Jump to content
Defformero

At flytte til DK

Recommended Posts

Nu vælger vi at flytte til DK om nogle måneder men var vi blevet herovre havde vi skiftet kontaktperson eller ligefrem bank på grund af hende.

I mine øjne var Pede en af de sidste der ville flytte tilbage til DK :surprise: Som man kan læse her flere og flere flytter tilbage til DK hver eneste dag. Snart er der ingen danskere i Malmö.Hvad er årsag til det? Boligpriser, sek/dkk 0,8404, broen, skyderier...? :confused:

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Kort fortalt....Pris på bro, renten og pris på huse i DK. Vi smider rask væk 6000 om måneden for at køre over en bro for 2 der arbejder fuld tid på lidt skøre tidspunkter. Dét er jo sygt.... Hvis du sparer broen, den ene bil og benzin, vedligeholdelse osv så kan du købe dig et hus til 3,3mill i Dk med de renter der er pt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Det er jo underordnet.... Du skal jo stadig betale regningen. At du så får det mere udbetalt er jo mindre vigtigt. Fradraget er jo ikke steget siden broen åbnede på trods af at prisen er steget med 30-35%.
Fradraget er jo ikke mindre vigtigt, det er jo nogle penge du når du regner på det ikke betaler... At fradraget så ikke er særlig højt er så noget helt andet...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Forstå mig ret.... regningen blir ikke mindre af at du har et fradrag. Du har bare mere tilovers når regningen er betalt. Det gør ikke dine regninger mindre ;)
Regningen bliver ikke mindre, men i sidste ende sidder du jo stadig med flere penge tilbage end hvis fradraget ikke var der så det skal jo regnes med...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja...men det er sagen uvedkommende. Det er jo prisen på broen vi snakker om og ikke den samlede transportomkostning ved at pendle.... For så skulle forsikring' date=' reservedele, arbejdsløn, tidsforbrug x din egen løn osv med i det....[/quote'] Ja, vi snakker om omkostningen på broen som jo qua fradraget er mindre end det beløb regningen lyder på... Vi er vel enige om at stod der ikke Øresundsbroen på regningen, men Amager Taxa så ville du ikke længere få fradraget...? Ergo er fradraget direkte relateret til den regning du får for broen og derved skal den faktoreres med når du ser på hvad broen koster...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hey, jeg er et eksempel :lol: Selvfølgelig er broen en medvirkende årsag, blandt flere, til at vi rykker hjem. Det ligger desværre alt for ofte i baghovedet når man triller over at der røg lige et par hundrede mere. Det synes vi hæmmer os i vores fritid. Er personligt råddent træt af at pendle med toget. Har boet her i 5 år og min tro på det nogensinde bliver bedre er lig nul. Senest igår aftes hvor man står på Hovedbanen og kigger på 22:52 toget der desværre ikke kørte videre grundet personalemangel. Det stopper aldrig. Har haft 5 fede år i det svenske men vores fremtid ligger i DK har vi besluttet.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja broen bliver hurtigt dyrt. Hvorfor ikke pendle i tog som kører direkte. Mit tog kører direkte fra cph lufthavn til landskrona. Derfra tager det mig ca 10 min. Det er hurtigere end bil, samt billigere. Hvad siger i andre?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har boet i Lund siden 2007 - og har ikke fortrudt ét sekund. Jeg pendler med toget hver dag - ustabilt, men det går. Fruen arbejder overvejende hjemmefra (selvstændig), og ALT fungere bare bedre i SE.

Kan det inte också vara det att Danmark är "hemma"?
Og for at svare på Mohlin indlæg - Danmark är "hinsidan" ;-)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja broen bliver hurtigt dyrt. Hvorfor ikke pendle i tog som kører direkte.Mit tog kører direkte fra cph lufthavn til landskrona. Derfra tager det mig ca 10 min. Det er hurtigere end bil' date=' samt billigere.Hvad siger i andre?[/quote']Jeg har pendlet med tog i 5 år. medio 2005 til ultimo 2006 fra Landskrona og ultimo 2006 til ultimo 2010 fra Malmö. Har ofte fået advarsler fra jobbet pga. forsinkelser med toget, og endda fået en fyreseddel pga. samme. Medio 2007 har jeg dog haft job med flekstid, så jeg har ikke bekymret mig synderligt om togene, frem til ultimo 2010, hvor jeg ganske enkelt blev træt af at stå og fryse på stationer, og se det ene overfyldte tog efter det andet, køre uden mig (mest fordi jeg ikke gider kæmpe med de andre pendlere om at komme på toget), så jeg købte bil og har ikke fortrudt det siden. HVIS togene kørte til tiden, og jeg kunne forvente ABSOLUT MAKSIMALT 5 minutters forsinkelse på en afgang, og jeg kunne forvente en siddeplads, så ville jeg uden at overveje det ret længe, nok tage toget igen. Der er flere fordele ved at tage toget: 1. Billigere 2. Mulighed for at sove 20 minutter ekstra (12 minutter i tog og 15 minutter i metro) 3. Mulighed for at læse i tog/metro 4. Mulighed for at arbejde i tog/metro Af punkterne 2-4, er det stort set kun metro hvor muligheden er der, mod arbejde, da man er blandt de første der stiger på i lufthavnen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
HVIS togene kørte til tiden...
*7-9-13* Det er efterhånden længe siden de afgange jeg kører med har været mere forsinkede end 5 minutter. :thumbup: Jeg kan huske tilbage i 2008, hvor toget stod 2½ time på broen på grund af sammenbrud, eller de dage i 2009 fra Svågertorp, hvor man kunne se et tog blive tømt for passagerer og derefter køre videre "på grund af sikkerhedsmæssige årsager", for derefter at vi alle skulle presse os ind i et kort tog 30 minutter senere. :thumbdown Det som virkelig hjalp var de otte chefer DSB First fyrede. Derefter var det ligesom tingene begyndte at fytte på sig. I dag sker det at toget kommer et til to minutter før tiden på Hyllie. Det er helt vildt underligt (men lækkert), at sidde og vente i denne uge til klokken slår 06:01 før toget kører som planlagt.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Ja broen bliver hurtigt dyrt. Hvorfor ikke pendle i tog som kører direkte. Mit tog kører direkte fra cph lufthavn til landskrona. Derfra tager det mig ca 10 min. Det er hurtigere end bil, samt billigere. Hvad siger i andre?
For mit eget vedkommende ville offentlig transport forøge min rejsetid med omkring 100%, so thanks but no thanks :) Dertil kommer, at det simpelthen bare er for bekvemt at sidde i egen bil og slippe for eventuelle forsinkelser, irriterende medpassagerer m.v. :D

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi flyttede tilbage 1.nov efter 5 dejlige år i Sverige. Vores grund var og komme tættere på familie og venner( der var ingen der lige kom forbi en hverdagsaften) Broen er blevet for dyr Jeg var så træt af at pendle med forsikelser stort set hver dag. huspriserne herhjemme Vi havde som sagt 5 år super gode år, men vi kan begge mærke allerede nu at det var rigtigt for os og flytte. Nu skal vi bare af med vores bil, så er alt gjort op i Sverige

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
Vi flyttede tilbage 1.nov efter 5 dejlige år i Sverige. Vores grund var og komme tættere på familie og venner( der var ingen der lige kom forbi en hverdagsaften) Broen er blevet for dyr Jeg var så træt af at pendle med forsikelser stort set hver dag. huspriserne herhjemme Vi havde som sagt 5 år super gode år, men vi kan begge mærke allerede nu at det var rigtigt for os og flytte. Nu skal vi bare af med vores bil, så er alt gjort op i Sverige
Ovenstående er præcis samme årsag til vi snart pakker sammen herovre. Det og så sygdom i den nærmeste familie der netop gør ønsker om nærhed endnu større.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter 5 1/2 år i Malmø (2 1/2 år effektivt), fandt jeg ud af at Sverige ikke er, ej heller bliver et hjem for mig. Jeg har tilbragt 4-5 weekender i Sverige de sidste 12 måneder og vidste hurtigt, efter hjemkomst fra et Grønlandseventyr, at alt pegede mod DK igen. Så min bil og lejlighed blev sat til salg i nov/dec sidste år, og begge var solgt efter 14 dage. Personligt føler jeg mig så meget mere "fri" efter jeg er kommet tilbage til DK. Alt er nemmere, mere livligt og jeg har ikke fortrudt, tværtimod - ligesom jeg heller ikke har fortrudt jeg flyttede til SE i sin tid :) Så for mit vedkommende har det ikke noget med kurs, tog eller bro at gøre - men ren og skær 'hjemve' :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har så valgt det modsatte- istedet for at flytte til Danmark, så fik jeg et job i Sverige i stedet for. Lavere brutto løn end i DK, men mere udbetalt. Plus jeg sparer de 1700 kr. netto på broen(havde brobizz på bruttoløntræk) og 2 timers transporttid hver dag. Der er nu kun 15 min hver vej :-) Alt i alt er ting blevet nemmere med svensk indkomst, nemmere at snakke med banken og andre steder hvor svensk indkomst har en betydning. Og ikke mindst af alt, en del flere penge og fritid til mig generelt. Ulempen er dog at man nu skal tage sig selv i at komme til DK og besøge venner og famillie. Heldigvis har jeg hele tiden haft venner og famillie der var og er villige til at komme til SE jævnligt. Nu er det så bare mig, der skal huske at være villig til at komme den anden vej :-) Jeg har dog også svenske venner mv. så har et fint netværk både i SE og i DK, hvilket jeg tror er vigtigt -så man ikke sidder alene i sverige og altid skal til dk for at besøge venner eller hvis man vil se andre mennesker.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites