Benzino 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2012 Har et par spg til de kloge skat kyndige hoveder. Jeg tror nemlig vi har fået indberettet noget ukorrekt befordringsfradag. 1) Med 84 km per dag, 207 arbejdsdage og med tog som transportmiddel får vi et befordringsfradrag på 28.152 kr. Dette lyder i mine ører som et noget højt befordringsfradrag, men jeg kan ikke se jeg har lavet nogen fejl. Befordrignsfradrag skulle være det samme uanset om man kører bil eller tog med den forskel at brofradraget er kun er 8 kr for tog. Sidste år kom vi kun frem til 9000 kr som samlet befordring. Det er immervæk kun en tredjedel af det jeg har fået i år. Så hvilken lyder mest sandsynlig i jeres ører? Antal Km per dag er jeg lidt i tvivl om. Det er vel frem og tilbage der menes dvs 42+42 =84? Jeg har anvendt http://www.tastselv.skat.dk/borger/befor/BeregnOpgoer.do 2) Såfremt min beregning for i år er rigtigt så har jeg lavet en fejl for 2010 hvor befordring som sagt kun var 9000. Kan man i så fald stadig få rettet Årsopgørelsen for 2010? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Homer 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2012 Har et par spg til de kloge skat kyndige hoveder. Jeg tror nemlig vi har fået indberettet noget ukorrekt befordringsfradag. 1) Med 84 km per dag, 207 arbejdsdage og med tog som transportmiddel får vi et befordringsfradrag på 28.152 kr. Dette lyder i mine ører som et noget højt befordringsfradrag, men jeg kan ikke se jeg har lavet nogen fejl. Befordrignsfradrag skulle være det samme uanset om man kører bil eller tog med den forskel at brofradraget er kun er 8 kr for tog. Sidste år kom vi kun frem til 9000 kr som samlet befordring. Det er immervæk kun en tredjedel af det jeg har fået i år. Så hvilken lyder mest sandsynlig i jeres ører? Antal Km per dag er jeg lidt i tvivl om. Det er vel frem og tilbage der menes dvs 42+42 =84? Jeg har anvendt http://www.tastselv.skat.dk/borger/befor/BeregnOpgoer.do 2) Såfremt min beregning for i år er rigtigt så har jeg lavet en fejl for 2010 hvor befordring som sagt kun var 9000. Kan man i så fald stadig få rettet Årsopgørelsen for 2010? 1. det er korrekt beregnet 2. I kan til enhver tid søge om ændring af en skatteansættelse 5 år tilbage i tid - for 2010 kan nogle stadig gøre det via tastselv, ellers må du skrive til dem Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
PSAUSA 10 Anmeld indhold Besvaret March 17, 2012 2. I kan til enhver tid søge om ændring af en skatteansættelse 5 år tilbage i tid - for 2010 kan nogle stadig gøre det via tastselv' date=' ellers må du skrive til dem[/quote'] Er det ikke ændret til 3 år?? ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrhansen 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Hej Anton Måske du kan hjælpe igen...... jeg er jo begrænset skattepligtig - og ikke grænsegænger.... så jeg har forstået - jeg så ikke kan fratrække svenske renteudgifter i DK. Men kan jeg overfører min andel til konen - så hun kan fratrække 100% af vores renteudgifter i DK - hun arbejder kun i DK. På forhånd tak. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Den tror jeg jeg kan !!! :) Ja hvis renten tilskrives hende 100%. Og det er noget du kan få kreditgiver til at ændre.... Så du kan dokumentere overfor Skat.dk at det er hende der tilskrives renterne. Desuden kan du så (lovligt) trække renterne fra i sverige ved at ændre din svenske skattedekleration så du får jeres samlede renter. (selvfølgelig under forudsætning at i har "gemensamt betalnings ansvar") Gav det mening? Det tror jeg nok lige det gjorde Se iøvrigt denne tråd (læs det hele) : http://www.sunddebat.com/showthread.php?t=17066&page=4 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrhansen 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Hej Bjarne Du mener hun kan bruge det i DK 100% hvis vi får banken til at ændre rentetilskrivningen til hende - kan man mon få dem til det for 2011............ Kan jeg så godt bruge renterne i Sverige - når de nu står i hendes navn. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Miriam 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 og nej det kan IKKE gøres med tilbage i tiden Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 og nej det kan IKKE gøres med tilbage i tiden Fuldstændig rigtigt..... Denne "opstilling" gælder fra den dag hun bliver tilskrevet alle renterne.... Hvad du så skriver på selvangivelsen og håber at de ikke vil se bevis på er noget helt andet ... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
hrhansen 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Takker igen...... og i Sverige vil der vel ikke være problemer med at overfører "hendes" renter til mig........ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Bjarne233 10 Anmeld indhold Besvaret March 19, 2012 Takker igen...... og i Sverige vil der vel ikke være problemer med at overfører "hendes" renter til mig........ Det gøres bare på de respektive deklerationer.... med streger og tal (er vist i vejledningen (ihvertfald for -11)) :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
DinSkat 10 Anmeld indhold Besvaret April 10, 2012 Hej Benzino Du kan uden problemer nå at få ændret din danske Årsopgørelse for 2010. Fristen for at sende nye oplysninger til SKAT udløber 1. maj 2014 - så der er god tid :) Har du samme problem i de tidligere indkomstår, vil du stadig kunne nå at anmode SKAT om genoptagelse vedrørende - indkomståret 2008 (deadline 1. maj 2012) samt - indkomståret 2009 (deadline 1. maj 2013). Vh Jacob Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites