MRoderick 10 Anmeld indhold Skrevet January 12, 2012 Jeg har haft endnu en kedelig kundeservice oplevelse hos Nordea i Södergatan, og gider dem ikke længere. Der har tidligere været positive ting sagt om Nordeas Öresundskontor i dette forum. Mange af indlæggene jeg kan finde er dog ved at være noget gamle. Er der mon nogen af medlemmerne her, der vil dele ud af nyere erfaringer med Öresundskontoret, evt. anbefale en personlig bankmann der? --- EDIT --- Nå, jeg fandt da en tråd fra 2010, med lidt nyere erfaringer on Nordea's Öresundskontor http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=18951&page=4 Det var da en god start, men vil stadig gerne have opdaterede erfaringer Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Da vi skiftede dertil havde vi en suveræn kontaktperson der også var helt fantastisk da vi skiftede bil sidste forår. Efterfølgeren vil jeg på det kraftigste fraråde. Hun hedder noget med Tuitta eller noget andet finsk-klingende. Nu vælger vi at flytte til DK om nogle måneder men var vi blevet herovre havde vi skiftet kontaktperson eller ligefrem bank på grund af hende. I 2 tilfælde har vi haft kontakt med banken og hun har i vores øjne været en ren katastrofe begge gange. Andre kan selvfølgelig have noge bedre oplevelser med hende men som sagt så er dette vores "anbefaling". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Da vi skiftede dertil havde vi en suveræn kontaktperson der også var helt fantastisk da vi skiftede bil sidste forår. Efterfølgeren vil jeg på det kraftigste fraråde. Hun hedder noget med Tuitta eller noget andet finsk-klingende. Nu vælger vi at flytte til DK om nogle måneder men var vi blevet herovre havde vi skiftet kontaktperson eller ligefrem bank på grund af hende. I 2 tilfælde har vi haft kontakt med banken og hun har i vores øjne været en ren katastrofe begge gange. Andre kan selvfølgelig have noge bedre oplevelser med hende men som sagt så er dette vores "anbefaling". Godt at vide, tak! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Hun hedder Tuula, og jeg har godt nok ikke haft behov for hendes hjælp i næsten to år, men da min ekskone og jeg flyttede herover i 2009 var hun ganske fantastisk. Er da ked af at høre at nogen har haft andre oplevelser. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 jeg har også haft fine erfaringer med Tuula. Hun kan være lidt distræt syntes jeg - men har derudover ydet fin-fin bankservice flere gange. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Tak for indspark! Jeg gik derop ... og konstaterede at de er flyttet til et ny kontor! Isbergsgata 7 211 19 Malmö En lille gåtur extra tager man jo ikke skade af. Jeg ankom midt i frokost perioden uden en aftale, men blev alligevel vel modtaget. Hende der tog imod mig tog imod mine kontaktoplysninger, og lovede at de ville ringe til mig og arrangere et møde. En helt anden form for imødekommenhed end man ser hos Nordea Södergatan. Så langt så godt, så må vi se hvad der sker. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 jeg har også haft fine erfaringer med Tuula. Hun kan være lidt distræt syntes jeg - men har derudover ydet fin-fin bankservice flere gange. Lige nøjagtigt :-) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Skønt at høre andre har oplevet en mere positiv og kompetent behandling fra hendes side. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Det er sgu fedt at der indenfor få timer (og tilmed i normal arbejdstid) kommer kvalificeret feeback på så snævert et emne! Öresundsdebatten er en guldgrube af informationer omkring det at bo i denne region. ♥ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
briped 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Tuula Panteledis eller sådan noget i den dur. Har heller ikke haft nogen problemer med hende. Rigtig venlig og hjælpsom, bl.a. da jeg ville flytte bank fra SEB til Nordea, og senere da jeg skulle undersøge med lån og forsikringer til bil mv. Men det er så også over et år siden jeg sidst har haft kontakt med hende, eller banken, så hvad der er sket i mellemtiden skal jeg ikke kunne svare på. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
TGF 10 Anmeld indhold Besvaret January 12, 2012 Da vi skiftede dertil havde vi en suveræn kontaktperson der også var helt fantastisk da vi skiftede bil sidste forår. Efterfølgeren vil jeg på det kraftigste fraråde. Hun hedder noget med Tuitta eller noget andet finsk-klingende. Nu vælger vi at flytte til DK om nogle måneder men var vi blevet herovre havde vi skiftet kontaktperson eller ligefrem bank på grund af hende. I 2 tilfælde har vi haft kontakt med banken og hun har i vores øjne været en ren katastrofe begge gange. Andre kan selvfølgelig have noge bedre oplevelser med hende men som sagt så er dette vores "anbefaling". Vi har haft samme tur med kontoret. Vi havde også en super rådgiver, men fik også efterfølgende Tuula. Hvilket betyder at vi nu er igang med at skifte bank. Hun har flere gange bevist at hun ikke har sat sig ind i de sager vi har præsenteret hende for. Ellers er hun bare meget distræt, som en anden skriver. Vi er ikke økonomisk pressede eller på anden måde dårlige bankkunder, men ønsker bare at en rådgiver der magter/gider at sætte sig ind i tingene. Vi har desværre kendskab til flere med samme oplevelse. Håber du bliver tilfreds med dit valg af afdeling. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2012 Så blev jeg ringet op af en rar dame fra Öresundskontoret. Jeg fik at vide at de kun håndterer boliglån, hvilket var lidt en skuffelse, når mit konkrete ærinde ikke har noget som helst med boliglån at gøre. Men, hun spurgte ind til hvorfor jeg søgte en ny afdeling, og sørger for at de helt konkrete ærinder jeg har lige nu bliver håndteret. Det var jo en helt anden imødekommenhed end man får af den skrankepave jeg snakkede med på Södergatan. Så endnu en positiv oplevelse, hvorend kortvarig den måtte være, med Öresundskontoret. Jeg står så stadig tilbage med det problem at jeg er kunde i kontoret på Södergatan... måske skal jeg bede om at få en ny rådgiver der, nogen anbefalinger? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Basse 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2012 Jeg ville skifte fillial helt - det med at skifte bankrådgiver, er som at be en politibetjent vidne imod en kollega - det ender aldrig godt hehe. Personligt var jeg heller ikke imponeret over servicen og imødekommenheden fra min bankrådgiver på Södergatan - lige indtil den dag jeg stod med en svensk ansættelseskontrakt i hånden da jeg skulle have nyt billån. Som nat og dag i servicen og villigheden til at hjælpe. Og vi snakker samme bankrådgiver. Jeg undlod dog at spørge ind til forskelsbehandlingen på da jeg var ansat i DK og nu hvor jeg var ansat i SE, da jeg ikke rigtig syns jeg ville ødelægge mine chancer for at få lånet og tilmed til en god rente :-) Men har spurgt andre inden for branchen, og det er faktisk ikke unormalt mere, at Danskere der bor i SE og arbejder i DK, får ringere service eller mødes med meget større krav om sikkerhed og udbetaling mv. når vi snakker bankforretninger. Der er simpelthen tabt for mange penge på danskere, og så er der en usikkerhed når man ikke tjener sine penge i SE - når man ikke bare kan tage sagen til kronofogden og få lønindholdelse mv. Heldigvis er det langt fra alle der oplever det, der er stadig masser af kunderådgivere ansat de forskellige steder - som er holistiske og anser at vi alle er borgere i verdenen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miri 10 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2012 Vi har kun fine oplevelser med Nordea öresundskontoret, vores kontakt person er en som hedder Christine Lindskog. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 13, 2012 Så blev jeg ringet op af en rar dame fra Öresundskontoret. Jeg fik at vide at de kun håndterer boliglån, hvilket var lidt en skuffelse, når mit konkrete ærinde ikke har noget som helst med boliglån at gøre. Det lyder da underligt - men måske de vil have at man OGSÅ har boliglån hos Nordea for at man kan være kunde hos dem? Jeg har da andet en bolån via Øresundsfillialen.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
swoop 0 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2012 Jeg er bestemt ikke imponeret over denne afdeling. Faktisk var jeg klar til at skifte bank netop pga denne afdeling (måske er den blevet lidt for succesrig?), men vil prøve anden Nordea-afdeling før jeg gør springet. Vil ikke nævne navne eller direkte årsager, men mine situationer er allerede dækket af andre i denne tråd. Men sikkert er det, jeg flytter afdeling/bytter bank. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Pede 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2012 Mærkeligt hvis de meddeler de kun håndterer boliglån. Da vi skiftede til Nordea så ordnede Øresundskontoret ALT på både den svenske og danske side og vi har idag både bolig- og billån der. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
MRoderick 10 Anmeld indhold Besvaret January 19, 2012 Mærkeligt hvis de meddeler de kun håndterer boliglån. Da vi skiftede til Nordea så ordnede Øresundskontoret ALT på både den svenske og danske side og vi har idag både bolig- og billån der. Jeg skulle såmænd også bare have oprettet en konto mere og give mit redovisningsbyrå adgang til denne. Ikke noget kompliceret eller spændende overhovedet. Det tog 20 mins samtale at nå INGEN steder på Södergatan, damen telefonen hos Öresundskontoret sagde at det ikke var deres normale ansvar, men ville sørge for at de rette dokumenter blev sendt til mig med posten. Kæmpe forskel i oplevelsen for mig. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites