sailerbent 10 Anmeld indhold Skrevet January 6, 2012 Har nogen undersøgt hvordan ,eller om det bliver muligt at modtage tv2 her i Sverige efter 110112. Lige nu modtager jeg det fint med mepg4 på mit tv, gennem antenne. ? eller har nogen måske en ide hvor man evt. kunne henvende sig? Kan man evt. benytte sig af tilbudet fra den danske udbyder af boxer ? hvor man kan købe et kort til 199kr om året, og sætte direkte i dit tv? der tilkommer 349 kr til kort holder + 100 til forsendelse og jeg tror du bliver nød til at bestille igennem , en adr. i Danmark. Den svenske udbyder af boxer tilbyder ikke TV2! Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rene 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 Vi har bare købt det igennem familien i danmark hos boxer tv. Jeg er lidt usikker på om Boxer også kommer til at have TV2 HD når den tid kommer. Det er jo ikke mange HD kanaler de har, men måske det bliver bedre når alt er mpeg4, og dvb-t2. Så mangler jeg bare udstyr til dvb-t2 :( Vi talte med kundeservice hos boxer dk, og de kan ikke sælge til en se adresse, men han foreslog selv at vi bare kunne bestille igennen en ven i dk, det var ikke noget de kunne "opdage". Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 TV2 opgraderer til HD over hele linien i etaper. Så det varer ikke længe før det hele er på plads. :th2: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sailerbent 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 det vil sige at dit danske boxer kort allerede fungere , eller ved du først det den 11 jan.? hilsen Bent Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jacobe 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 Du skal bare gøre som du selv foreslår, og ja - det virker fra 11. Januar. Til Rene: http://www.boxertv.dk/kundeservice/FAQ/e-h/hdtv/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 Ja Boxer er den eneste antenne udbyder med TV2.... og HUSK nu for pokker da, at det også kræver modtagerudstyr i form af et TV-modul eller modtagerboks.. Der er simpelthen så mange mennesker der tror, at de bare kan købe kortet hos vores forhandlere og vupti så fungere det derhjemme.. Nej kære folk, sådan fungerer det altså ikke :)... Surprise hvor jeg arbejder hva... Rene du har været heldig med den medarbejder du har fået fat på... Man skal have dansk folkeregisteradresse før man kan få abonnements ydelser.. Men alle kender vel et trick eller to, må jeg hellere lade være med at udtale mig for meget om.. Og ja TV2 kommer i HD - og også flere kanaler.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 Nu kan det godt være jeg spørger helt åndssvagt..... Findes der udstyr til at streame sådan noget via nettet? Altså et scenarie hvor man har ét abb. med det hele og man derefter kan fordele det via nettet? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 6, 2012 Nu kan det godt være jeg spørger helt åndssvagt..... Findes der udstyr til at streame sådan noget via nettet? Altså et scenarie hvor man har ét abb. med det hele og man derefter kan fordele det via nettet? Ikke hvad jeg har nogen informationer om... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 slingbox pro hd... så har du alle dine kanaler på tv, pc, og mobile devices.... hvis det er sådan et scenarie du efterlyser. men kræver en rigtigt god upload og er lidt besværligt Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan Friis Troberg 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 Er lige med på en kigger her, Og vil lige høre mere om bokser, kan jeg bestille en komplet bokserpakke i se, med antenne, boks og det hele, og så derefter bestille et ekstra kort via en ven/familie i dk og stoppe i boksen i se ? Kan den nå sendemasten i Kbh fra Malmø, og er der 2 kortlæsere i boksen så man ikke skal skifte kort hele tiden ? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 Er lige med på en kigger her' date=' Og vil lige høre mere om bokser, kan jeg bestille en komplet bokserpakke i se, med antenne, boks og det hele, og så derefter bestille et ekstra kort via en ven/familie i dk og stoppe i boksen i se ? Kan den nå sendemasten i Kbh fra Malmø, og er der 2 kortlæsere i boksen så man ikke skal skifte kort hele tiden ?[/quote'] Du kan ikke bestille ekstrakort i DK, uden at have en hovedaftale her også... Så nej det kan du ikke... Og til information får man kun en almindelig stueantenne med, som maks kan række 14 km... Jeg skal ikke kunne se om man kan fange signal fra KBH her i malmø... Nej der er kun plads til ét kort i modtagerboksene... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Jan Friis Troberg 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 Jeg er helt med på at jeg skal ud og hente en langtrækkende antenne og at den jeg køber kortet igennem skal have abbonement, hvad menes med at der er 2 tunere i en boks ? Troede nemlig det var så man kunne køre 2 kort samtidig Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 Med to tunere i én boks, har du mulighed for at optaget ét program samtidig med du ser et andet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 Jeg er helt med på at jeg skal ud og hente en langtrækkende antenne og at den jeg køber kortet igennem skal have abbonement' date=' hvad menes med at der er 2 tunere i en boks ? Troede nemlig det var så man kunne køre 2 kort samtidig[/quote'] Som Gio siger... Optage et program og se et andet imens... Du kan også spole og stoppe i live TV... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 Du kan ikke bestille ekstrakort i DK' date=' uden at have en hovedaftale her også... Så nej det kan du ikke... Og til information får man kun en almindelig stueantenne med, som maks kan række 14 km... Jeg skal ikke kunne se om man kan fange signal fra KBH her i malmø......[/quote'] Måske er det du skriver tiltæknt hvis man bor i Dk, men Jan spurgte om man bare kunne besille et ekstra kort hos en af sine venner i DK som havde boxer og det kan man godt. Reelt synes jeg man skulle kigge om ens fjernsyn har en indgang til sådan et kort og så finde en der har boxer i DK og få dem til at bestille et ekstra kort, det virker. En digital dvt-b antenne rækker, jeg kan ihvertfald trækker boxer fra almvikområdet, som ligger lidt inde (længere end bunkeflo) med et ekstrakort som jeg har testet :-) Jeg synes ikke man skal købe en startpakke til boxer her i se, hvis man ikke har behov for kanalerne. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sailerbent 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 hej Menace som jeg forstår det, har du prøvet at købe et boxer kort + kort holder i danmark, og sat i dit fladskærm tv, i porten der heder noget der ligner COMMON INTERFACE ? og det fungere allerede nu? hilsen sailerbent Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Troejborg 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 Han skrev ikke noget om at vennerne havde boxer i forvejen - deraf mit svar... Husk at TV'et skal være Boxer godkendt før det fungerer med et TV-modul... og selvfølgelig skal der antenne til sailerbent Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Menace 10 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 hej Menace som jeg forstår det, har du prøvet at købe et boxer kort + kort holder i danmark, og sat i dit fladskærm tv, i porten der heder noget der ligner COMMON INTERFACE ? og det fungere allerede nu? hilsen sailerbent Nej, jeg har lånt et kort for at teste om den digitale dvb-t antenne jeg har virker sammen med boxer...... hvad mener du med det fungere allerede nu? det har fungeret i mere end 1 år mener jeg...... Jeg havde dog det problem at jeg reelt kun fik tv2 news og zulu som jeg ikke havde i forvejen (som jeg gad og kigge på) Det letteste er at du evt. låner et kort, evt. af nogen venner i DK for at se om du bor, så du kan modtage signalet.... Hvis du har et common interface så er det bare et camodul med kortet du skal bruge..... Du kan se godkendte fjernsyn her: http://www.boxertv.dk/kundeservice/teknik-og-udstyr/boxer-godkendt-udstyr/godkendte-fladskaerme Der er lidt over 2400 modeller...... husk: Fra primo 2012 være muligt at se TV2 og TV2 HD og andre HD kanaler igennem Boxer TV, dette kræver dog at dit TV eller digital modtagerboks er udstyret med en en såkaldt DVB-T2 tuner, samt et DVB-T2 CI+ kompatibelt CA-modul Det er derfor ikke nok hvis du bare har en CI, men det skal være CI+ ;-) troejborg - oki, så du tolkede hans indlæg anderledes end jeg ;-) Det er selvfølgelig klart at man ikke kan købe et ekstra kort hos nogen venner, hvis de ikke allerede har et abb. hos en udbyder. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 7, 2012 Bor i Malmö og fanger fint og stabilt det danske TV signal med antenne på taget af huset. Det gælder også DK-Boxers kanaler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mohlin 11 Anmeld indhold Besvaret January 8, 2012 Man kan väl köpa ett abbonemang till Sputnik och koppla PCn till Tvn och se det där? Risk finns dock att det är spärrat för att se program utanför Danmark, jag har de problen med vissa svenska program via nätet. Så kan man köpa en proxy-workaround, men det kostar också. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2012 Man kan väl köpa ett abbonemang till Sputnik och koppla PCn till Tvn och se det där? Risk finns dock att det är spärrat för att se program utanför Danmark' date=' jag har de problen med vissa svenska program via nätet. Så kan man köpa en proxy-workaround, men det kostar också.[/quote'] Nogle TV kan vist vise Sputnik direkte, men problemet med Sputnik er at det fungerer over nettet. Dvs. man er afhængig af hvor godt ens eget internet er, hvordan forbindelsen til DK er og hvor belastede Sputniks servere er. Nogle af mine venner har været glade for sputnik andre har synes det var spild af penge :) Desuden kan sputniks Live TV ikke vises i udlandet pga. ophavsret (hvad jeg kan forstå af deres hjemmeside) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2012 Korrekt. Der er begrænsninger på noget materiale via Sputnik, når man tilgår via en ip i udlandet. Samtidig er kvaliteten afhængig af båndbredden. TV2 opgraderer kapacitet ind og ud af maskinrummene p.t. - så hvis nogle har oplevet problemer angående dette, så burde en klar forbedring være lige om hjørnet. FYI: TV 2 hoster alting selv. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 9, 2012 Netop på grund af IP begrænsningen - og bøvlet med at skulle have VPN aktiv for at kunne se kanalerne gør at jeg absolut ville vælge at smide en antenne på taget af huset i stedet når muligheden er der. Det ER også lettere i brug i stedet for at skulle ind på en specifik sputnik side for at se TV2s kanaler. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
larscph 18 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2012 Ikke så meget TV2 - men efter omlægningen til MPEG4 i DK er det helt skævt med lipsync på DR1 her. Jeg har lige forsøgt at genscanne kanaler uden at det gjorde en forskel. De svenske kanaler har ikke problemet. Er det OK hos jer andre som tager DR med alm luft-antenne?? Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
BS 4 Anmeld indhold Besvaret January 14, 2012 Ikke så meget TV2 - men efter omlægningen til MPEG4 i DK er det helt skævt med lipsync på DR1 her. Jeg har lige forsøgt at genscanne kanaler uden at det gjorde en forskel. De svenske kanaler har ikke problemet. Er det OK hos jer andre som tager DR med alm luft-antenne?? Modtager DR1 via parabol og der passede lyd og billede heller ikke sammen. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites