan deres BMW... Han er dog ikke autoriseret endnu' date=' men arbejder på sagen - jeg ved ikke hvad tidsrammen er for det dog[/quote'] Enig (hvis bilen er brugt), og Nikals er ved at bygge nyt værksted just nu med henblik på BMW-autorisation. Jeg har fået udført garantiarbejde hos Niklas - han fik selv og uopfordret arbejdet aftalt med BMW Sverige. Enestående godt værksted og serviceniveau, som helt lever op til sit motto: Din BMW - vor passion ! (han reparerer også Mini) En kontant handel er naturligvis billigere end at låne pengene - du sparer jo renter og gebyrer :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 30, 2012 Jaa - håber så bare niveauet holder når nu servicen skal BMW standardiseres.. Én stor fordel ved Autobahn er at han faktisk tænker over tingene før han handler, i stedet for blot at starte på step-1 i en eller anden fejlsøgnings guide og fortsætte til step-7 før fejlen tilfældigvis findes. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
credde 0 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Nikals er ved at bygge nyt værksted just nu med henblik på BMW-autorisation. Nogen som ved, hvilken tidshorisont autorisationen ligger i? Man kan jo ligeså godt holde udkig til når min BMW skal til service. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Nogen som ved, hvilken tidshorisont autorisationen ligger i? Man kan jo ligeså godt holde udkig til når min BMW skal til service. Han talte start 2012 sidst jeg spurgte til det.... Så hvis planen holder må det være snart. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Defformero 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Tak:D Jeg kiggede på den i fredags: http://www.blocket.se/lund/BMW_116_d_Urban_Line__Jubileumsbil__38324690.htm?ca=23_11&w=3 2 ting som jeg ikke kan lide ved den: ingen sport sedler og "den faste skærm i midten" som kan ikke gemmes ned, det er irriterende... ellers meget god bil! Har også set den på blocket: http://www.blocket.se/goteborg/Volkswagen_Golf_TDI_105_Blue_Motion_99g_35950311.htm?ca=23_11&w=3 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Jeg kiggede på den i fredags: http://www.blocket.se/lund/BMW_116_d_Urban_Line__Jubileumsbil__38324690.htm?ca=23_11&w=3 2 ting som jeg ikke kan lide ved den: ingen sport sedler og "den faste skærm i midten" som kan ikke gemmes ned, det er irriterende... ellers meget god bil! Den faste skærm - er det designmæssigt du syn's den er grim at have siddende dér altid - eller? I den gamle 1'er er det ikke alle modellerne der har skærmen, men i dem der har er det en som kan foldes ned. Min eneste bekymring ved den løsning kunne være hvad det mon koster når den motor - eller mekanikken omkring - der svipper skærmen op og ned engang går i stykker. Med hensyn til sæderne - så skal du da bare kigge efter en i "sport line" i stedet for "urban line" - så har den sports stole. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Med hensyn til sæderne - så skal du da bare kigge efter en i "sport line" i stedet for "urban line" - så har den sports stole. Og så skal du prøve at bygge en ny bil selv på BMW-konfiguratoren for at se, hvor dyr den bliver (minus rabat på 7-9%) ift. en lagerbil. En ny fra lageret ska være langt billigere for at ikke at vælge at konfigurere/bestille een selv IMO... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Defformero 10 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Quote Den faste skærm - er det designmæssigt du syn's den er grim at have siddende dér altid - eller? I den gamle 1'er er det ikke alle modellerne der har skærmen, men i dem der har er det en som kan foldes ned. Min eneste bekymring ved den løsning kunne være hvad det mon koster når den motor - eller mekanikken omkring - der svipper skærmen op og ned engang går i stykker. :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Jeg ville nu ikke være specielt nervøs for indbrudstyve lige pga skærmen er synlig, den har jo ikke rigtig nogen funktion i sig selv. Det er faktisk kun den gamle 1-serie hvor den er skjult, de større modeller har den monteret synligt. Til gengæld syntes jeg det er ret irriterende at man ikke kan slukket hel for lyset i den! Hvis jeg vælger at slukke skærmen i min 3-serie forsvinder billedet godt nok, men baggrundslyset bliver den ved med at have tændt. Det er altså en smutter imo... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Kvalm 13 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Jeg ville nu ikke være specielt nervøs for indbrudstyve lige pga skærmen er synlig Tyvene er hamrende ligeglade - min nabos svigersøn fik sin BMW 330d splittet ad, fordi de ønskede hans org. radio, navigation og interiørlister. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 31, 2012 Nå ja... men dér gør NÆPPE nogen forskel om skærmen kan klappe op og i eller ikke... :) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites