Jump to content
chrhansen

Boxer hjælp m.m.

Recommended Posts

Er sku lidt i tvivl om, hvad jeg skal bruge fra i morgen når TV2 forventeligt smutter. Bor i bostadsforening i det centrale Malmø, hvor Comhem kablet hidtil har leveret TV-underholdningen incl TV2. TVet skal udskiftes, den det ike har MPEG4 (gider jeg ikke for mange remotecontrols og sorte kasser under tvet). Jeg tænker, at jeg skal have et boxer kort, hvor der kun er TV2. Hvilken antenne vil I tro, jeg skal have fat i? (vedlæg gerne link, hvis noget specielt). Jeg har ikke umiddelbart direkte kig til DK. Kan alm stueantenne klare det? Jeg vil selvfølgelig gerne fortsat kunne se Comhem udbuddet samen med TV2 via boxer. Hvordan håndterer jeg de to stik/udbydere? Kan et almindeligt antenne-split stik bag i fjernsynet klare det? Kan TVen mon hitte ud af det eller betyder det ikle noget i søgningen af kanaler? Skal jeg bruge andet end MPEG4-tv, boxerkort, antenne og ledning? Der må gerne grines hvis spørgsmålene er for tåbelige, mne hjælp vil uanset være værdsat! TAK, Cjh Skal TVet være desideret Boxer-godkendt eller skal det bare have MPEG4?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ. Det er jeg ikke efter her til morgen at konstaterer, at der stadig er TV2. Jeg tror at jeg vil ringe og spørge! - om ikke andet deltage i det kor af glade TV2-seere der udtrykker ønske om, at de prioriterer en aftale med TV2 i comhem udbuddet!

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte et boxer tv2 kort igennem en ven der bor i Danmark, og har aktiveret det i dag. Desværre går programmerne overhovedet ikke igennem fordi signalet er for dårligt med min stueantenne - den viser lavt signal på alle boxerkanalerne, hvorimod der er godt signal på ikke-betalingskanalerne. Jeg bor i Arlöv. Jeg ringede til danske boxer der sagde at de ikke kunne garantere signal fra Sverige, men at en tagantenne eventuelt vill hjælpe. Min stueantelle er gammel og sikkert ikke den bedste. Så jeg skal ud og investere i en udendørsantenne. Er der nogen der ved hvilken udendørsantenne jeg bør gå efter for at få bedst chance for at signalet går igennem? Har set at flagstangsantenner skulle være gode og kan placeres på husmuren hvis man ikke har flagstang. Stemmer det eller er der andre forslag?

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du checker din adresse her http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/ tror jeg der er fin dækning med udendørs antenne. Jeg har en helt klassisk TV antenne monteret på en stang der er skruet fast i skorstenen på taget som er peget mod senderen i Danmark - det leverer helt stabilt signal her i Husie på trods af at min adresse er i et område med "reduceret dækning" i følge kortet. Tag eventuelt fat i et antennefirma, de kan helt sikkert hjælpe med en god løsning! :)

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg kigger på dækningskortet fra DR, er der intet signal i min lejlighed for indendørsantenner, men "kun" reduceret dækning for udendørsantenner. Problemet er at min balkon vender væk fra Danmark. Nogen der ved om det er et problem, hvis man overvejer at få tiltusket en Boxer løsning? Til reference skal det nå hertil: http://g.co/maps/wjjpe

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites